• mamma är bäst

    Okej att köpa begagnade barnkläder???

    Ibland träffar jag på folk som med äcklad min säger att de aaaaldrig någonsin skulle kunna köpa begagnade kläder till sina barn.

    Jag blir förundrad. Visst, har man massor av pengar som man inte vet vad man ska göra med kan man ju köpa allt nytt. Själv är jag ensamstående med två barn som växer så det knakar. De går dessutom på dagis och sliter kläder och fläckar ner sig. Handlar ofta begagnade kläder på t ex Tradera. Dels har jag inte råd att handla så mycket nytt och dels tycker jag att det är onödigt till dagiskläder. Skulle gråta blod om barnen haft sönder sina nya kläder på dagis. Min dotter t ex, kom hem och hade rivit upp hela låret på ett par jeans, gick inte att laga. Dessa betalade jag totalt 48 kr för inkl frakt på tradera. Hade dessa kostat 249 kr på HM hade det svidit rejält.

    Hur tänker ni andra?

  • Svar på tråden Okej att köpa begagnade barnkläder???
  • En lyckans tår i månens sken

    Jag tycker det är helt okej och köper mest begagnat till vår son. Varför lägga pengar på ENDAST nytt och nytt när man kan göra vettigare saker för pengarna.. som att resa eller öppna sparkonto åt ungen? Jätteglad över att tradera finns! Men alla väljer ju själva

  • Majras

    Skulle aldrig kunna köpa beg kläder till mina barn som de ska ha närmast kroppen så att säga. Men däremot typ jacka och regnkläder tycker jag inte det gör något om de är begagnade.

  • mamma är bäst

    Kan tillägga att mina barn givetvis får nya kläder OCKSÅ, men dessa används med lite mer försiktighet, inte till dagis.

  • mamma är bäst
    Majras skrev 2008-09-01 19:43:08 följande:
    Skulle aldrig kunna köpa beg kläder till mina barn som de ska ha närmast kroppen så att säga. Men däremot typ jacka och regnkläder tycker jag inte det gör något om de är begagnade.
    Hur tänker du då?
  • Mams RA 80

    Ts.. Jag kan bara hålla med och man kan faktist hitta kläder som är helt nya eller är i nyskick till ett jättebra pris. Jag gillar tradera, både säljer och köper där, så nej jag har inget emot begagnat så länge kläderna är i fint skick.

  • Else

    Mina barn har nästan bara begagnade kläder. Inte av ekonomiskt tvång, jag ser bara ingen anledning till att betala mycket pengar för något som kan kosta mindre genom t.ex tradera.
    Plus att kläderna då används tills de faktiskt är slut och inte bara kastas.

  • marsipan tomte

    Hej
    Jag resonerar precis som du mamma är bäst.... de är inger fel att köpa begagnat....jag köper också mycket från tradera så det tycker inte jag är fel... varför ska dem ha märkes kläder av dyraste sort när de är små???

    De är ju när det börjar skolan som barnen blir mera medvetna om vad det har för kläder på sig då kanske man köper mera nya kläder...

    Ja endel föräldrar tycker si och en del så....men jag älskar att handla begagnade kläder men i bra skick till mina barn....

  • Jonna79

    Det är väl jättebra att folk köper begagnat. För miljön och ekonomin.

  • Filippa06

    Jag tillhör dem som aldrig skulle köpa begagnat av okända. Men däremot får min dotter ärva "dagiskläder" av sin moster (min lillasyster, skiljer bara 2 år på dem)
    Dess redan lite utsletna men fina kläder duger jättebra till dagis, men annars älskar jag att shoppa och vill bara ha nytt, skulle aldrig köpa begagnat till mej själv heller. Handlar en hel del billiga kläder så som H&M och Lindex men varvar med dyrare då och då men sällan till dagis. Så himla frt växer du ju ändå inte ur dem... det jag köpt nu kommer hon garanterat kunna ha hela hösten och en bra bit in på vintern hoppas jag

  • Nymphoria

    Jag tycker absolut inte att det är något fel på begagnade kläder. Man har ju tvättmaskin. Dessutom är nya kläder i affären också "begagnade". Någon har hållt på och pilla med tyget när plagget syddes och även om det är tvättat när det blivit klart så ska det packas, ligga på ett lager i lådor, packas upp och sedan är alla kunderna på och pillar och provar. Vem vet om dom t.ex har tvättat händerna efter ett toalett besök?

    Nej, använda begagnade kläder går lika bra som nytt för min del. Man väljer ju själv i vilket skick man vill köpa dom.

Svar på tråden Okej att köpa begagnade barnkläder???