• pija

    Metoprolol förebyggande migrän?

    Jag har idag fått metoprolol utskrivet förebyggande mot migrän, undrar om någon annan här i forumet har detsamma? Funkar det? Funderar kring att det är blodtryckssänkande, någon som far illa av det?

  • Svar på tråden Metoprolol förebyggande migrän?
  • Trasig Udda Strumpa

    www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

    om man läser på FASS så verkar det sänka blodtrycket och har man för lågt blodtryck så blir man lätt yr och kan svimma det är däremot inte farligt att ha lågt blodtryck
    när man reser på sig när man har suttit eller luggit så är det bäst o ta lilla lugna annars så är det väldigt lätt o svimma

    jag har ingen erfarenhet av medicinen däremot har jag lågt blodtryck och får lätt blodtrycksfall
    ta och prova medicinen och se om den funkar helt enkelt
    va lite uppmärksam på yrsel och så vidare är mitt råd
    känner du att du mår dåligt av medicinen och det inte går över så får du helt enkelt kontakta läkaren

    www.patientfass.se är en mycket bra sida på nätet där man kan kolla upp sina mediner eventuella biverkningar m.m

    lycka till

  • pija

    TYcker det verkar lite otäckt ärligt talat, en hjärtmedicin, betablockerare. Vet inte om jag vågar ta den ärligt talat. Tänk om man blir svimfärdig när man kör bil t.ex eller svimmar av när jag är ensam med barnen..usch, vet inte hur jag ska göra..

  • kristina41

    Jag har ätit betablockerare förebyggande mot migrän, funkade sådär. Nu däremot har jag ändrat min kost sedan 1 år och ojoj vilken skillnad, jag äter LCHF och om jag någon gång äter socker eller sockerkjedjor (kolhydrater) kommer migränen som ett brev på posten. Ibland har jag också känningar när jag ska ha mens men det är inte i närheten av hur det var förut. Så mitt rår är kostförändring, kolla Annika Dahlqvists hemsida, också tillförda hormoner påverkar min migrän negativt, t.ex p-piller och hormonspiral så väck med det.

  • pija

    Okej, ska kolla den sidan. Jag har oxå fått ta bort mina p-sprutor för två år sen, men migränen är detsamma..har inga tillförda hormoner nu och mår bättre psykiskt men migränen är sig lik. Hur funkade inte medicinen på dej?

Svar på tråden Metoprolol förebyggande migrän?