Inlägg från: mickans |Visa alla inlägg
  • mickans

    Här går vi ner i vikt tillsammans och peppar varandra

    Ja, det är jue sommrarna som gör det å jag vet jue det . Tror Per fick lite dåligt samvete, så kanske har han med sej en liten present hem när han kommer....å då kommer allt vara bortglömt

    Hur blev kolpuddingen? Tycker det är mumms, om jag vill göra de lätt för mej ( det är typ bara jag gillar kolpudding i fam ) så iblan steker jag bara kol å köttfärs ihop. En enklare kolpudding


    Sigrid skrev 2009-02-23 17:05:32 följande:
    mickans:Ja, varför flyttar man till hus där man får göra allt själv?Det låter jättejobbigt att skotta snö, framför allt när den är tung och fastfrusen. Men då får du tänka på sommaren, då har du en egen trädgård medans de som hyr en lägenhet sitter på sin stekheta balkong eller sin kalla balkong som ständigt är i skugga.
  • mickans

    Även i dag var en inte så lyckad dag....än så länge iaf

    Nu är jag på jobbet igen å vilar upp mej lite...hi hi

    Vilken oturs morgon jag haft, m¨åste bara få klaga av mej lite

    det börjar med att vi försover oss, somnade på soffan innan jag han ställa larmet å när jag kilade i säng måste jag ha glömt bort det. Men barnen var Jätte duktiga och skyndade sig :). När jag kommer ut ser jag att det rasat från taket så jag kommer knapt ut med bilen. och då vet jag jue med erfarenhet att det blir spettet som gäller för att få bort det. Å eftersom gusten har bowling så blir det alltså sent i kväll jag måste göra det. Meeen inte nog med det, väl påklädda ute vi bilen så får jag verkligen kämpa för att få upp ena bakdörren, när den efter myket om och våld ger den med sig.
    Gusten ska åka skidor på gympan å när jag ska packa in skidorna så ger remen med sig och jag har skidor och tavar under bilen i bilen och lite var stans..mutrar vidare. När jag sedan lämnar skolan så börjar bilen varna för fulla muggar, då upptäcker jag att gusten har provat öppna sin dörr men inte fått upp den men inte kunnat stänga den helt. Jag tänkte att jag skiter i det och kör med öppen dörr till jobbet, men tror du bilen ger med sig. Jag orkar inte lyssna så det är bara att stanna efter vägen och börja rycka å skaka bilen till dören går igen..

    Tror ni det kav vara en god ide att köpa en lott i dag

    Träningen går uselt om man inte räknar med skottningen då

  • mickans

    ja, en sådan här vinter kan jag inte komma ihåg att vi haft på myket länge. På vädret säger de att det är över 75 cm snö här och det stämmer...Så myket snö blir det


    Maddisen80 skrev 2009-02-24 12:59:52 följande:
    Mickans det är ju inte bra att ni hade försovit er ,men sånt händer ibland Har ni mycket snö eller ? Skoj att åka skidor de saknar jag . Ja jag tycker du ska köpa en lott du kanske få tur ?=)
  • mickans

    Det blev en semla för mej med, hade börjat med en halv och kände mej nöjd. Men när jag hade gått runt till Alla och ingen fler vill ha påbackning då var det en halv kar. Och som den goda medarbetaren jag ändå är....så tog jag sista halvan

    Det var faktis lite roligt när jag skulle äta lunch hade jag tagit fel låda så jag hade enbart kyckling me
    Tut i oturen att jag inte tog tomatsåsen, det hade blivit en mager lunch de

  • mickans

    Det var verkligen sjukt, tänk vilken tur att du mäter oxå, annars så hade du kanske gett upp

    Går du fortfarande på flytande?


    Tankgirrrl skrev 2009-02-24 16:06:50 följande:
    Helt sjukt! mätte mig idag, har gått ner 5cm i midjan och 23 (!) runt höften på 3v! men inte gått ner ett kg?? måste vara alla snöpromenader?
  • mickans

    Något jag gjorde i går som är så lätt som man aldrig tänker å gotti

    Stekt ris med kyckling och wokgrönsaker och ägg vill jag ha i + att jag brukar ha lök i med
    Det blir galet myket mat och med lite soja och några nötter om man tillåter det...så är det en riktigt pangrätt

    Lycka till med midagen..


    morrontrött skrev 2009-02-26 14:34:42 följande:
    vägde mig imorse oxå bara för att jag kände mig "ovanligt lätt" =)nu känner jag mig nästan friskt från dunderförkylningen men jag hostar fortfarande, undrar hur länge de ska hålla på.nån som har förslag på roliga maträtter? jag kör ingen diet alls så jag är öppen för alla slags förslag.
  • mickans

    Jag knäcker äggen ( har ganska myket ägg i 3-4 st ) och så rör jag i det så det blir som små stekta äggbitar i

    Det är verkligen en riktig höjdare och det blir myket mat..


    Sigrid skrev 2009-02-26 19:58:46 följande:
    mickans, hur har du i ägget? Stekt ägg till eller knäcker du ett ägg över riset eller hur gör du? Nyfiken
  • mickans

    Jag hade en barndoms vän här i går som sov över. Vi delade en flaska vin och satt och pratade till långt in på natte.

    I morse när barnen vaknar klagar Gusten på magknip och vill inte äta. Någon timme senare kräks han, så nu bara hoppas jag på att jag ska få klara mej iaf till Per kommer hem.

    Ha en fin fin helg på er

  • mickans

    Bra jobbat med snacksen


    Tankgirrrl skrev 2009-02-28 09:01:40 följande:
    hej allihopa! har ni en bra helg?maddisen80: hur går det för dig?sen hade jag en fråga, vem var det som tipsade om rikshospitalsdieten? jag hittade två nämligen! en med en grönsaksoppa och massa frukt och en som också kallas knock out dieten. jag har lite frågor om det! det som känner sig "skyldig" får gärna svara Sigrid: jag vet hur det är! mmmm ostbågar!! gissa vem som lyckats hålla sig borta från ostbågar chips och godis i en vecka nu?? är stolt!
  • mickans
    Svar på #499
    Äntligen tillbaka efter sjukdommar. Trött och slut men frisk ( ta i trä ).

    MIddagar 'r jue alltid svårt, men som sakt kycklingklubbor m ris el bulgur tomatsås till det, korvstråganoff, löksoppa m nybakt bröd, tjockpankaka.
    En anna god rätt jag brukar ge mej på, men det är kanske lite mer helgmat, men varför inte mitt i veckan

    Fläskfile som jag bryner på i panna, lägger i ungsform å in i ugnen ca 10-15 min ta ut den och skär ett snitt efter långsidag uppepå som man fyller med örter ihop mosad med mozzarella ( jag brukar köpa de frysta blandörterna ), sedan i ugnen till osten smält och filen är klar. Till det brukar jag severa klyftpotatis ( gärna utblandad med rotfrukter å lök ) eller kroketter och gärna en bearnes.

    Det passar lite bättre till helgen eftersom det är ganska fet mat
  • mickans

    Tjena Tjejer

    Nu är jag tillbaka från magsjukor och snöskottning. Maken kom hem i tisdags så det var skönt, men nu käns det som om musten gått ur mej. Så nu undrar jag om det är Någon som kan berätta för mej hur jag ska orka ta upp träningen igen. Det käns så motigt så jag vet inte vad..
    Men på söndag ska jag å brudarna åka å äta brunch på ett litet ställe utanför stan, det ska bli så trevligt. Får hoppas på att krafterna kommer tillbaka då

Svar på tråden Här går vi ner i vikt tillsammans och peppar varandra