• rebmetpes

    fått missfall nyss?

    är det någon mer som nyss fått missfall ?

    fick missfall för en vecka sen.
    va hos min dotters farmor, jag va i v12. hade på lördan pratat med min svägerska som oxå va gravid hur kul det va att vi skulle ha så tätt igen.
    på kvällen fick jag blödning som inte slutade, och när magsmärtorna kom åkte vi in till akuten och där konstaterade dom att fostret inte levde och att det hade dött i v9.
    jag hade fruktansvärt ont och skrek massa, fick sprutor med smärtstillande, och fick ligga kvar över natten för att se om kroppen stötte ut det själv, det kom en hel del klumpar, men vid läkarundersökningen på dagen efter så såg hon att det var rester kvar, så jag fick skrapas.

    det känns ganska tungt, min dotter tog 1 år på sej att bli till och denna tog 10 månader på sej.
    jag har alltid velat ha barn tätt.
    min dotter fyller två i maj, då skulle hon blivit storasyster, nu blir det inte så

  • Svar på tråden fått missfall nyss?
  • Tessah

    ursh va tråkigt. :/ beklagar verkligen.
    Ledssen för er skull.

    Jag har vart med om liknande.
    Tog 1 år att första barnet skulle bli till. Ville ha barn nr 2 tätt tätt så började aldrig med skydd efter 1:a barnet.
    2:a graviditeten tog det 1 och 1/2 år innan det blev till och det slutade i mf i tvillingar. Trodde aldrig jag skulle bli gravid så snabbt efter missfallet men de tog bara 2 månader så ge inte upp hoppet , det kan gå snabbt så är ni gravida igen.

    *styrkekramar*

  • gedansk

    hej

    Vet hu det känns fick veta att jag fått ett MA i dag skulle ha varit i v 8-9. Det tog oss 2 1/2 år att bli gravida och så blir det så här. Vi har precis ringt runt till våra familjer och berättat och jag kan inte sluta gråta. Jag ska snart tillbaka till kliniken och få tabletter så att allt kommer ut.
    Hur ska man orka?
    Mvh jeanette

  • gedansk

    hej

    Jag ska ringa i morgon och få tabletter. Jag har pratat mycket med sambon och efter att de tagit två VUL och kollat flödet så är det 100% MA. Är bara så rädd att det kommer att göra ont mest i hjärtat.

  • MammaFiaa

    Beklagar så hemskt mycket! Det är verkligen inte rättvist! 'strykes kramar' /En annan änglamamma

  • Tant Greta
    I have a kid skrev 2008-10-29 00:51:05 följande:
    beklagar hur vet man om man har fått missfall symptom hur ser blödningen ut ??
    Olika från fall till fall.
    Själv fick jag bruna blödningar,min väninna fick en forsblödning som heter duga,klarröd dessutom.
    Jag hade inte ont,hon hade det.
  • truelove 4 ever

    Beklagar verkligen. Förstår precis hur du känner det,jag har själv haft vårt tredje missfall nyligen så om du/ni vill får ni gärna skriva till mig

  • mamma2007

    Jag var med om liknande, med första tog det över ett år och med andra tog även det över ett år sen i vecka 18 fick vi veta att barnet inte levde längre.. detta var bara ett par månader sedan... jag gråter än idag!

Svar på tråden fått missfall nyss?