• nonayti

    Den tomma känslan i magen dödar mig

    Jag kan inte leva med den tomma känslan i magen efter vår lilla dotter. Jag saknar sparkarna illamåendet allt allt.
    Jag får panik ibland och blir bestämd att fylla min magen igen. snabbt snabbt innan jag blir galen. Ibland glömmer jag att jag inte är gravid längre.
    Innan jag avbröt graviditeten var jag bestämd att inte bli gravid igen, Jag kan inte uppleva smärtan igen. Jag kan inte gå igenom allt igen, Och den vill jag inte ha ett annat barn. Jag vill ha min Safa. bara henne. Inget barn kan ersätta henne. Hon eller ingen. Men nu efter förlosningen och fter när jag såg henne så måste jag bli gravid snabbt. För att om jag inte blir gravid innom 20 veckor så känns det som hennes liv gick förgäves. Hon lämnade mig för att hon ska se till att hennes bror eller syster blev till. De skulle inte kunna bli till och jag var gravid i henne. och de måst bli till nu. innan hennes beräknade födelse dag. Alltså innan den 29 november.
    Jag måste Jag måste. Är jag galen eller är det rätt att känna så.

    Ingen kommer att ersätta min lilla dotter. inget barn. Men den tomma känslan dödar mig + så känner jag att min safa ville ge chansen att ett annat barn blir till:(

  • Svar på tråden Den tomma känslan i magen dödar mig
  • theresaromanes

    hemskt ledsen för er skull att ni förlorat er lilla dotter, och jag förstår absolut att du känner som du gör.

  • Tulpan74

    Nej du är inte galen, det är jättevanligt att man vill bli snabbt gravid igen efter att ha förlorat ett barn. Inte för att ersätta barnet man har förlorat, men för att man vill ta hand om ett levande barn. Förlusten blir så tydlig och längtan så stor.

    Jag beklagar din förlust!

    Kram
    *Elias* mamma

  • Moniqe1979

    Kramar!
    Beklagar att även du/ni vet hur det känns att förlora ett barn imagen, men Nej du är inte galen kände likadant det var så tomt att det ekade i magen efter våran Tristans förlossning (avbröt pga alvarligt hjärtfel) Pga komplikationer etc dröjde det innan min kropp var återställd men blev gravid igen efter bara en mens och fick det nya pluset 2 dagar efter Tristans egentliga BF dag, Nu ligger en bedårande liten Samuel (10veckor) här brevid mig på vår säng SÅ underbart att vara mamma till ett levande barn att vårda och ta hand om inte bara få besöka på kyrkogården men Samuel har inte och kommer aldrig ersätta Tristan sonen som inte fick stanna hos oss.

  • ploppviola

    Beklagara sorgen efter lilla dottern! Förstår att din mage känns tom efter henne....o jag hoppas att hon får ett litet syskon så snart du orkar både fysiskt o psykist...

    Varma tankar o kramar!


    Du är värdefull
  • Nattbi

    Hej
    Jag kände som dig nästan omågende efter att vi avbrytit vår graviditet, jag hade bara en tanke.. Måste bli gravid, måste bli gravid, men när jag började plocka ihop mina babysaker och begravde Johan så kände jag mer och mer att ingen kan ersätta honom och att det här var bara "hans" tid, jag tänker på honom varje dag fortfarande, hur han hade varit och hur han skulle sett ut.
    För mig var det viktigt att sörja förlusten och komma tillbaka till livet. Fast det visste jag inte direkt utan det växte fram senare.
    Idag är det 6 månader sen vi förlorade vårt barn och han finns alltid i mitt hjärta o jag hoppas att han snart ska få syskon.

    Jag känner med dig och hoppas att du finner din väg tillbaka till lycka. Ta hand om dig.

    Många kramar
    Åsa

  • nonayti

    Tack alla för er stöd.
    Vet någon hur länge bör jag vänta innan jag försöker igen. Jag vill försöka så fort jag har slutat blöda.

  • Natta80

    hej!
    jag fick också avbryta min graviditet i v21, mina tvillingar i magen drabbades av tts och jag känner precis som du. Tomheten efter flickorna i magen har varit fruktansvärd och jag vill göra allt för att fylla det tomrummet. Jag kan oxå bli galen av tanken på att inget är kvar i magen.
    Läkaren sa att man skulle vänta 6 v efter avbryten graviditet pga infektionsrisk.

    Jag känner jätte mycket med dig och önskar dig lycka till!

    kram!

  • Jen s

    Beklagar. förstår dej helt. Vi förlorade vår son i v 22. blev gravid igen efter ca 5v.

  • Jen s

    Och självklart kan ingen ersätta eran dotter. Men vi ångrar inte att vi "skafffa" en till så tätt. Varje barn är unikt. sorjen finns ändå altid kvar. Men kan bli lättare att leva med.
    Lycka till, kram.

  • Fjärilsmamma

    Jag beklagar din sorg. Själv räknar jag bara dagarna tills jag får försöka bli gravid pånytt.
    Två månader kvar nu.

  • EnÄngeL

    Massa styrkekramar till er... Och jag hoppas på att det snart flyttar in någon i din mage!

  • dalejo

    Nej du är inte galen. Vår älskade Linnea dog i magen 12 dagar efter beräknad BF den 17 juli i år. Sorgen och saknaden är enorm. Upplever samma outhärdliga tomhetskänsla i hela kroppen precis dom du gör. Vi vill absolut försöka bli med barn igen så snabbt det går. Nästa barn kan INTE ersätta Linnea eller mildra sorgen efter henne men det kan ge oss hopp att livet trots allt kan gå vidare. Sorgen och saknaden efter Linnea får vi ha med oss resten av vårt liv. Så fort mitt avslag/blödningar upphört blir det barntillverkning och jag hoppas hoppas att jag har lika lätt att bli gravid den här gången som det var med Linnea.
    Massor av kramar till dig!

Svar på tråden Den tomma känslan i magen dödar mig