• Anonym (?)

    Hur mycket kostar en abort ?

    Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska göra en abort eller inte . Tog ett test igår som visa plus och genom graviditetsräknaren här på fl så är jag nog i v 8 eller 9 . Min fråga är hur mycket kostar en medicinsk samt en kirugisk abort ? Tacksam för svar .

  • Svar på tråden Hur mycket kostar en abort ?
  • Anonym

    Om priset verkligen är viktigt är du nog inte redo för barn alls enligt mig.

  • logg81

    Tror det är gratis... om det inte är som vanligt för läkarbesök... typ 250 kr... Detskiljer sig väl i olika landsting tror jag.

  • Etnica

    Kostar det något så är det väl som ett vanligt läkarbesök.

  • Anonym (mamma)

    I Stockholm kostar det totalt 2 * 260 kr, men det går på högkostnadskortet.

  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2008-07-28 14:43:20 följande:
    Om priset verkligen är viktigt är du nog inte redo för barn alls enligt mig.
    Jag känner mig inte redo för en till nu , just därför funderar jag på abort . Priset är inte viktigt jag bara undrar .
  • Anonym

    Anonym (?) skrev 2008-07-28 14:46:44 följande:


    Jag känner mig inte redo för en till nu , just därför funderar jag på abort . Priset är inte viktigt jag bara undrar .
    Okej, då tolkade jag ditt inlägg fel.
  • kaffekatten

    Jag betalade 260 för kir abort efter ma och fick cytotec gratis, samt 260 på besöket då jag fick veta om ma. Var på gynakuten.

  • Anonym

    Jag har gjort en kirurgisk abort och fick då betala sammanlagt 600 kr. 300 kr vid första besöket på kvinnokliniken när dom skulle kolla hur långt ja gått, sen 300 kr när jag åkte ner för att göra själva aborten.

Svar på tråden Hur mycket kostar en abort ?