• Sleepingbeuty

    Ofrivilligt barnlös grupp på 8 personer i Göteborg.Gå med!

    Det finns olika självhjälpsgrupper på Solkatten I Göteborg.
    Just nu ska det startas en grupp för oss som är ofrivilligt barnlösa.Och de vill ha in anmälningar ganska så snart. Just nu har vi 3 st anmälda och det brukar vara ca 8 st i en grupp med en ledare som startar upp.Man träffas en gång i veckan på samma tid i deras lokaler.
    Då får man ju också en chans att träffas och få prata ut som man själv vill.Man kan vara anonym.
    Det ända man behöver göra är att ringa och tala om att man vill vara med i den gruppen.De meddelar när den börjar.
    I gruppen kan man välja att vara helt anonym.

    Gruppen heter: ofrivilligt barnlös.

    Jag vet en grupp som just har slutat och de träffas utanför gruppen och fikar och delar med sig av sina erfarenheter.de har träffat nya vänner i samma situation.

    Jag lägger in deras info här som de har godkänt.
    Ibland kan man ju behöva stöttning i verkliga livet och inte bara på nätet.

    Du är inte ensam

    Självhjälpshuset Solkatten startar självhjälpsgrupper för människor som vill träffa andra som är i samma situation eller som har liknande upplevelser, problem eller funderingar. I självhjälpsgruppen kan du få förståelse, stöd och kraft att gå vidare.

    Alla i en självhjälpsgrupp har tystnadsplikt och det är kostnadsfritt att vara med. Ring så att vi snart blir en grupp!

    Självhjälpshuset Solkatten
    Majorsgatan 8
    413 08 Göteborg

    Tel: 031 - 42 32 26
    Fax: 031 - 14 91 07

    E-post: solkatten@sjalvhjalp.com
    WWW: www.sjalvhjalp.com

  • Svar på tråden Ofrivilligt barnlös grupp på 8 personer i Göteborg.Gå med!
  • Lyckoprinsessan

    Jag går i den tidigare gruppen för ofrivilligt barnlösa och tycker att det varit otroligt skönt att prata med personer i samma situation. Det har blivit mycket både skratt och tårar men framförallt nya vänner som förstår ens situation. I min grupp är det två som köar för adoption, en som funderar på ytterligare IVF och så jag som efter ett par IVF nu funderar på äggdonation.
    Jag funderar på att gå med i denna nya grupp och ska kolla med de andra i min gamla grupp om de vill haka på eftersom vi träffas utanför Solkatten nu...

    Kan verkligen rekommendera detta!

  • al72

    åh vad roligt det låter att få träffa andra i samma situaion, vad synd att dom inte har en sån grupp för oss som bor i stockholm, lite långt att åka till götet

  • Lyckokatt

    Jag skulle gärna vilja vara med men har svårt att hinna så ofta som en gång i veckan. Men det kanske inte spelar så stor roll att man inte kan komma varje gång? Finns det något förslag på veckodag och tid?

  • Lyckoprinsessan
    Lyckokatt skrev 2008-11-07 14:43:45 följande:
    Jag skulle gärna vilja vara med men har svårt att hinna så ofta som en gång i veckan. Men det kanske inte spelar så stor roll att man inte kan komma varje gång? Finns det något förslag på veckodag och tid?
    Du behöver inte komma varje gång. De kan inte bestämma dag och tid förrän de har tillräckligt många anmälda i gruppen så mitt tips är att du anmäler dig och ser vilken dag det blir. Det brukar vara mån, tis, ons el tors kl. 17 eller kl 19.

    Visst har vi träffats och fikat en gång i Haga?
  • Sleepingbeuty

    jag har anmält mig också .Sen vet jag inte heller om jag kan VARJE gång p.g.a jobbet.men så ofta det går så kommer man ju.

  • Lyckokatt

    Bra, då tror jag att jag anmäler jag mig.
    Lyckoprinsessan: Jo, det stämmer, vi fikade i Haga tillsammans med en annan tjej.

  • Sleepingbeuty

    va kul!! Då kanske vi snart blir 8 st!!
    ÅsaStina..vet du någon mer?

  • Lyckokatt

    Nu har jag anmält mig. Jag har fått lite information kring hur mötena går till och det låter som att det kan bli väldigt givande.
    Nej, jag vet ingen mer men hoppas verkligen att vi blir fyra till så att vi får ihop en grupp!

  • Lyckoprinsessan

    Jag tror inte att man behöver vara 8 stycken, de brukar starta när man är fem...

  • Sleepingbeuty

    Ja då kanske den kommer igång snart då


    Lyckoprinsessan skrev 2008-11-10 12:29:09 följande:
    Jag tror inte att man behöver vara 8 stycken, de brukar starta när man är fem...
  • KS22

    Hej!

    Jag skulle vilja vara med också. Är det till våren det börjar?
    Var anmäller jag mej?

    Karin

  • Lyckoprinsessan

    Maila till Solkatten, du har länk och mailadress i toppen hos TS

  • Sleepingbeuty

    Du ringer dom bara och du behöver inte uppge ditt namn om du inte vill:
    Självhjälpshuset Solkatten
    Majorsgatan 8
    413 08 Göteborg

    Tel: 031 - 42 32 26
    Fax: 031 - 14 91 07

    E-post: solkatten@sjalvhjalp.com
    WWW: www.sjalvhjalp.com


    KS22 skrev 2008-11-20 17:49:25 följande:
    Hej!Jag skulle vilja vara med också. Är det till våren det börjar?Var anmäller jag mej?Karin
  • Hjartesjalen

    Har sparat denna hemsidan nu. Tack! Jag bor ju i USA o kan inte vara med fysiskt, hade sa garna varit med o traffats.......

  • luikkis

    Hej alla! Jag vet att inläggen är gamla, men finns denna grupp kanske fortfarande? Eller vet ni om någon annan grupp i Göteborg?

    Tack för svaret!

Svar på tråden Ofrivilligt barnlös grupp på 8 personer i Göteborg.Gå med!