• eve75

    Kvalitet på fotoböcker?

    Hejsan!
    Jag ska göra en fotobok och vill ha lite tips på böcker som blir bra...

    Har testat Myphotobook tidigare och blev lite besviken på kvaliteten - tyckte att sidorna blev lite korniga. Annars tyckte jag att det var bra att man själv kunde bestämma exakt hur sidorna skulle se ut med bildstorlekar, texter, format etc. Ett plus också för att kunna jobba offline.
    Har en kompis som använt Extrafilm och som jag minns det var det bra kvalitet på sidorna, men bara fasta layouter att välja på.

    Jag har tittat lite på Ifolor och Gör-din-egen-bok. Den sista verkar man inte kunna jobba offline på och Ifolor har matt satinyta på insidorna och då är jag rädd att sidorna blir korniga som Myphotobook.

    Andra förslag??

  • Svar på tråden Kvalitet på fotoböcker?
  • FL Lisa

    jag har beställt en fotobok från pixopolis som jag blev jättenöjd med.
    Man använde sig av ett program som var lätt att förstå och använda och även här fick man bestämma själv precis hur sidorna skulle se ut.
    Jag valde att göra hela sidorna (med text, bild och bakgrund osv) i photoshop och spara som jpg-bilder och sen bara ladda upp en sån jpg-bild per sida i boken. Blev toppenbra
    När jag beställde var det dessutom supersnabb leverans och så tycker jag att dom har humana priser...i alla fall för den variant jag beställde (helix har jag för mig att den hette)


Svar på tråden Kvalitet på fotoböcker?