• la dolce vita

    Buitoni???

    Kan någon hjälpa mig? Jag letar med ljus och lykta efter Buitoni i Sverige. Tidigare kunde man köpa deras underbara spaghetti och pasta på Willy´s, men man har tagit bort dem ur sortimentet sedan ett halvår tillbaka. Jag har mailat dem i Italien, deras förra underleverantör i Sverige, men ingen kan hjälpa mig. Nu står sista hoppet till er; är det NÅGON som vet var jag kan finna deras eminenta produkter?

  • Svar på tråden Buitoni???
  • listo

    När vi bodde i Jönköping så fanns Buitoni på Ica Maxi. Nu hittar jag den ingenstans... 
    Jag håller med dig, det finns ingen spaghetti som är i närheten av Buitoni, den är i en klass för sig själv.


    Jag erkänner, jag gav Anso klamydia
  • la dolce vita

    Tack för snabbt svar! Maxi här i Helsingborg har inte Buitoni, tyvärr. Deras spaghetti liknar verkligen ingen annans, den är heeelt fantastisk! Någon annan, kanske?

  • Spaghettinörden

    Helt rätt! Buitoni är nog den bästa spaghetti jag provat, rätt tjocklek (1,92mm) Nr 72 ger lite mer "tyngd" och dessutom en utpräglad "egensmak" av Semola
    Nestllé köpte fabriken för ett antal år sedan och lade ner tillverkningen. Under några år köpte jag från England som tydligen hade restpartier. Köper nu från Tyskland via ebay för mindre än 40kr/kg. Härligt att åter få tillgång till denna härliga produkt! Ett bra alternativ är annars deCecco, som jag också varmt rekommenderar. Denna kan köpas i Sverige (Hötorgshallen)

Svar på tråden Buitoni???