• Loppan1976

    När kan ett blodprov visa graviditet?

    Om man på VUL kan se att det finns något i lm, som ev skulle kunna vara en mkt tidig graviditet (men oxå vätska eller ngt annat, oklart vad), skulle det ge utslag på blodprov då? Eller hur tidigt kan ett blodprov visa att man är gravid? Före BIM? Någon som vet..? Jag grubblar ihjäl mig och blir tacksam för svar...

  • Svar på tråden När kan ett blodprov visa graviditet?
  • UmmAminah

    vul är nog svårt alltså, tror inte det syns ett jota så tidigt! Men blod prov kan nog fast ställa en grav. mycket tidigare än ett grav test. du testar ju blodet o inte urinen, plus att det är ju utförligare o dom letar efter just hcg i blodet! Gud va jag improvoserar nu, jag vet inte alltså... men det lät logiskt i mitt huvvud!!

  • Loppan1976

    hur tidigt kan man ha hcg i blodet efter att ägget blivit befruktat då?

  • Cimani

    Tvivlar på att dom överhuvudtaget tar varken urin eller blodprover på någon som inte gått en vecka över bim.

  • GothicEve

    jag gjorde ett VUL i vecka 6 och inte ens då kunde dom säga ifall det var en grav eller inte.

    (jag plussade starkt med CB flera dagar innan)

    så på VUL ser dom inte mycket enligt min erfarenhet.

    (detta var solklart en grav- ut kom en liten tjej 8 månader senare)

  • Loppan1976

    tack för era svar! jag fick ett VUL där läkaren sa att det skulle kunna vara en mkt tidig grav han såg, eller ngt annat. sen tog de massa prover, och nu vet jag ju inte om de på de proverna skulle kunna sett om jag faktiskt var gravid.. och eftersom vi försökt så länge så griper man ju efter varje halmstrå just nu.. har suttit i tfnkö en evighet idag, kom inte fram o hade sen inte möjlighet att ringa igen, fullt m kollegor runt om.. och så är jag nu på BIM +1, har visserligen väldigt oregelbunden mens men ändå, man undrar ju om de skulle sett på blodproverna om jag var gravid, om det fanns hcg i bldet så tidigt..

  • MiniNässlan

    Jag ska börja med Pergotime på lördag och borde ha Äl om ca 12 dagar från idag. Ska till gyn och ta blodprov 1 vecka efter Äl. För att se om jag har haft ÄL. Tror ni dom kan se om jag är gravid då? Eller är det för tidigt??

  • Modeshi

    Jag har hort att vid 1500 hCG sa ska man kunna se hinnsacken och vid 6000 bor man se hjartat sla pa VUL. Sa da har man ju plussat for lange sedan, 1500 ar ju mycket med tanke pa att CB kan reagera pa 25....

  • Modeshi

    Man kan se hcg i blodet tidigt, berodende pa nar agget fast. Men jag skulle gissa pa att runt 9-10 dagar efter agglossningen bor man kunna se lite hcg iaf..

  • Loppan1976

    tack för svar.. mina blodprov togs ju redan ca 6-7 dgr efter att jag tror att jag hade ÄL, då kan det kanske knappast ha funnits nåt hcg i blodet då? är nu på BIM+2, testade neg imorse och har ännu inte lyckats få tag på läkaren som gjorde VUL.. men det verkar ju otroligt att han ska ha sett något som var en graviditet när det var så tidigt.. undrar bara vad det var han såg då???????? önskar jag kunde låta bli att grubbla så mycket och bara "vänta och se" istället, men det är svårt........

Svar på tråden När kan ett blodprov visa graviditet?