• Sanda

    Mina barn far illa!

    Bakgrundsfakta. Pojken min är snart 3 år. Flickan är 1 1/2 år.

    Både två får välling i flaska och dessutom efter att dom borstat tänderna på kvällen. Det har tom hänt att dom sluppit borsta tänderna på kvällen. På morgonen får dom borsta tänderna själva. Jag hjälper inte ens till då!

    Båda två har fortfarande napp. Och ibland tom på dagen, helt utan anledning. Det värsta är att jag inte ens funderar på att få dom att sluta inom det närmaste.

    Båda två sover i var sin säng, i var sitt rum, helt utan någon närhet och där får dom stanna hela natten!

    Mina barn har inte ätit AD-droppar sen dom var 1 år gamla. Ibland serverar jag inte ens en enda grönsak till maten och det har tom hänt att dom fått pizza och ätit på mcdonalds samma vecka.

    Om dom är törstiga så händer det att dom får juice att dricka och ibland tom en kaka att äta, mitt på en onsdag och innan maten!

    Dom får både titta på morgontv och bolibompa på kvällen, är dom trötta efter dagis så får dom tom titta på en film.

    När dom är ute och leker så händer det att dom smutsar ner sig, jag blir inte arg på dom då eller ber dom att sluta, utan jag låter dom bara ha roligt och sen tvättar jag kläderna. Jag är en riktigt dålig mamma

    Vid matbordet så får dom gå när dom är klara och dom behöver inte ens äta upp allt på tallriken. Om dom vill äta med händerna så får dom ibland det. Om dom spiller ut sin mjölk så är det jag som torkar upp det åt dom.

    Trots detta så är dom 2 små fina barn med 2 stora hjärtan.....hur fasen gick det till?

    Med kärlek mina vänner.......


    Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • Svar på tråden Mina barn far illa!
  • Linda82 sthlm

    ;) fy sjutton vikken dålig mamma.. men jag slår dej.. för jag lever dessutom med en kvinna!!!!!!!!!! vi är TVÅ mammor. den du =) *kramar oss dåliga mödrar emellan*

  • Sanda
    Linda82 sthlm skrev 2008-10-23 23:27:07 följande:
    ;) fy sjutton vikken dålig mamma.. men jag slår dej.. för jag lever dessutom med en kvinna!!!!!!!!!! vi är TVÅ mammor. den du =) *kramar oss dåliga mödrar emellan*
    Men fy det var det värsta jag hört!! KRam kram!!
    Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • Rulltrappa

    men vad hemskt. få se om jag kan bräcka dig! ;)
    vi betalar för att ha playhouse disney på digitalboxen, vilket sonen får titta på när vi gör tråkiga saker som att laga mat och duscha. vi tar med oss kakor till affären för att han inte ska rymma från oss. han känner igen mcdonaldsloggan på miltals avstånd. han får jättesockrad fruktyoghurt till frukost flera gånger i veckan och borstar tänderna alldeles själv på morgnarna.

  • Perika

    Kära nån, lycka till på medaljutdelningen. Hoppas prispallen inte ger dig svindel.

  • romani princess

    önskar jag kunde vara så avslappnad utan att få dåligt samvete..


    Dani - te iubesc
  • Maria 79

    ojoj... jag låter sonen sova i våran säng fast han är 4 år, hans morfar tror att han kommer sova där tills han blir 20 bara för det.
    jag köper medvetet killkläder till honom med spiderman och "cars" fast man helst ska vara så jäkla könsneutral eller helst "tvärtom" nuförtiden med rosa tröjor osv.
    Ibland får han inga grönsaker alls till maten, utan det blir snabbmakaroner o frysköttbullar som man snabbt steker på, eller ännu värre, pannkakor, ja såna färdiga som man bara värmer i mikron med massa sylt o socker till. haha
    Kan ju tillägga att han varit sjuk FEM ggr sen han föddes. Vi har tagit ut 3 vab-dagar för honom totalt och detta var 2006.
    Välling i napplaska höll han på med till han var tre.
    Han käkar grus o snö också ibland. Lite skit rensar magen, kanske därför han har hållt sig frisk
    och så gör jag alla andra dåliga grejer ni andra gör.

  • LillaFlingan

    Maria 79 skrev 2008-10-24 00:01:10 följande:


    ojoj... jag låter sonen sova i våran säng fast han är 4 år, hans morfar tror att han kommer sova där tills han blir 20 bara för det.
    (en remark bara..... min lillebror sov hos vår mamma tills han var Minst 12år gammal.. det blev en ovana som var vääääldigt svår att bli av med....;)... :)

    Rolig tråd annars!!!=)))
  • Maria 79

    Och i somras var det massa folk som tappade hakan när vi var på mallorca, törs jag berätta det här tro, utan att nån ringer soc?
    Jag satt fullt påklädd vid poolkanten o drack en smirnoff ice (!!!) medan sonen badade själv, han dök i där han inte bottnade osv, fera ggr, (han tog ju sig upp själv och simma till stegen, och jag satt ju faktiskt där och hade översikt) Sen hoppade han i havet också från bryggan som var dryga 1½ meter över vattenytan... flera ggr om. Tillslut kom nån strandvakt o sa att dom skulle ringa polisen från ibitza "if the boy jumps again"
    Så då var det färdiglekt för honom... Han hade ju bara "the time of his life" men det var han tydligen för liten för enligt en del... ( nästan 4 år)
    Ska ju kanske berätta att han har hållt på med babysim, simlekis, plask o lek o simskola sen han var 2 månader.

  • Knappen

    Underbart inlägg, skönt att höra att man inte är ensam syndare och "dålig förälder"....
    Kram och lycka till!

  • AnnaGBG
    iubirea adevãratã skrev 2008-10-23 23:59:04 följande:
    önskar jag kunde vara så avslappnad utan att få dåligt samvete..
    Det önskar inte jag...
Svar på tråden Mina barn far illa!