• Valentinius

    Välja skola på Södermalm, Stockholm

    Tips om någon bra skola vid Skanstull på Södermalm?

    Någon som vet något om friskolan Europaskolan på Gotlandsgatan som är en friskola ??

  • Svar på tråden Välja skola på Södermalm, Stockholm
  • kaffemamma

    Tullgårdsskolan ska ju vara fantastiskt bra, vid Skanstull. Underade också över bra skolor på Söder - har varit urusel på att anmäla flickan i köer dock...

  • mallan1973

    Europaskolan ligger väl lite taskigt till...ingen riktig skolgård. jobbar inom skolvärlden själv och har jobbat på söder. Tullgård är bra! Vet att det är mkt nedskärningar i Sthlm, men tror nog ändå att Tullgård fortfarande ligger bra till. Jag har hört lite si o så om Europaskola...undrar var de har idrott..tror ej att de har någon jympasal.

  • södermalmskan
    Vad du än väljer, välj INTE Katarina Norra - är lärare själv- och skolan, ledningen samt dess lärare lever kvar i Medeltiden, saknar omdömesverktyg, ingen kommunikation med oss föräldrar, saknar barn perspektiv helt, inget samarbete med hemmen och mycket annat som jag inte vill gå in på p g a av repressalier mot mitt barn. Och ja, vi tänker byta skola på hen.

    Däremot kan jag varmt rekommendera dig Tullgårdsskolan och Eriksdalskolan, har haft barn i båda.
  • krillesthlm
    Valentinius skrev 2008-08-29 22:11:11 följande:

    Tips om någon bra skola vid Skanstull på Södermalm?

    Någon som vet något om friskolan Europaskolan på Gotlandsgatan som är en friskola ??


    tullgård är bra
Svar på tråden Välja skola på Södermalm, Stockholm