• Super S

    Inte farligt att sitta och gunga på en pilatesboll för att få igårng förlossningen????

    Har hört att det ska vara ett bra sätt att sätta igång förlossningen på... Det lär ju inte vara farligt, barnet e så skyddat???

  • Svar på tråden Inte farligt att sitta och gunga på en pilatesboll för att få igårng förlossningen????
  • SanSin

    Inte tror jag det, så länge du är fullgången så... Det används ju under själva förlossningen så. Använde själv en sån. Satt bredvid sängen och bullade upp med lite kuddar och lustgas på sängen...där satt jag å gungade mig igenom värkarna. Den vill jag nog ha nästa gång också =)

  • SaraM

    Nä varför skulle de vara farligt? Jag gungade länge under värkarbetet med första dottern. Såå skönt!


    Tilda 041224 Elvira BF 080808
  • FrökenBokmal

    Jag använde en sådan på förlossningen. Toppen för att få bebisen att komma ner!

  • Jenjoe

    När jag använde Pilates boll under förlossning och lutade mig fram mot sängen så gick min dotters hjärtljud ned så jag fick avbryta och göra annat. Så det kan tyvärr vara dåligt för barnet ????

  • mrsLina
    Jenjoe skrev 2018-03-22 22:27:17 följande:

    När jag använde Pilates boll under förlossning och lutade mig fram mot sängen så gick min dotters hjärtljud ned så jag fick avbryta och göra annat. Så det kan tyvärr vara dåligt för barnet ????


    De ha inte med pilatesbollen att göra. Utan under en förlossning får barnet minskad syre i samband med kontraktion (värkar) vissa barn klarar det bättre än andra och ibland kan barnets hjärtfrekvens gå ner under själva värken.

    Pilatesboll är ej farligt att sitta på.
Svar på tråden Inte farligt att sitta och gunga på en pilatesboll för att få igårng förlossningen????