• FinaMamman

    Ett tips om en smyckes sida....

    Hejsan!!!!

    Vill bara tipsa om en smyckessida som heter www.aquiladesign.se jag beställde en ring (allt är i äkta silver) för tre veckor sen och hämtade den idag, jag började gråta när jag tog på mig den eftersom jag har alla mina barns namn ingraverat på den, det står: MINA ÄLSKLINGAR ERIC ELIAS EMMA.
    Ringen är 12 mm bred så den syns verkligen och den var INTE dyr....
    Kommer nog in en bild i galleriet snart.

    Kram, Ängeln Emmas mamma Josefine.

  • Svar på tråden Ett tips om en smyckes sida....
  • jagäraf

    Åh, jag vill gärna se bild! Har själv funderat på smycke eller ring där alla mina fem barns namn kan få plats eftersom barnen aldrig kommer få vara på samma plats i denna värld. Oftast får dock inte alla namn plats men på den här ringen (om det är den som kommer upp direkt till höger i länken) så tror jag namnen skulle få plats.

  • jagäraf

    Förresten, hur känns ringen att ha på sig? Den ser lite tjock ut?

  • FinaMamman

    Hej "jag af"!!!!
    Ringen som jag har beställt går du in och tittar på i vänster spalt där det står RINGAR där längst ner på den sidan finns det släta ringar där du själv kan bestämma hur du vill att den ska se ut och vad det ska stå.
    Undrar men något så är det bara att maila hon som gör ringarna, man kan i princip få det som moan vill....
    Ska lägga in bild i mitt galleri senare i kväll.
    Kram, Ängeln Emmas mamma Josefine.

    P.s ringen känns inte direkt eftersom den är bara 1mm bred, men 12 mm tjock D.s

  • jagäraf

    Aha, då var det inte den ringen jag trodde. Ska bli spännande att se hur din ser ut. Kram!

  • Eva S

    jag af: Kan förstå om det kräver en del plats med fem namn. Du har inte funderat på ett armband? Antingen ett "hårt" där du kan gravera in alla namnen eller ett med länkar där du kan sätta in "hängen" men namnen på. (Märks det att jag inte är så bevandrad i smyckesvärlden?) Hoppas du förstår vad jag menar.

  • jagäraf

    Jo, jag har funderat på andra smycken också men jag känner att jag vill ha något litet... Så en ring eller en sån där "platt" ring som man har i halsband skulle jag vilja ha men halsbandsringarna rymmer max 27 bokstäver eller nåt sånt tror jag och mina barns namn inkl mellanrum blir 31.

  • Eva S
    jagäraf skrev 2008-09-05 21:33:19 följande:
    Jo, jag har funderat på andra smycken också men jag känner att jag vill ha något litet... Så en ring eller en sån där "platt" ring som man har i halsband skulle jag vilja ha men halsbandsringarna rymmer max 27 bokstäver eller nåt sånt tror jag och mina barns namn inkl mellanrum blir 31.
    Men du kanske kan skaffa fem små ringar i halsbandet med varsitt namn ingraverat. Kanske inte blir så litet men det skulle väl funka?
  • Powerpuffen

    är det den som har art.nr 28?


    Mor till två prinsessor, en på jorden och en i himmlen.
  • Eva S
    jagäraf skrev 2008-09-05 21:33:19 följande:
    Jo, jag har funderat på andra smycken också men jag känner att jag vill ha något litet... Så en ring eller en sån där "platt" ring som man har i halsband skulle jag vilja ha men halsbandsringarna rymmer max 27 bokstäver eller nåt sånt tror jag och mina barns namn inkl mellanrum blir 31.
    Eller kanske du kan göra som jag ska nästa vecka. Tatuera in namnen. Inga restriktioner på antalet bokstäver.
  • Eva S

    Ts: Jättefin sida med jättefina smycken. Måste kännas bra att ha fått den ringen och ha den på sig hela tiden. Precis som ens barn är med en hela tiden.

  • FinaMamman

    Hej....

    Nu har jag lagt in bilder på min ring.
    Jag tror att Du, "jag af" får plats med dina 5 barns namn. Maila till henne och fråga, tror att man kan få med mindre text också.

    Jo "Eva S", jag grät när jag satte på mig ringen, och det känns så otroligt bra att ha den på sig....älskar den.

    Ska även köpa berlocker inne på www.familjesmycken.se

    Kram på Er, ängeln Emmas mamma Josefine.

  • FinaMamman

    Ps "jag af" jag har 26 tecken i min ring och det är plats kvar så du ska nog få plats med dina barns namn Ds

    Ängeln Emmas mamma Josefine.

  • jagäraf

    Ringen är jättefin, jag ska beställa en jag också. Minns du vilken teckenstorlek du tagit, 1 mm eller 1,5 (tror jag det var). Fina namn du har på dina barn, mina heter nästan likadant, Elias, Erik, Ebba, Emelie och Andréas. 26 bokstäver och så fem mellanrum eller kanske det blir sex.... Nåväl, 35 bokstäver ska räcka.

    Ledsen att ni inte fick behålla er lilla fina flicka!

  • jagäraf

    Nu har även jag beställt en ring fast jag valde den lite större som finns på högersidan på startsidan. Ska bli spännande att se hur den kommer ta sig ut.

Svar på tråden Ett tips om en smyckes sida....