Inlägg från: Trissvinnaren |Visa alla inlägg
  • Trissvinnaren

    Vi som fått syskon till våra änglar del 6

    Hej! Kommer också in i den nya tråden! Jag bor i Falun, ensam från Dalarna i tråden tror jag?

    Idag hade David en kompis här som heter Gustav, när det var lunch så skulle jag ropa på dom "David och Gustav, kom och ät"...kändes lite konstigt. Ja, ibland kommer det lite tankar sådär...

    När jag joggar på Wii så har Olivia ju gjort en massa Mii:ar, en Mii som är våran Gustav...han brukar stå och vinka när jag springer förbi ibland och jag brukar vinka tillbaka hemma i vardagsrummet...Träffas i ett TV-spel, det är lite konstigt, jag vet...men jag blir så himla glad varje gång jag ser honom, lite sorgsen men mest jätteglad. Hur knäppt låter det!?

  • Trissvinnaren

    Först en stor kram till Pernilla! Fast du skrev sorgligt så blev jag ändå jätteglad att se dig här!

    Toka: Vad kul att du ska börja styrketräna Fatta vad snygg du kommer att bli! Hoppas att inte jobbet och sömnlösheten tar knäcken på dig...det är nog faktiskt en strålande idé att styrketräna...Hoppas Rasmus mår bättre, lilla stackaren.

    Cilija: Heja Wilmer som kan sitta!

    Flisa:Söt-söt bäbis du har!

    Herbst: Stackars lilla Agnes! Hoppas hon kryar på sig snart.

    När det gäller julklappar så fyller ju Valter ett år bara fem dagar före julafton...så han får nog paket så han klarar sig...från oss kommer han att få en Bobby-car i födelsedagspresent. En svart med gummihjul, det var annat än dom som fanns när storingarna var små! Och så vill jag köpa en jättefin pyamas med hjärtan på från Polarn o pyret, för vi älskar honom ju så mycket. Men den vet jag inte om han ska få på födelsedagen eller i julklapp...annars kommer jag inte på något direkt som han behöver..? Han har ju drivor med saker efter storasyskon och kusiner...Pengar på kontot är väl det vettigaste.

    kramar till humma, jobbigt med mamma...man har ju bara en. Hoppas verkligen att det inte är så allvarligt.

    ...och grattis till alla med rekord-långa, supersöta, standardstora och bara allmänt perfekta bäbisar! Det är så kul att följa dom!

  • Trissvinnaren

    Rebecka: Grattis! Och inte så konstigt om du bli lite "labil", det är ju mycket som händer både i kroppen och i huvudet och känslorna. Men ja, det kan gå jättebra och ja, man kan få vara så lycklig! Tur, va!

  • Trissvinnaren

    Hedvig Med H: Jag tog med min 7-åring när han var 4 månader, han låg i min famn medans dom borrade...det gick jättebra, men det kanske var ren tur. Jag hade barnvakt men kunde inte förmå mig att lämna honom. Hoppas det går bra!

  • Trissvinnaren

    Grattis Cilija till vinnar-tomten! Jättesöt liten nisse du har!

    Idag var Valter på 1-års kontroll på BVC. Tydligen är han nästan ett helt år redan, även om jag har lite svårt att förstå det? Förra året vid den här tiden var han fortfarande Lillrullingen i magen. Om lite drygt en vecka fyller han ett, helt otroligt! Han är 78 cm lång och väger 9485 gram om jag minns rätt. Och såklart fulländad och fantastisk... Det stora intresset just nu är att öppna lådor och skåp, och att försöka ta saker som man inte ska nå till. Eller hinna in på toaletten när någon glömt stänga dörren och rulla av toapappret från rullen. Det är full fart...

  • Trissvinnaren

    Hej Pandaprinsessan och magganhm! Härligt att se er här! Själv läser jag mer än jag skriver, kan bero på att när jag sitter vid datorn så ammar jag ofta, då är det svårt att skriva...

    Pandaprinsessan: vi har inga kommunala öppna förskolor här heller, men kyrkan har. Fast jag och Valter har ännu så länge bara varit där en endaste liten gång...

    artan:vad stor hon blir, lilltjejen!

  • Trissvinnaren

    Tina: Fy vilken tråkig kommentar, och ONÖDIG...så får man bara säga själv om sig själv, men vill verkligen inte höra det från andra! Sanningen är ju att du är en stark och klok och modig kvinna, förmodligen snygg också. Så det så.

    Här firas ettåringen Valter idag...han var så söt imorse när han satt nyvaken i sängen med paket och kort, och sina syskon omkring sig. Kan man få ha något så fint?! Tack Gud eller vem det var som ordnade det såhär bra! Jag är sååååå nöjd!

  • Trissvinnaren

    Jaha, då har man en ettåring! Tack för alla gratulationer!

    Valters bästa present var nog att syskonen fick jullov samma dag...tänk att få ha dom hemma i tre hela veckor, vilken present! Fast igår var don iof hs kompisar hela dagen båda två...

    Imorgon jobbar min man sista dagen, sedan ska han vara föräldraledig...jag börjar jobba 2 januari. Så skönt att få vara hemma allihopa ett litet tag först.

    Cilija: Stackars dig! Hoppas det visar sig vara lindrigt, det verkar ju jätteläskigt med gallsten, just att gå och nästan vänta på nästa smärt-anfall...

  • Trissvinnaren

    lillzandra: Tittar in i tråden medans jag äter min frukostgröt och skriker högt av glädje!!! Shit, tårarna bara rinner här...Olivia och David hälsar och gratulerar och jag gratulerar JÄTTEMYCKET! Och på Valters födelsedag, då kommer jag inte att glömma bort datumet heller! Grattis!!! /Kommer att fånle hela dagen

  • Trissvinnaren

    Hej fina mammor! Läser vad ni skrivit, pipaluck, pandaprinsessan, rebecka...så fint, jag blir glad och hoppfull! Klart vi ska ha ett fantastiskt 2009!

    Sitter här ensam i köket med min frukostgröt...alla andra sover, men jag gör mig klar för min allra första arbetsdag efter föräldraledigheten. Känns rätt bra, min gosebäbis ska ju vara hemma med pappa och storasyskon. Jag ammade precis innan klockan ringde, perfekt timeing av Valter må jag säga! Nu får jag inte se honom förren efter 17...men det blir nog bra, alltså, jag är säker på att det blir bra för Valter, jag menar att det ska nog gå bra för mig med...

    kram allihopa!

  • Trissvinnaren

    Pandaprinsessan: God jul, då! Åh vad gott det skulle vara med julmat tycker jag med, men nu är varenda smula uppäten här!

    Det gick bra att jobba idag, och nu ska jag kramas med Valter! Han har nog inte ens märkt att jag varit borta trodde min man..!

  • Trissvinnaren

    Rasmus13: Fy vilken otur! Stackars lilla unge! Båda benen dessutom, kan hon ta sig fram överhuvudtaget nu? Krya-på-dig-hälsningar i massor till Elin!

    Herbst: Stackars dig också! Och stackars lilla Agnes som inte förstår att inte mamma kan bära...Är din man hemma nu eller hur löser ni det när du inte kan lyfta lilla A?

    Tack för alla uppmuntrande tillrop om jobbstarten! Jag var på en jullovsöppen förskola och jobbade i fredags, nu på måndag börjar jag på mitt vanliga jobb. Jag jobbar på avdelning med barn mellan 3-6 år. i fredags umgicks jag enbart med småttingar på det jullovsöppna stället. Den minsta var bara lite mer än ett år, hade storlek 74 i kläder och bara två tänder! Mindre i storleken än min åttatandade gosebäbis som ju fortfarande inte kan gå och som ammas för fullt både natt och dag...

    Valter är iallafall på väg att börja gå, tar några steg ibland, men det är tryggare att krypa! Men vi tror att 2009 är året då han får sitt genombrott och lär sig gå... 2007 och 2008 gick han inte, men 2009, då jäklar!

  • Trissvinnaren

    Takhiza: Usch vad jobbigt för er! En mormor är ju så mycket, en länk till sin historia. Jag hoppas att det går så bra som det kan gå, att din mamma kan vara där iallafall. Hemskt att behöva ägna sig åt något så banalt som packning när livets allvar gör sig påmint...men det är ju en del av livet det också. Och helt sjukt att folk fortfarande BÖRJAR röka när man vet hur farligt det är! Jag menar, det finns säkert en och annan tonåring i vårt land som tränat sig på att röka nu under jullovet och kommer att förtsätta med det under många år framöver...Vi får prata allvar med våra prinsar och prinsessor...

    Idag har vi varit ute nästan hela dagen, pulkaåkning och promenader, så himla skönt att kunna njuta av att vara ute när det är så vackert och vintrigt! igår var det -20 och mindre njutbart...så mycket man njuter av en extra ledig dag så fort man börjar jobba!

  • Trissvinnaren

    Hej alla fina mammor!

    Idag har det hänt: Valter kan gå!!!

    Vilken tur att jag hann hem från jobbet innan han började, nu går han och går och går, så stolt och söt! Och han har en rysligt stolt familj också! Det här är så himla underbart, det är fantastiskt, våran bäbis inte bara finns, han håller på att växa upp här hos oss också...

    Kram till alla från Valters stolta mamma!

  • Trissvinnaren

    Flisa: Jag blir så påminnd om när min Olivia (nu 12 år) var lite mindre och jag ammade och allt gick jättebra...men min bvc-tant bara tjatade och tjatade om extra fett och smakportioner. Jag blev så osäker, det var ju mitt första barn och tanten var ju expert...så jag försökte med mat om och om igen fast hon inte alls var intresserad, ofta kräktes hon upp både den mat hon fick plus en mängd bröstmjölk, så hon gick ju minus på de där matstunderna...och jag kände mig misslyckad. Sedan ändrade WHO sina rekomendationer för amning. Samma dag som jag hörde det på nyheterna hade tydligen även tanten informerats om amningens fördelar, för hon var som en omvänd hand och berömde mig för att jag ammade och sa att det visst inte var så bråttom med smakportioner! Hon som hade tjatat om att jag måste ge Olivia vispgrädde att dricka veckan före! Min dotter var för övrigt en liten knubbig sötnos full av aktivitet som var tidig med allt och alltid glad. Så...vad hade hon egentligen att klaga på!? Jag har blivit bättre på att lyssna på mig själv nu. Och har även en annan bvc-tant! Jag helammade Olivia i åtta månader. Vad jag vill säga är väl att bvc-tanter inte vet bäst. Det gör däremot du. Nästan varenda gång har mammor rätt!

  • Trissvinnaren

    Flisa: Jo, vi erbjöd men trugade inte. Hon var ganska ointresserad, men vid åtta månader började hon vilja ha mer riktig mat, burkmat helst, men då kanske hon åt ½ burk och ammade resten vid en måltid. Jag slängde eller åt upp alla barnmatspuréer som jag mixat och fixat, det var bara barnmatsburkar som gick ner. Tror att det kanske är för att allt smakar nästan likadant...sönerna däremot har gillat "riktig" mat!

    Johanna: Åh, ska Hilding gå på dagis! Stora killen! Här är det bara jag som börjat dagis ännu (mitt jobb, är ju förskollärare)och Valter är hemma med Magnus. Det går jättebra! Men jag har fått börja med amningskupor igen för att inte läcka när jag jobbar långa dagar...

  • Trissvinnaren

    Hej söta mammor! Massor av kramar till er av alla anledningar ni vill och behöver, läser och känner med er men orkar inte kommentera...särskilt grattis och välkomna till alla nytillskott i tråden!

    Nyss matade jag Valter med falukorv och potatismos. Efter varje tugga stoppade han in fingrarna i munnen, tog ut korvbitarna igen och räckte dom till mig med orden "tack, tack!" dom var inte så populära med andra ord...

Svar på tråden Vi som fått syskon till våra änglar del 6