• Svar på tråden Milo?
  • ToZa

    Min bror heter Milo och det är verkligen ett jätte fint namn :)

  • mia966
    Jag tyckte det var fint, men i norge finns det skölj-och tvättmedel som heter
    MILO så
    min sambo tyckte absolut inte att det var ett bra namn!!
  • Sockerbullen

    tyvärr så tänker jag bara på hundar när jag hör det namnet, beror ju iofs på att jag bara känner hundar och inga barn som heter det, men gulligt är det.

  • mrs Vilja

    Tycker också att Milo är ett jättfint namn (med betongni på i) och vi har det som namnförslag om det blir en pojke!

  • aman

    Vad associerar ni till? För mig är Milo utan tvekan ett namn som får mig att tänka på forna jugoslavien. Vilket för mig känns fint. Min kille är från öst så för oss känns det naturligt, men nu har det blivit så gaalet populärt. Jag vill ju inte råka ge ett namn till mitt barn som visar sig vara nya "kevin", "liam" eller nåt liknande. För mig är det speciellt och fint.

    De ni känner som heter så, vad har de för nationalitet?

  • aman

    Tror förresten att serbien premiärminister eller nåt sådant heter just Milo.

  • Dida

    Får vi en liten kille så blir det absolut en Milo. ÄLSKAR namnet! (Min man är förresten Kroat)

  • Upia

    Jag tänker på statyn "Venus de Milo" som är en grekisk staty från antiken som hittades på 1800-talet i den numera förlorade staden Milos i Grekland.

    en.wikipedia.org/wiki/Venus_de_Milo

    Jag tycker att det är ett jättevackert namn till en pojke som andas kreativitet och ståtlighet på något sätt. Jag skulle uttala det med betoning på i och med ett o på slutet som det i "Otto".

  • JagochLiam
    aman skrev 2008-11-14 18:04:25 följande:
    Vad associerar ni till? För mig är Milo utan tvekan ett namn som får mig att tänka på forna jugoslavien. Vilket för mig känns fint. Min kille är från öst så för oss känns det naturligt, men nu har det blivit så gaalet populärt. Jag vill ju inte råka ge ett namn till mitt barn som visar sig vara nya "kevin", "liam" eller nåt liknande. För mig är det speciellt och fint.De ni känner som heter så, vad har de för nationalitet?
    Vi väntar barn och funderar på Milo....just för att vi tycker det passar med Liam som är det finaste namnet som finns
Svar på tråden Milo?