• Tjollabolla

    Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

    Duntoffla skrev 2009-01-01 22:04:39 följande:
    Fattade inte riktigt. Börjar rean vid midnatt eller 8.30 imorgon? Jag tror att endast de varor under reafliken är de som man kan köpa och sen med koden få rabatt på.
    ja och från börjar stod det väl att det gällde ALLA varor i shoppen?! Dåligt av dom isf...
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    LillaÄrtan skrev 2009-01-01 22:16:04 följande:
    Detta är Mejl 1 den 28 december: Fredagen den 2/1 startar REAN! På morgonen mellan 8.30-11.00 är du speciellt inbjuden att shoppa till halva ord priset, dvs 50 % rabatt på ord pris. Alla märken finns representerade, Molo, katvig, Nova star, Legowear mm. På webben kan du också fynda, priserna sänks senare under dagen så alla webbshoppare har förtur, ange kod "Rea" så dras 50% av köpet. Det kan hända att en del saker blir slutsålda, då hör vi av oss innan vi skickar ordern, skriv gärna ett tel. som man når er på! Tyvärr får vi ej rea nova star på webben, men finns intresse kan ni ringa oss så löser vi det! Gott slut och gott nytt! Vi syns på det nya året! Mvh Helena Hippokids     Mejl 2 den 29 december:   Hej igen!   Tydligen var jag lite otydlig när det gäller rean på webben. Så här har jag tänkt det. På morgonen fram till 11 har alla Hippokids kunder som fått nyhetsbrevet chans att fynda reavarorna till 50 % rabatt. För att det ska vara rättvist tar vi och packar ordrarna i turordning. Efter 11 läggs nya priser in fortfarande rea men inte lika bra på allt. Det kommer vara 30- 50 % senare under dagen. Gällande Nova Star så får jag ej sälja dem till reapris på nätet. Jag kan via telefon ta eran beställning,men då måste ni kunna betala med ett visa/mastercard eller diners. Jag har under dagen fått en mängd förfrågningar på att lägga undan varor,  vilket jag inte gör. Först till kvarn på Fredag. Rabatten börjar gälla torsdag 24.00 Jag kan inte garantera att alla stl finns  så lämna gärna ett nr vi når er på om det skulle vara så att ni kan tänka er åt annat. Hoppas detta är tydligare.... Mvh Helena     Melj 3 fick jag gansla nyss:   Gott Nytt År! En påminnelse...REAN börjar imorgon... Butiken öppnar 8.30 för morgonpigga... 50% rabatt på ord priset på alla reavaror gäller fram till kl 11.00. I helgen kommer vi även hålla öppet på söndag 12-15. På webben gäller följande... Alla varor som det är rea på ligger under Fliken REA. När du shoppat klart anger du vid betalning koden "Rea" och 50 % kommer dras av på ditt köp. 29 kr i frakt tillkommer. I skrivandet stund har vi problem med uppdateringen av webben, men hoppas på att det löser sig tills imorgon. Koden slutar gälla vid 11.00 och sedan kommer det finnas reapriser på varorna. Om det kvarstår problem med webben blir jag tvungen att höra utav mig igen... Mvh Helena          
    Jo men det är ju det sista som gäller... Men hon har skrivit sååå snurrigt hela tiden, borde ju gå att formulera sig bättre liksom...
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    LillaÄrtan skrev 2009-01-01 22:19:53 följande:
    Jo det förstår jag ju. Att senaste mejlet är de som gäller... Men man blir ju så snurrig.Börjar rean idag 00.00 eller imorgon 08.30 i webshoppen? Från början lät det som att allt skull evara på rea, nu låter det snarare som att de under reafilket kommer på ytterligare rea... Snurrigt
    Jaa helt snurrigt!! Jag fattade det oxå som att allt skulle reas.
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    tinkerbell74 skrev 2009-01-02 20:32:57 följande:
    Jag förstår inte varför jag inte får nyhetsbrev från LPL? Är det fler här som anmält sig till nyhetsbrevet men inte får det? Börjar tro jag är svartlistad eller nåt.
    Ja samma här! Har anmält mig hur många ggr som helst och handlat där hur mkt som helt, men får aldrig nyhetsbrev!!!
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    ÖNadja skrev 2009-01-03 23:45:21 följande:
    Buttelina skrev 2009-01-03 23:41:27 följande: Tydligen så är det nåt speciellt med skor och mössa, kanske för att dom kan ta på sej det själva..? =)De va ju attans! Jag såg att du hade en Molo dress kan de vara djungle..? eller, ja tror de va du, de är många att hålla reda på. =)
    Jag har med en djungel dress *löööve*
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    ÖNadja skrev 2009-01-04 10:12:52 följande:
    Tjollabolla skrev 2009-01-04 09:20:11 följande: kanske i storlek 92 som du snart är less..? =)
    Haha!! Nej, den kommer jag nog aldrig att sälja! Dom har bara gjorts i storlek 92 och jag hade turen att Butte fick tag på en till mig på lagersaljen. Dom har bara sålts där. Fanns en kartong provex, fler har inte gjorts
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Stolt2barnsmor skrev 2009-01-05 15:36:30 följande:
    Jag handlade också av Hippokids. Idag ringde hon, var jättegullig verkligen och sa som det var att det blivit kaos med rean. Själva shoppen el webverktyget man använder hade gått sönder och inte uppdaterats el nåt. Iaf, jag hade beställt en del småfolk och det mesta var slut men hon frågade om jag ville ha andra varor från småfolk istället. Tror att jag tom fick något från höstens och vinterns kollektion (?) på halva priset.Visst det strulade och det blev inte riktigt de varorna jag beställt men hon gjorde verkligen allt hon kunde för att göra mig nöjd.Jag personligen tycker att man får räkna med lite kaos och strul när man handlar på rea. Iaf i såna butiker där reorna nämns här på familjeliv :) blir ju sån enorm rusning då liksom.
    Jodå man får räkna med lite strul, men detta är ju otroligt. Att hon inte ens tar ordrarna i ordning!

    Sen är ju det ju faktiskt så att om shoppen gjort fel, dvs. laggt fel reavaror i en kategori så har man ändå rätt att få dom varorna när man har beställt och fått igenom sin order. Som när jag fyndade på smallkids rea, dom hade 50% på allt och hade glömt att ta bort redan nersatta varor så jag och några till hann få 50% på 50%. Då har dom ingen rätt att ta tillbaka det priset man en gång fått i bekräftelsen.
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Magda78 skrev 2009-01-05 15:45:11 följande:
    Fick precis detta mail:Nu har babyclothes & stuff REA.Passa på att fynda.Här nedan lite exempel: Bodysuit Georg så länge lagret räcker 40%. Klänning från Kik Kid 25%www.shop.babyclothes.se/lagerrensning-babykla...Jag hittar dock bara gammal rea... eller missar jag nå't?
    Äh dom har haft den rean hur länge som helst. Säkert ett år snart och skickar hela tiden ut nya mail om den. Drygt! Gillade att handla där innan men nu har dom inga nya varor. Och "rean" på 15-20% på så gamla varor är ju inget att skryta om direkt...
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    summertime123 skrev 2009-01-05 17:06:44 följande:
    puffar upp min fråga lite grann jag köpte en mini a ture höstoverall fr wiells och är tveksam om storleken kommer att passa. De har en större storlek på lager men har jag rätt att byta om jag står för frakten? Fick hem den idag och alla lappar sitter ju kvar men den kostar mer idag än vad den gjorde under adventskalendern....
    Nej du ska ha rätt att byta om du står för frakten.
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    VeraP skrev 2009-01-06 15:47:49 följande:
    Skum, kul att se dig! Även 86 i Katvig alltså? Tänkte att K är ju små normalt.... Ska jag satsa på en 92 då. Han är ju som sagt mittemellan 86-92.Snacka om i-landsproblem.
    Min Milo har 92 och det räcker gott väl. Tycker inte dom är små alls.
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    zasata skrev 2009-01-06 18:19:15 följande:
    mitt shampoodle sett i stl 90+ till min tjej är stoooort. specielt runt magen. det svarta i stl 100+ kan hon väl ha om ett år eller två
    Ja dom är stora om midjan och min son har ändå en stor kalaskula
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Love Isac skrev 2009-01-06 19:04:09 följande:
    små tycker jag...iaf i wct-kläderna...
    Ja lite små är wctn. Jag köpt 98 till min son som är runt 88 lång och har 92 annars och det är lagom. Tröjan i 98 är ganska stor på honom, men funkar.
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    felixen skrev 2009-01-06 20:11:39 följande:
    Ngn som har handlat från enzokids.se ? Har de uppdaterat lagersaldo?? Annars är där jättebra rea!!
    Brukar funka toppen att handla där, tror dom har automatiskt lagersaldo om jag inte minns fel!
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Wailea skrev 2009-01-07 16:09:09 följande:
    Där finns ju också redan nedsatta varor. Då blir det ju så knäppt igen att halva dras även på dessa fast det säkert inte ska vara det... Orkar inte beställa och sedan få veta att det blivit fel
    Köper du det till 50% på 50% så har du rätt att få det till den summan. Dom kan aldrig ta tillbaka ngt som man godkänt i kassan...
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!