• montja

    Så fel det kan gå, kan det gå rätt?

    Är så trött,ledsen,matt= ALLT. Men har en undran. Någon har väll varit med om samma resa!?!

    Upptäcktes att jag fått ma (missed abortion) den 14/12. Fick tabletter för att kvarvarande av fostret skulle komma ut. Fostret hade tillbakabildats så det var liksom på något sätt inget foster. Nå. Ut kom klumpar o massa blod mm mm.
    Tills jag fick 2 störtblödningar + klumpar den 23/12,  alltså 9 dgr efter tablett hjälpen och det ska ju inte tillta utan avta med blödningar så jag ringde akuten och fick komma upp.
    De hittar massa rester på vul och jag måste göra en skrapning samma natt.
    Får åka hem på em 24/12. Men inte många timmar senare får jag frossa.
    Ringer upp igen. Måste komma upp.
    De kollar med vul, vilket visar tomt och tar sänkor o sånt. Skickas upp för observation eller nått i väntan på svar. Vilket visar att jag fått infektion. Så måste stanna 3 dygn för att få antibiotika intrav. Sagt o gjort.
    Så ni som har fått ma+"tablett hjälp"+skrapning+infektion. Har ni lyckats bli gravida igen "problem"?

    Ursäkta den "luddiga" förklaringen av allt.

  • Svar på tråden Så fel det kan gå, kan det gå rätt?
  • IckyFlix

    Jag har inget svar på din fråga, men du måste ju kunna få svar från den behandlande läkaren/barnmorskan? De måste ju ha bäst koll på riskerna.
    Jag _tror_ dock inte att det bör vara några större problem, men det är bara en lekmannagissning.

Svar på tråden Så fel det kan gå, kan det gå rätt?