• Singeladopt

    Nigerialista

    Jag saknar en medlemslista för oss som funderar/planerar har adopterat ifrån Nigeria.
    Så nu har jag skapat en. Välkomna dit ni som känner att ni passar in.
    groups.yahoo.com/group/Nigerialistan/
    Det vore jättekul om vi kunde bli några stycken.

  • Svar på tråden Nigerialista
  • KimKatt

    Kanonbra! Jag ska tipsa några som kan tänka sig vara intresserade. Hör av dig till mig om du vill när du är på gång att samla papper och har betalt in den första fakturan så kan jag då bjuda in dig till google-gruppen om du vill.

  • Singeladopt

    Härligt. Nu är vi ju flera stycken. Jättekul.

  • Singeladopt

    Puttar upp tråden lite, ifall fler vill hitta hit.

  • Mining
    Interrupted skrev 2008-11-17 17:23:10 följande:
    Jag saknar en medlemslista för oss som funderar/planerar har adopterat ifrån Nigeria.Så nu har jag skapat en.
    Interrupted, gå in på "Management" och ändra listans inställningar för medlemsskap, just nu kan alla internetanvändare i hela världen läsa era meddelanden och det är inte så bra om någon vill skriva privata saker. Eller ni kanske vill att listan ska vara helt öppen?
  • Singeladopt

    Va. Vad konstigt. Jag ställde ju in det igår. Tack för tipset. Ska studsa in igen.
    Yahoo busar allt ibland tycker jag.

  • Singeladopt

    Puttar upp tråden igen.
    Inga fler som funderar på Nigeria?

  • Hoppentoss

    Jo vi funderar... Vore det för mig skulle vi köra.

    men min man är tveksam...han är rädd för att svarta barn blir mer mobbade i tonåren än andra. han är rädd att han inte kan hatera att hans barn mår dåligt...
    Jag försöker förklara att vi är starka och kan hjälpa barnet...

    Hur resonerar ni?

  • Hej och Hopp

    Hej!
    OM Vietnam skulle gå i stöpet för mig (eller om jag någon gång skulle vilja adoptera ett andra barn - men det känns ju helt otroligt atttänka när man inte ens fått sitt första ) så är Nigeria högaktuellt...
    Räcker det för att få vara med på listan så är jag gärna med...

  • Biene

    Vi står i kö för syskon från Sydafrika, men vi kan också tänka oss Nigeria för nästa barn. När vi skickade vår första ansökan så fanns ju inte Nigeria att välja på. Jag hänger gärna med på er lista om man får vara med.

  • KimKatt
    Biene skrev 2008-11-29 20:46:26 följande:
    Vi står i kö för syskon från Sydafrika, men vi kan också tänka oss Nigeria för nästa barn. När vi skickade vår första ansökan så fanns ju inte Nigeria att välja på. Jag hänger gärna med på er lista om man får vara med.
    Roligt att ni funderar på Nigeria! Hoppas vi ses där!
  • Singeladopt

    Kul att listan får lite fler medlemmar. Välkomna dit

  • morgonsolan

    Ni kan ju få ett mörkhyat barn från vilket land ni än adopterar! Det är ju inte heller så att man friskriver sig från mobbning som förälder för att man väljer att adoptera från ett land där barnen har liknande etniskt utseende som oss själva.. Det kan finnas väldigt mycket annat som gör att ett barn bli mobbat!

    Tycker ni ska fundera igenom motiven till att vilja bli föräldrar. Hudfärgen på ett barn är nog ett av de minsta "problemen" i ett föräldraskap.


    Hoppentoss skrev 2008-11-27 13:10:19 följande:
    Jo vi funderar... Vore det för mig skulle vi köra. men min man är tveksam...han är rädd för att svarta barn blir mer mobbade i tonåren än andra. han är rädd att han inte kan hatera att hans barn mår dåligt... Jag försöker förklara att vi är starka och kan hjälpa barnet... Hur resonerar ni?
  • KimKatt

    Jag tror inte det finns en större risk för att barnet blir mobbat bara för att det är mörkhyat. Själv blev jag mobbad när jag var liten och då för att jag var från Danmark. Men jag tror kanske man däremot måste vara beredd på att rusta sitt barn inför möten med personer som kommer att behandla dem annorlunda pga av deras hudfärg och det måste man ju känna att man kan klara av.

Svar på tråden Nigerialista