• AngelicaF

    Kan man heta Tua?

    Såg det i våran lokaltidning idag och undrar om det ens är ett namn? Tuva har jag hört, men Tua? Folk döper sina barn till vad som helst nuförtiden!

  • Svar på tråden Kan man heta Tua?
  • Dimitra
    AngelicaF skrev 2008-11-05 20:50:09 följande:
    Folk döper sina barn till vad som helst nuförtiden!
    Jag hade en klasskompis i högstadiet som heter Tua och jag är rätt säker på att vi är lika gamla och inte nydöpta

    Enligt SCB.se:

    "Det finns 401 kvinnor som har förnamnet Tua . Av dessa har 268 namnet Tua som tilltalsnamn/förstanamn."
    The Dimitra universe.
  • Irma78

    Hmmm nuförtiden???

    Jag har en granne som nog är över 50 och hon heter Tua.

  • Garageänkan

    Ja jag känner två , nej tre som heter Tua. Den ena är typ 13-14 och de andra två är 40-50 år.

  • Arkiv

    Tua är ett gammalt namn, precissom många av de modenamn som barn döpts till nuförtiden. :)

  • oOrosamarängerOo

    Mina morföräldrar hade en hund som hette kit lady tua lovelock

  • Fraggelgirl

    Tua är ju ett namn man kan heta tycker jag då. Men det finns så konstigare namn som månstråle, mamma, pappa, tussilago och ja...vad som helst egentligen.

  • Mysomat
    AngelicaF skrev 2008-11-05 20:50:09 följande:
    Såg det i våran lokaltidning idag och undrar om det ens är ett namn? Tuva har jag hört, men Tua? Folk döper sina barn till vad som helst nuförtiden!
    jadå,prästen vi hade nör vi gifte oss hette Tua Gidhagen.
  • Emilia123

    Jag gillar det i alla fall inte. Jag tycker att det ska vara bara ett smeknamn i så fall.

  • anli71

    Min storasyster hade en kompis under tonårstiden som hette Tua, så visst kan man heta det!

  • Xenia

    Tua är ett rätt fint namn, kort men ändå tvåstavigt. Precis som Lia, Mia, Moa, Pia, Thea.

Svar på tråden Kan man heta Tua?