• Perkan

    Julstök och våryra i tisdagsgänget!

      God Jul & Gott Nytt År!

  • Perkan

    God fortsättning allihopa! Grattis Anna i efterskott, till dubbel 3:an!   , snart är man där själv...

    Summering från sjukstugan;
    Underbar Jul och julledighet, nyår, nyårsledighet!!! Första dagen för Y på jobbet idag och det var en kort sväng så det kändes helt ok Dock mindre kul att helgen gick förbi mig i en "dimma".... fick magsjuka, dock kortvarianten som tur är, men lika förjä---t ändå Blää.. Sedan har vår lille prins legat med 40 graders feber i 3 dagar men idag var den nere på 38, dock har den svängt rejält upp och ner sedan i fredags men nu tror jag han är frisk! *håller tummarna*. Vet inte vad som hände inatt men Tomas var sååå sjukt jobbig, självklart natten innan jobb för Y del också men men, vaknade kl 2.30 (!!!) och ville INTE somna om. Berodde säkert på febern men ändå.... så vid halvåtta somnade han in tillslut "på riktigt", innan dåsade han bara till vid ett flertal gånger så GISSA om mamma och pappa var PIGGA idag.... NOT!!!!!!!!

    Status barn; Tomas kryper (innan var det bara ålning länge länge) sedan en tid tillbaka (galet fort genom lägenheten!), ställer sig mot ALLT och inget (och har ingen bra koll, släpper händerna och bara vill sååå mycket)! Vinkar hejdå, klappar händerna och gör "indianvarianten" men på baksidan av handen dock Blev 8 månader i mellandagarna så hej var det går!
    Tuva, som från att ha varit min lilla söta prinsessa som har varit sååå snäll mot lillebror, duktig och bara varit så nöjd och glad förbytts mot en JÄTTE TROTSIG TJEJ som jag överhuvudtaget inte känner igen?!? Ibland dyker "min" lilla tjej upp och när hon är med mormor, moster, kusiner eller hos kompisar så sköter hon sig exemplariskt -känns igen? Men men... är man 3,5 år så är man 

    Trots sjukstuga så var det länge sedan en ledighet har kännts så lång och skön och vi fått gjort så mycket, både hemma samt haft många kompismiddagar/fester och verkligen hunnit umgås med vänner och släkt plus hunnit träna endel också! Livet är för underbart (lät nästan lite religiös men ni förstår säkert!)
    Å så är det ledigt imorgon igen!

  • Perkan

    Bajs i varenda mening minst 3 gg känns igen! Först körde jag på "ignorering" och det funkade inte, sedan körde jag på "förlöjliga det hela och skämta tillbaka om det också" men det funkade inte heller så nu vet jag inte.... tycker iofs det har bara blivit bättre senaste dagarna så det lär väl gå över förhoppningsvis!

    Puh, nu har jag förberett morgondagens 5 årskalas för Frida. Hon fyllde ju för 4 v sedan och vi hade handlat in och förberett allt, men då slog ju magsjukan till (för 1:a gg)
    och vi = Y fick ringa runt till alla dagiskompisarnas föräldrar och avboka det samt då flyttade vi hela kalaset tills imorgon så nu hoppas jag verkligen *peppar peppar* att INGEN av oss 5 blir sjuka inatt, *håller tummarna*.  

    Vin+ snittar till föräldrarna och tårta etc till barnen, fiskdamm, lekar etc *puh*. Men nu är jag lite mera laddad och det ska faktiskt bli kul! I december var det så mycket annat och då var jag inte alls laddad och upplagd för det, så magsjukan hade kanske en mening .

    Y har förvarnat mig om att 5-års kalasen brukar det vara liiite mera röjj på än de kalasen vi har varit på men det lär man ju få veta vad han menar imorgon.... det är 50/50 flickor och pojkar så det blir kul, 12 barn som kommer så vi lär nog ha fullt upp!

    Så där gick vår fredagskväll.....

    Måndag it is! Kul Anna!

    Ja, när är det bf limpis?


    Uno - Vad säger man? Underbart eller hur!

    Trevlig helg!!!!!!

  • Perkan

    Det ÄR "Jempa", haha... skönt nickname Ojojoj vad långt man har kvar tills siffran 35

    Marv - Usch! Vet inte vad jag skulle gjort i din sits. Måste det alltid vara nåt eller???? Men som Tempo skriver så måste ni ju ändå ta upp det här, det är inte okej!!! , boka ett möte med ansvarig.

    Uno - Skönt att det inte verkade vara nåt allvarligare, lät jätte läskigt!

  • Perkan

    Grattis S3!!!

    Här är det också sjukstuga värre (Jag och Tomas än så länge.)
    Har ingen ork eller energi till att skriva om det heller.... jaja... *självömkan är total*

  • Perkan

    Många inlägg och de flesta redan besvarade med goda och kloka svar så jag hoppar in i resediskussionen direkt

    Vi var i Egypten i staden Hurghada i aprilmånad när jag var gravid med Tuva. Om man bara håller sig inom resorten så är det som vilket paradis som helst med bra mat, alkoholhaltiga drycker , turkost vatten och underbart klimat! MEN om man går utanför så väntas det asjobbiga araber som inte hade någon förståelse för en gravid kvinna överhuvudtaget och försökte slita in mig i än den ena och än den andra affären trots att jag kom hand i hand med Y!?! Jag var så arg då så jag höll på att spricka!!!!!!!!!! Gaah... jaja *puh*

    Här har vi legat hela veckan, så trist, snart så klättrar jag på väggarna!!! Har fått en hel del hjälp m hämtning/lämning av Y då jag inte pallat med det de värsta dagarna m feber. Men men, det är på uppåtgående... Tomas är fortfarande krasslig och har nu sovit i dryga 2 h. Tuvas dagis är stängt idag för planeringsdag och istället för att göra någon kul utflykt med kompisarna på dagis så blev det en innedag m sjuka mamma å Tomas men hon verkar nöjd nu när hon får se film å äter frukt i soffan!

    Tempo - Njuuuuuuuuut - låter underbart med spahelg! Vart ska ni?

    Själv är jag bara sååå avis, mamma m sambo + syrran m familj är i Thailand nu - jag vill också!!! Vi får se om vi sticker nästa vinter på långresa igen, det är så härligt!!! Vi har också en inbokad resa i början av juni till Spanien igen som jag ser mer än fram emot.

    Trevlig helg allihopa!

  • Perkan

    Lördag - Helg - Åh jag känner mig nästan frisk! Tjohoooo

    Håller med ovanstående - Vings barnresorter eller Fritidsresors är bara sååå mycket värt!!! ***GULD***

    Puh, vilket badrumsrace vi gjort.... undra hur många timmar/dagar/veckor vi lagt på att kolla in kakel, klinkers, blandare, badkar, duschväggar/hörnor etc etc!!!!! VILKET UTBUD det finns... puh.... om en vecka sätts det igång med båda badrummen Inte avis på er som genomgått totalrenovering av allt i era hus odyl. vilken tid det måste tagit å jisses Jag är alldeles matt efter all tid vi lagt på dessa kommande två

  • Perkan

    Uno - Helt underbara kommentarer av fröken!!!

    Marv - Krya på er!!! Lät inget vidare

    S3 - Vad skojsigt, det blir så "verkligt" (det kan bli innan magen börjar växa rejält) när man får se det lilla livet på ultraljudet

    Någon/några som är sugna på att ses nåt nästa vecka? Tyvärr kan jag inte erbjuda lgh då hantverkarna kommer vara i full gång här, så det får jag återkomma med längre fram i mars, men kanske synas ute någonstans - om vi/ni vågar?!?!? Med tanke på alla sjukdomar... Rum för barn har jag inte vart någon gång med Tomas. Förslag?

  • Perkan

    Glömde ju´! Tempo - Hur var spahelgen??? Vart åkte ni??? "Love is in the air"???

  • Perkan

    Vi är ute ur träsket *peppar peppar*, vågar nästan inte skriva det.... lite snorigt å sdåär men det tillhör ju årstiden - jag vill till solen!!!!!!!!!

    För er mer eller mindre Me&I entusiaster, idag har nya vårkollektionen släppts på hemsidan! www.meandi.se
    (Åh nej jag är inte säljare!!!!)
    - Ska tydligen vara 1 eller 2 nyhetssläpp under våren med större utbud än vanligt.

    Trevlig helg!!!

Svar på tråden Julstök och våryra i tisdagsgänget!