• imsa

    Shopoholics reor på nätet part 5.5

    någon som vet om det finns någon rabatt (redan nu) på elodie details åkpåsar?

    måste ha cherry blossom! 


    ♥ nu är hon här ♥
  • imsa

    super, då blir det nog att testa beställa därifrån. dom hade jättefina bobuxisar!


    karmasus skrev 2008-08-17 23:25:05 följande:
    yes
    ♥ nu är hon här ♥
  • imsa

    ingen som vet om det finns någon rabatt på elodie's åkpåsar någonstans?


    ♥ nu är hon här ♥
  • imsa

    oh en sån måste dottern ha, bums! lätt att jag kommer springa till pop och lämna tillbaka fleeceoverallen jag köpte där i helgen och den kommer ersättas av den här!


    ninaboel skrev 2008-08-31 17:10:30 följande:
    Såg deras fleece på Freshmilk (www.freshmilk.se/product_info.php...). Vet dock inte om det finns fler färger än de som de har...  Säkert någon annan som har bättre koll!(Det är grundaren av MOLOs nya märke: www.louielouis.dk/uk.html)PS. Tycker INTE att rosa gör sig illa mot rött hår, tvärtom!
    ♥ nu är hon här ♥
  • imsa

    tror inte heller dom lyckas så bra. men jag gillar svart/grått på overaller så den gillade jag.


    SooJuicy skrev 2008-09-02 08:41:42 följande:
    Lyckas nog inte lika bra med detta märke, ruggit fula kläder, mörha o trista och 80-tals stuk och fleeceoverallen va hemsk!
    ♥ nu är hon här ♥
  • imsa

    ah, det visste jag inte. har du handlat därifrån?


    SooJuicy skrev 2008-09-13 17:21:40 följande:
    pixiekids säljer villervalla nu med för 50% rabatt på sommarsortimentet, inte i nätbutiken men går ju att kontakta dem och köpa ändå om man vet vad man vill ha.
  • imsa

    ser att ni har lite diskussioner om lurvoverallerna från molo.
    rekomenderar ni den? om man ska välsa mellan pop fleece eller molos lurv, vilken ska man ta?
    Tänkte en didricksson overall tjock som komplement. Dottern är ca 7 mån nu.


    ♥ nu är hon här ♥
  • imsa

    ja jag känner samma sak! här är det pophysteri och jag är sååå trött på deras kläder som alltid ser likadana ut.

    hittade en jättemysig lurvoverall idag, grå och rosa. misstänkte att den inte skulle stå emot vind men som du säger. hon kommer sitta mestadels i vagnen. Men hon kommer ju komma upp när vi är på stan, ur och till bilen osv. Men den lilla blåsten dom utsätts för då kan ju inte vara farlig?
    Tänkte även köpa en tjocktunn overall från didrickssons. som hon kan ha i kallare temperaturer ochj när hon sitter i vagn utan åkpåse och när man är på lekplatsen och gungar och liknande.

    Tror ni det funkar så som jag tänk?

    En mololurv istället för pop trots ej vindtät och en tjockoverall från didricksson?

    Är hemskt ledsen om detta är OT men vem vet inte mest om shopaholics?


    Zvartaliljan skrev 2008-09-17 20:19:14 följande:
    Molo är betydligt roligare än Po.p tycker jag Mycket finare färger och t.o.m bättre kvalité enligt mig. Po.ps är väl däremot vindsäker, det är inte Molos. Men hon ska väl ändå mest ligga nerbäddad i vagnen om det blåser kallt.Rekommenderar särskilt denna underbara fleecen
    ♥ nu är hon här ♥
  • imsa

    åh! jag skrev svar till dig nyss, jäkla att det hela tiden ballar ur!
    skrev ngt i stil med att det är skönt att jag inte är helt ute och reser. det är så svårt att veta med första barnet.

    avaktar med 3 i 1 till senare. försöker undviuka pop då det råder hysteri kring det här i lilla staden.

    men popfleecen åker tillbaka imorgonn. det blir retur och mololurv kommer inhandlas istället. så mkt roligare och så finare!

    jag är dock lite osäker på om den verkligen håller värmen så bra? någon som vet?


    Kajsan skrev 2008-09-17 22:08:49 följande:
    Ja, jag kör så också, hon har kik kid lurv, molovantficksfleecen och en riktig vinteroverall från POP.Funderar dock på att köpa en ordentlig vinterjacka från pop ( 3 i 1) att ha i vagnen om det blir supervinter ( med åkpåsen ).
    ♥ nu är hon här ♥
  • imsa

    funderade på skalbyxor av något slag...hrm...

    nej nu ska jag försöka sluta terra tråden med OT-inlägg.
    ber så hemskt mkt om ursäkt att jag lånat den.


    Zvartaliljan skrev 2008-09-17 22:10:52 följande:
    imsa - jag har regnbyxor över om det är lite rått o kallt och möjligtvis regnjacka om det behövs. Senare får hon ha denna under fodrat regnställ och till slut under vinteroverallen. Bättre underställ finns ju inte!
    ♥ nu är hon här ♥
  • imsa

    Hihi, det kändes så...
    Men det var ju bra att det inte är det...då kan jag fortsätta terra er ang mitt overallvelande    moahaha

    fick hem molo lurven idag. ni skrev något här inne om att den inte hade ngt innertyg el liknande för det var "fel" på dom? Eller att det var stressigt att få iväg dom?

    jämför nu popoverallen med molon...tog molon i stl 80 och popen i 74. Popen är gigantisk i jämförelse med molon.
    jag kan tänka mig att popen kanske är mer funktionell än molon? men hur snygg är den i jämförelse med molon. haha. inte ett dugg! booooring!

    molo eller pop? molo eller pop? (kör ramsan älskar, älskar inte...)

    min sabla beslutsångest!!! 

    förresten, tack för all hjälp!


    Kajsan skrev 2008-09-17 23:21:36 följande:
    Det är väl verkligen inte OT!
    ♥ nu är hon här ♥
  • imsa

    hehe, tack för hjälpen 

    hade gärna tagit båda men då hade hon haft tre overaller och jag vet inte om dte är så motiverat.

    varför är det inget foder i luvan på molon?


    Buttelina skrev 2008-09-18 23:28:13 följande:
    ta båda
    ♥ nu är hon här ♥
  • imsa

    ja, alltså det känns verkligen som om att det saknas något!

    har ni några tips på vilken mössa och vantar man kan ha till den ljusgrå mololurven med rosa detaljer?

    mitt pucko har ju handlat röda kikkid vantar och röd och beige mössa som passar till hennes röda fleece men det passar definitift inte till denna. 


    Buttelina skrev 2008-09-19 22:29:01 följande:
    jag vet inte varför de tagit bort det? riktigt synd är det i alla fall!
    ♥ nu är hon här ♥
  • imsa

    haha, finns det lagerutförsäljningar söderut? varför vet inte jag det som bor söder ut? tycker det mesta händer uppåt landet.

    tell me


    FL Lisa skrev 2008-09-22 08:36:26 följande:
    haha..jag är istället glad över att jag för en gång skull bor på rätt ställe (10 min promenad till gucce)Fast iof hade jag hellre bott mer söderut och alltså närmare danmark och alla trevliga lagerutförsäljningar...men man kan inte få allt här i världen
    ♥ nu är hon här ♥
  • imsa

    jasså där ser man. man lär sig något nytt varje dag 

    skulle också kunna tänka mig molo. men vart i danmark och när brukar dessa vara och hur får man reda på det?

    jag har inte sååå långt till danmark.kruxet är väl snarare sedan att övertala mannen i huset att åka och shoppa barnkläder, i danmark, haha


    FL Lisa skrev 2008-09-22 08:46:29 följande:
    de danska märkerna har ju finfina lagerutförsäljningar några gånger per år...i danmark då alltså. Jag skulle gärna gå på katvigs och molos lagersalg mendet är ju så attans långt till danmark från stockholm.
    ♥ nu är hon här ♥
Svar på tråden Shopoholics reor på nätet part 5.5