Inlägg från: Jaxon |Visa alla inlägg
  • Jaxon

    Vi som försöker få syskon till våra förlorade små Ny tråd!

    Känner igen mig Tossan. Har varit i staden där jag bodde förut innan jag blev sambo o flyttade. Även fast de va kul o träffa lite vänner o så så vart de psykiskt påfrestande.Började gråta hemma hos mamma o pappa när jag va där. De pratades om den o den som blivit gravid. Och om hon som helt oplanderat blev gravid.. osv osv osv. Träffade även flera som har barn från 4 månader o upp till 2 år....Usch de blev nog för mycket. Va superdeppig igår. Jag ser gravidmagar o barnvagnar överallt!!!!

    O inte gör de saken bättre att man sitter me värsta molvärken o väntar in tanten som kommer nångån mellan fred o sönd till veckan.. VARFÖR kan man inte ens få va hoppfull mellan äl o BIM, nädå då ska man allt få veta att tanten är pågång. Inte ens en gnutta hopp vill min kropp ge mig..

    Är så less på de här!!!!

    Nu ska jag gå o äta bärpaj o trösta mig me.

    Kram till alla!


    ~~*~~ Vääääntar ~~*~~
  • Jaxon

    Ja verkligen maraug.....känns som om det inte funkar innuti lixom... Jag har nu kört min första månad med fertilitetsmonitorn o haft fertila dagar och mycket fertila dagar o sexat på men lik förbannat sitter man här me molvärken precis som vanligt innan mens. SUCK. Ska ge det en eller två månader till men sen SKA jag ta kontakt me min privatgynekolog igen så får vi ställa oss i IVF kön igen...

    Hoppas du får en tid hos gyn snart maraug.

    Massa kramar


    ~~*~~ Vääääntar ~~*~~
  • Jaxon

    Nä, vi skulle precis börja med det, skulle hämta ut recept på sprutor osv men så "tog de sig" sista försöket på nå konstigt vis...  Så nu har man ju ett hopp ändå att de kanske ska gå igen men de verkar ju som om det bara va en lyckoträff den där gången o den kommer nog inte igen verkar de som.....


    ~~*~~ Vääääntar ~~*~~
  • Jaxon
    Cinza skrev 2008-08-10 22:47:59 följande:
    Jag saknar honom, saknar, saknar, saknar honom!!!!! Jag saknar hur han brukade ropa på mig på morgonen för han ville ha sällskap. Jag saknar hur han skrattade på skötbordet när vi bytte blöja. Jag saknar hans huvud tungt på min axel när han somnat. Jag saknar hans lilla hand med ett fast grepp om mitt halsband. Jag saknar hans förtjusta leende varje gång han såg ett träd. Jag saknar hans nöjda mummel och små sparkar. Jag saknar hans lilla kropp mot min i badkaret. Hur kan en så fin och oskyldig liten människa bara sluta att finnas??? Vill ha honom här! Var nere vid hans grav ikväll i ösregnet. Det var bara jag som var tokig nog att gå dit i detta väder...Det enda jag kan hoppas på är att han snart får bli storebror...Det gör så ont... Min lilla prins...
    Massa styrkekramar till dig Cinza!!!
    ~~*~~ Vääääntar ~~*~~
  • Jaxon

    Va kul gotlandsbruden!!! Grattis grattis! Vi behövde lite plus nu i tråden! Kram


    ~~*~~ Vääääntar ~~*~~
  • Jaxon

    Tråkigt me uvi igen pepparmint. Får du det oxå ofta? Min zonterapeut sa att det kan vara så att min kropp hela tiden koncentrerar mig på att bli fri från mina uvi hela tiden att den inte har möjlighet att bli gravid... kan ju va så faktiskt...

    Skulle röntga mina njurar idag men när jag kom dit så frågade dom ifall jag va gravid o när jag sa att jag inte vet men me största sannolikhet inte och att jag ska ha mens nångång mellan fred o söndag så tyckte de att jag skulle skjuta upp röntgen till nästa vecka då jag vet om jag är gravid eller inte.

    Iof vet jag till 99 procent att jag inte e de men man vill ju ändå inte ta risken....Jag känner i hela kroppen att jag inte är gravid...känns som om mensen kommer vilken sekund som helst...

    vart lite ego...

    Kram till er alla!


    ~~*~~ Vääääntar ~~*~~
  • Jaxon

    Var de nån som såg programmet igår om de familjer som hade 10-14 barn???

    Kunde inte låta bli o sitta o kolla o på en del blev jag faktiskt irriterad på.

    Särskilt den familj som båda var arbetslösa (inget fel med de i sak o jag vet att många är det och det är synd om dom verkligen) Men ingen av dom verkar villa jobba utan skaffade fler barn o levde på socialbidrag... (Är väl inget fel att leva på socialbidrag  iof heller tycker jag men har man svårt att försörja sig då ska man väl inte skaffa fler barn eller? De kostar ju massa pengar) Sen den familj där mamman va 45 o desperat ville ha ett till barn (hon hade ju BARA 13 innan)  Hon kände att så fort den minsta blev runt 2 år så ville hon ha en till som var i behov av henne som mamma o att hon fick känna sig behövd.. Låter ju lite konstigt tycker jag, skaffade hon barn för att hon verkligen ville ha barn eller bara ville känna sig behövd???

    Jag har absolut inget emot att folk vill ha stora familjer så missförstå mig inte men självklart ska man ju ha råd att ha dom oxå tycker jag o verkligen ha tid för dom, och jag undrar då självklart, har man verkligen tid för 14 barn, de verkar ju inte göra nåt annat än att laga mat, tvätta o städa dygnet runt....

    Ja ja som sagt alla gör som dom vill o de ska ju bara va lyckliga att de lyckas få barn iaf... Här sitter man själv o önskar att man åtminstånde ska få bli tvåbarns mor!!!

    Hoppas ingen blir arg nu med detta inlägg....jag vill bara dryfta lite åsikter o infallsvinklar.. =)

    Kram alla!


    ~~*~~ Vääääntar ~~*~~
  • Jaxon

    Hej alla,

    Har varit lite off...

    Välkommen alla ni nya, beklagar verkligen er förlust.

    MASSA kramar till er som börjat jobba o kämpar på.

    Själv sitter jag o väntar in BIM som är från idag fram till söndag. Har stickande värk i magen så den är väl på g. SUCK.

    Hur har de gått för dig änglamamma, har du testat än?

    Pepparmint : 7 månader är länge tycker jag o säkert alla vi andra härinne, självklart är det ju ändå kämpigare för dom som hållt på ett år o mer men de är säkert oxå under utredning o 7 månader helt själva är jättejobbigt!!!! Man vet ingenting, är det nåt fel? Är det mig eller han? osv osv osv... Vet ju själv då jag tänkt såna tankar. Fick ju bli undersökta o de hittade ju inga fel på varken mig eller min sambo o de e ju konstigt! Jag ska ge detta 1-2 månader till som sagt sen blire väl ivf då som de va meningen i februari då vi helt otroligt blev gravida själva!!! Men de höll sig ju inte så länge då...men 17 veckor är ju länge för mig...

    Kram alla!


    ~~*~~ Vääääntar ~~*~~
  • Jaxon
    ginkgo skrev 2008-08-15 15:53:22 följande:
    Jaxon: man kan ju lika gärna ha stickande, molande värk om man är gravid. Men jag vet, man är duktig på att tänka negativt för att försöka slippa bli för besviken. Jag hoppas ändå att inget kommer och att du snart mår lite bättre igen! KRAM!maraug: det där med äl är superknepigt. Men jag har läst att vissa har så kort stegring att det är lätt att missa om man inte testar tätt. Sen kanske det är skillnad mellan äl-stickorna, hur bra de är. Jag brukar köpa på apoteket och de har alltid funkat. Läkare brukar kunna se om ett ägg har släppt, så sa han det så stämde det säkert. Man kanske inte kan lita på stickor till 100 %?
    Jo de e ju de som är så jävla irriterande att de är så lika... =) Men jag tänker ju hellre negativt för att som du säger slippa bli så j__la besviken.... KRAM
    ~~*~~ Vääääntar ~~*~~
  • Jaxon
    Änlamamma skrev 2008-08-15 20:12:57 följande:
    Tack för alla lyckoönskningar, både här och i gästbok.Men tyvärr...INGET jävla plus.Jag blir så trött.Men denna gång ställde jag in mig på att inte få något streck...men ändå...knuten i magen när man inte ser något positivt svar.Ville så gärna vara gravid på Noels ett årsdag...men jag har bara en chans kvar... FAN det kommer inte bli så...Jag lovade Noel när jag höll i hans lilla hand på förlossningen att han skulle få ett syskon, vi lovade det.jag hade velat ge honom det i ett årspresent...men jag vågar inte hoppas, inte ett dugg.Jag är väl ledsen...men jag försöker att tänka på annat...skingra tankarna.Men...Åh vad jag har ont i hjärtat!
    Styrkekramar till dig änglamamma!
    ~~*~~ Vääääntar ~~*~~
Svar på tråden Vi som försöker få syskon till våra förlorade små Ny tråd!