• annica26

    Odenresor..erfarenheter??

    Någon som har bokat resor med dem? erfarenheter? bra eller dåligt?
    Mest intressant är deras resor till thailand, dit vi ska åka om 1 år ungefär.
    Verkar ha bra priser med Thia när man söker...eller är det "lockpriser" man får upp, vi vill gärna åka med Thai som går direkt. Och vet någon när odenresor släpper sina Thaibiljetter till Thailand?

  • Svar på tråden Odenresor..erfarenheter??
  • Fröken Fräknig

    Jag har bokat inrikes resor i Thailand (flygpass) med Odenresor och det var inga problem. Väldigt trevliga! :)

  • annica26

    söker man efter priser så får man ju upp väldigt bra priser, men undra om de priserna håller..?

    Inga flera??

  • Qurren

    Vi bokade våra flygbiljetter till Thailand med dem förra året, inga som helst problem och trevligt bemötande fick vi från dem med frågor vi hade!

  • Tigerwoman

    Odenresor är absolut seriösa, det behöver du inte vara orolig för. Priserna är dock flygbolagens priser och det kan inte resebyråerna påverka. För att få tag i de riktigt billiga flygbiljetterna måste ni boka så fort de släpps och det varierar från flygbolag till flygbolag, men brukar vara ca 11 månader i förväg. Kontakta dem NU så har ni stor chans att få billiga biljetter. När man bokar jätte-tidigt är det vanligt att priserna höjs, då brukar det vara så att man får betala och ta ut biljetterna ganska omgående.

  • annica26

    Aha...ja då ska vi se till att boka i tid..skickade iväg ett mail och fick svar ganska så omgående att ungefär 11 månader i förväg släpps biljetterna, så jag skulle höra utav mig så fort det var aktuellt.

    När vi åkte nu mars 4 veckor så gav vi 9600 kr per person/vuxen det var med Thai air till bangkok, men då var även inrikesflyget med thai var inräknat i 9600 kr. Mellan bangkok och krabi.

  • Silverskugga

    Eftersom den här tråden är en av de första som kommer upp när man söker på Odenresor, och var en av anledningarna till att jag trodde de var seriösa, vill jag bara dela med mig av mina FRUKTANSVÄRDA erfarenheter med Odenresor.

    Kort sagt - totalt oseriösa! Undvik om det går!

    Hade sparat hela året och skulle boka en solresa den 16 oktober. Deras hemsida hängde sig och skapade en bokning där namnet blivit fel (förnamnet upprepat två gånger på raken). Jag mailade omedelbart för att be dem fixa det (alltså VÄL inom de 24 timmar man har på sig enligt svensk lag). Inget svar. Mailade igen nästa dag. Inget svar. Använde deras kontaktformulär för att kontakta igen (jag hör dåligt, så telefon funkar inte för mig). Inget svar.
    Bad en vän ringa. De sade att de kunde fixa det, men att det skulle kosta 350:- och att vi fick ringa igen efter helgen eftersom ansvarig gått för dagen.
    Ringde efter helgen, fick prata med en kvinna som sade att de skulle ordna det och att hon skulle ringa tillbaka snarast, eller i alla fall under dagen. Nix, de hörde aldrig av sig.
    Under de kommande veckorna ringde vänner åt mig hur många gånger som helst, men det fanns alltid någon anledning till att de inte bara kunde ordna det, eller så svarade de bara inte. Försökte nå dem via mail, facebook och andra medier, men misstänkt nog är deras fb-sida blockerad så att man inte kan göra synliga inlägg på den. Samma problem med deras koncern, ResegruppCentrum, som trots att de har kontaktformulär på sin sida bara svarade på mitt mail om ärendet med "ring detta nummer", trots att jag tydligt nämnt mina hörselproblem.

    Nu har det gått en månad, och Odenresor säger idag att de kan fixa det, men att det (efter allt deras utdragande på tid och trassel) kommer kosta 1000:-
    För att deras hemsida hängde sig och de inte gjort något åt ärendet! Jag hade gärna under allt detta trassel avbokat och köpt resan någon annanstans, men min minderårige lillebror är inbokad på samma plan, så jag måste med det flyget.

    Så, en månad senare; jag har fortfarande inte en giltig biljett, hotellen vi planerat bo på är utsålda för att jag inte vågat boka rum då jag inte ens vet om jag kommer kunna resa eller ej.

    När jag läst runt lite mer har jag insett att det är många fler som haft problem med dem. Önskar bara jag vetat det innan jag bokade för att undvika den här mardrömskarusellen.

Svar på tråden Odenresor..erfarenheter??