• Ninno

    Orolig, nån som vet bättre än jag?

    Vill börja med att säga att jag djupt beklagar er sorg och vad ni tvingas genomlida ni med änglabarn!
    Jag har tyvärr råkat ut för ett MA i tidigare graviditet, det var iofs ett tidigt sådant i v. 10. Det upptäcktes på ett VUL att hjärtat på bebisen inte slog som det skulle... Nu är jag gravid igen i v. 16 och är jätterädd att nånting ska vara fel på barnet och att vi ska tvingas avbryta graviditeten efter UL om två veckor. Efter att ha läst era hjärtskärande historier här inne får man lätt en uppfattning om att det händer mycket oftare än man tror, detta med missbildningar eller PSD. Är det någon vänlig själ som har fakta och kan kanske lugna ens sinne lite inför UL? Kram

  • Svar på tråden Orolig, nån som vet bättre än jag?
  • loveelin

    Jag har inga fakta att komma med, men du har ju nått v 16 nu och vanligtvis brukar det redan ha blivit missfall om något är fel. Och det hade du ju märkt.Så jag hoppas och tror att allt är ok. Jag beklagar verkligen de tråkiga sakerna som hänt dig.

    kramar

  • debban

    hej Ninno, jag vet att det du gick igenom är mycket jobbigt och att det skapar en oro inför denna graviditet.

    prata med mvc och förklara din oro, sjukskriv dig en vecka och bara ta det lugnt och ta hand om dig själv några dagar.

    Det bästa brukar vara att bara leva som vanligt, det är då bebisen mår som bäst.

    Man kan ju aldrig säga 100% men nästan alla gånger så brukar kroppen tala om ifall något är fel, och om allt känns bra och du mår bra så är det nästan alltid som det ska.

    lycka till och hoppas allt går bra.

    kram debs

Svar på tråden Orolig, nån som vet bättre än jag?