• greeneyes

    varning varning för +882-nr!!!! sprid!!!

    VARNING!!!


    Just nu är det många som blir uppringda av ett nummer som börjar på +882, och sedan läggs det på snabbt. Det är EN BLÅSNING; genom att man ringer tillbaka så kostar det närmare 100kr!!
    Själv blev jag uppringd av numret +88213213608 inatt kl 0:17.
    Jag har googlat detta, och det är tydligen vanligt förekommande just nu! Så sprid infon till alla att INTE ringa upp!! Snälla, hjälp till att puffa detta inlägg så att så många som möjligt ser det!
    Hittat på google:
    "Operatören 3 varnar: 88213213608 phone number comments:
    LFG any HC - 9 hours 12 minutes ago
    Ett missat samtal i mobilen från ett okänt utlandsnummer? Ring inte tillbaka om du vill undvika obehagliga överraskningar på nästa räkning.
    Under den senaste veckan har svenska mobilägare blivit uppringda av utländska nummer som de inte känner igen. Bland annat har prefixet +88, följt av ett långt nummer, synts i ett okänt antal telefonfönster. I det fallet är uppringaren en italiensk satellit. Ringer man då tillbaka kan det kosta upp mot 60 kronor i minuten, enligt pressinformatör Erik Hörnfeldt hos mobiloperatören 3."
  • Svar på tråden varning varning för +882-nr!!!! sprid!!!
  • Liten Mjau

    Puff

    Stod det inte nått sånt i aftonbladet för nån vecka sen? Man får passa sig.

  • THR1972

    +25 nummer likaså...fast då kostar det 160kr/minut...
    :-O

  • Kaxmaja

    Puff


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Millo

    Både jag och min sambo har blivit uppringda av dessa nummer. En signal och sedan lades det på. Ingen av oss ringde upp. vi hade redan hört vaningar!

  • fru fogeby

    som tur är brukar jag sällan ringa upp missade samtal..men jag ska vara på min vakt och sprida vidare

  • Guldrosen

    Jag ringer aldrig upp missad samtal om jag inte känner igen numret eller kan kolla upp vem det är via nätet.

  • Liten Mjau

    vem är det som tjänar på detta? Är det operatörerna själva som ligger bakom.... hmm?

  • Umm Elias

    Vem ringer upp utlandsnummer om man inte vet vem som ringt?

  • Liten Mjau

    Umm Elias skrev 2008-10-18 12:01:34 följande:


    Vem ringer upp utlandsnummer om man inte vet vem som ringt?
    Nån gör det uppenbarligen det. Många har ju utlandskontakter.
  • Umm Elias

    ja, jag är en av dem men skulle aldrig ringa upp ett nummer jag inte vet var det kommer ifrån.

    Liten Mjau skrev 2008-10-18 12:04:42 följande:


    Umm Elias skrev 2008-10-18 12:01:34 följande:
    Nån gör det uppenbarligen det. Många har ju utlandskontakter.
Svar på tråden varning varning för +882-nr!!!! sprid!!!