• Sussannek

    När okej med Popcorn?

    Poppades poppcorn och Kasper 3 ville såklart smaka..
    Men osäker på när det är okej att börja låta dem äta popcorn?

    Och ja jag vet att man inte ska intruducera godis mm till små barn men när de stora (12 och 14år) får äta lördagsgodis är det ibland svårt att se den lille med stora röd gråtna ögon "oxå jag mamma"

    Så bara svar på frågan...när är det okej att de börjar äta popcorn?

  • Svar på tråden När okej med Popcorn?
  • Pysen

    Är han tre år skulle jag ge honom nu, men vara noga att han sitter still så han inte sätter i halsen...

  • Kluvenflicka

    Min kompis ger sin 1,5 åring popcorn..hon är bara noga att inte ge honom de opoppade/dåligt poppade..

  • jamtlandsstårs

    maya2 äter popcorn och ibland lördagsgodis

  • Marma

    min 1,5åring äter popcorn. som sagt bara de sitter stilla så helt ok. och tänker du på popcorn som godis, visst men sammtidigt har du inget tillsat socker i popcorn om du inte har det själv. det e ju i princip bara majs o salt med lite olja/smör

  • mama no1

    Men räknas popcorn som godis? Jag har hört att popcorn är ett bra alternativ istället för chips och godis, så det måste väl vara nyttigare?

  • sesssan

    Dom fick popcorn alla barnen på min dotters dagis när dom hade pyjamas party. det är åldern 1-5 år

  • solfrost
    mama no1 skrev 2008-11-23 17:26:54 följande:
    Men räknas popcorn som godis? Jag har hört att popcorn är ett bra alternativ istället för chips och godis, så det måste väl vara nyttigare?
    Det beror på om det är kastrull pop eller micro, kastrullpop är nyttigareGlad

    Vår lille började smaka popcorn vid 1½
    små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
Svar på tråden När okej med Popcorn?