• Tangotjejen

    Någon med erfarenhet av duphaston?

    har fått duphaston utskrivet till nästa gång jag blir gravid. Någon som har några erfarenheter av detta?

  • Svar på tråden Någon med erfarenhet av duphaston?
  • dinnan

    Jag har också fått det utskrivet. Ska äta 2 st tabl/per dag i 12 dagar med start dag 14 i menscykel. Har alltså inte startat med dom ännu. Varför ska du äta dom? Har själv inte förstått vad dom gör för min kropp. Sökte hjälp då jag hade två småblödningar i min cykel. Vid VUL upptäcktes det att jag har PCOS, vilket jag aldrig hört talats om tidigare. Men efter att ha läst "massor" om PCOS känns det nu skönt att veta varför det växer hår här och var på kroppen och varför jag aldrig får bort fettet på magen... trots mkt hård träning i samband med bra kosthållning. Jag har tidigare fött 2 barn och min gyn.läkare tycket det var fantastiskt med tanke på hur mina äggstockar ser ut...med alla dessa pärlor. Hon sa också att jag inte haft ÄL den mån. Jag förstod dock inte om jag fick duphaston utskrivet pga blödningarna eller att min ägglossning verkar utebli emmellanåt. Någon som vet??

  • Marre

    Jag fick Duphaston för att få regelbunden mens. Åt en tablett/dag på dag 15-24.

    Menar du att du ska äta dom när du blir gravid?

  • Tangotjejen

    Min kropp tillverkar visst för lite gulkroppshormon och dessa tabletterna underlättar för kroppen att behålla graviditeten

Svar på tråden Någon med erfarenhet av duphaston?