• Uet

    Skrik och gråt varje måndag...

    Varje måndag ca 19.30 kommer glassbilen hit, och varje måndag blir min dotter helt hysterisk och stor tjurer.
    Det tar ca 10-15 min för henne att lugna ner sig.
    VARJE gång är det så här.

    Lite lusigt, vad för saker barnen är rädda för.
    Förutom glassbilen är småfåglar hennes största rädslor, stora äckliga skator och sånt tycker hon är gulligt men små fåglar är hon livrädd för.

    Har era barn några konstiga rädslor?

  • Svar på tråden Skrik och gråt varje måndag...
  • Linda m Gabriel 2aug

    Gabriel var livrädd för karlar ett tag. Och speciellt var det asiater, hans pappa är asiat, så vi tyckte det var jätte konstigt för honom är han skogstokig i.
    Han är också rädd för en skrattande katt på nätet

    www.bottlejockey.com/flash/gigglingkitty.cfm

  • Uet

    Hihihi lill tjejen här älskade kissen.
    Hon blev jätte glad av att se den.

    hihi mamma kissen är busig sa hon

  • Linda m Gabriel 2aug

    ja, jag älskar den med! Blir så glad av den, men men

  • Elinmamma

    Mörkhyade människor, det är nästan som man skäms men det är inget vi har uppmuntrat men väl en mörkhyad som orsakade det...
    Vi var på semester när hon var sex månader, och på hotelet fanns det en barnklubb med hysteriska engelsktalande ledare, varav en var väldigt mörkhyad och blonderat hår så även vi hoppade till första gången han kom hojtande. Tyvärr kunde han inte acceptera att Elin inte stormgillade honom, så han stack ner huvudet i vagnen och nästan skrek hello, Elin hade precis vaknat till efter att ha sovit middag så det var inte världens bästa stund på dagen. Dagen därpå var hon nästan omöjlig att få sovande så min sambo gick runt på hotelområdet med henne i vagnen och precis när hon hade börjat blunda så mötte de samma person igen, och innan sambon han hejda honom så hade han stuckit ner huvudet i vagnen igen... Elin skrek i 20 min innan hon äntligen kom till ro igen...
    Efter det här så tittar hon väldigt misstänksamt på alla mörkhyade... och pratar de med henne gallskriker hon och gömmer sig...

  • Anderssonskan

    Min bästis båda döttrar har haft märkliga fobier för sig. Den älsta var livrädd och drömmde mardrömmar om "blab" (löv) tänk er hur hon hade det på hösten och bor på landet.
    Den andra tjejen var helt plötslig livrädd för blåsten, anledningen var för att hon inte såg den! Tjöt som en galning så fort det blåste och sprang runt för att försöka se vinden *skrattar*
    Stackars småtjejer, tyckte så synd om min väninna då!

  • Anne M

    Amanda är rädd för hundar. Hon har aldrig blivit skrämd eller så av hund, men så fort hon ser en så börjar hon skaka & gråta hysteriskt.

  • syss

    Jag känner en liten tjej som har varit rädd för massor av saker....

    Tv-antenner var det väldigt länge
    Deg (som jäste)
    Glassbilen (den har öööögooon, det hade förresten tv-antennerna också)

    Hennes lillebror däremot är tuffare så han är bara rädd för damsugaren

  • mamzen

    min son var livrädd för sin egen skugga för ngt år sedan.det var ju synd om honom,men endå väldigt skrattretande att se när han febrilt i panik,sprang runt,runt i försök att komma undan sin skugga och han gallskrek och grät som en tok...

    kram

  • Anderssonskan

    mamzen, fölåt men det var hemskt komiskt, skrattar så fort jag läser det , men förstår att det inte var så roligt!
    MVH Eva

  • mamzen

    Anderssonskan: ingen fara alls!!!

    vi skrattade som sagt lika mkt själva när han sprang runt som en vettvilling.:)

  • Jennie Brunflo

    En 2-åring på min förskola är hysteriskt rädd för flugor.
    Det ser kul ut, men man ska inte skratta, när hon blir hysterisk och ser ut att bli jagad av ett osynligt spöke. Men hon ser en fluga och springer för livet. Sedan är det så att hon inbillar sig att hon ser flugor ibland också, alltså hon ser fel och det var ett skräp eller nåt.

    Hm....det måste vara jobbigt för henne!

  • ALY538

    Gammal tråd men jag väcker den igen.

    Känner en liten flicka som är livrädd för harskrankar eller vad dom heter, för att dom är så stora. Men myggor har hon inga problem med

    Skrattade åt den sista: "jagad av ett osynligt spöke" dom är alltid osynliga ????????
    Små fåglar (eller småfåglar?) känner jag oxå en som är rädd för.

Svar på tråden Skrik och gråt varje måndag...