• Anonym (mamma)

    Min son tar sig på snoppen hela tiden!

    Min son är tre ½ år och sedan han blev blöjfri har han gått och tagit sig på snoppen. Nästan konstant!

    Vi har försökt att säga till honom... i början gjorde vi inte så "big deal" av det utan sa till lite mildare eller hur man ska säga, men det har inte hjälpt.

    Är detta normalt?

    Hur kan man få honom att sluta?

  • Svar på tråden Min son tar sig på snoppen hela tiden!
  • Schnooglewookiemush

    Såklart det är normalt...?

    Han håller på att utforska sin kropp, och självklart är det skönt att röra sitt könsorgan. Att han upptäckt att det är skönt gör det bara mer intressant.

    Varför ska du få honom att sluta?
    Jag skulle aldrig försöka få min son att sluta röra sig själv, jag tycker att man ska lära sin barn att onani är en helt naturlig och bra sak.
    Dock så tänker jag lära honom att det är någonting man gör när man är ensam i sitt sovrum, och att man inte gör det inför folk.

  • Anonym (mamma)

    Har försökt att lära honom att inte ta sig på snoppen när det är folk hemma hos oss, men det funkar inte och det är det som är största problemet...
    Tycker det är lite pinsamt när man har gäster...

  • Anonym (nja...)

    Smågrabbar tar sig på snoppen konstant... Är det normalt?
    Nja vem vet?

    Finns det en "storgrabb" i närheten som gör samma sak?
    Så förklarar det en liten pojks beteende ganska så enkelt...

  • Schnooglewookiemush

    Jag ser hellre att ett barn rör sig mellan benen inför folk, än att han/hon tror att det är fel att onanera.

    Alla vet ju om att de är barn?

  • Anonym (mamma)

    AtroCious skrev 2009-01-17 01:26:53 följande:


    Jag ser hellre att ett barn rör sig mellan benen inför folk, än att han/hon tror att det är fel att onanera.Alla vet ju om att de är barn?
    [/citat]

    Men han vet ju inte vad onanera är ännu....

    vill absolut inte få honom att tro att det är fel...

    Anonym (nja...) skrev 2009-01-17 01:25:57 följande:
    [citat]
    Smågrabbar tar sig på snoppen konstant... Är det normalt? Nja vem vet?Finns det en "storgrabb" i närheten som gör samma sak?Så förklarar det en liten pojks beteende ganska så enkelt...
    Det finns ingen storgrabb som tar sig på snoppen här hemma...
  • Schnooglewookiemush

    Alla barn tar sig på sitt könsorgan. Alla.

    Det är precis samma sak som att alla barn utforskar sina tår. Skillnaden är att det är skönt att röra sig mellan benen. Varför är det onaturligt för dem? Det är inte sexuellt laddat för dem att röra sig själv. Det är något roligt och intressant, som även känns konstigt och pirrigt i kroppen.
    De behöver absolut inte ha sett att någon onanerar. Hur mycket man än skyddar barn från onani och sex, så kommer barn ändå att upptäcka att de har ett könsorgan.

  • Anonym

    Det är ju naturligt. Men jag kan förstå att det känns jobbigt när det händer när ni har besök osv.

    En bekant har en granne som pillade där nere på kvällarna när föräldrarna läste godnattsagor. De hade bara förklarat att det är något som är privat och som man ska göra när man är ensam. Men det var iofs en 5- eller 6-åring.

    Ni kanske kan prova vara pedagogiska och säga att det är något man gör när man är ensam?

  • Anonym (mamma)

    Anonym skrev 2009-01-17 01:43:43 följande:


    Det är ju naturligt. Men jag kan förstå att det känns jobbigt när det händer när ni har besök osv.En bekant har en granne som pillade där nere på kvällarna när föräldrarna läste godnattsagor. De hade bara förklarat att det är något som är privat och som man ska göra när man är ensam. Men det var iofs en 5- eller 6-åring.Ni kanske kan prova vara pedagogiska och säga att det är något man gör när man är ensam?
    Har försökt...men det hjälper inte...
    Är det kanske bara en fas? kommer han över det?
  • MymlanMy

    Åk till Medelhavsområdet...där tar vuxna karlar sig på sina snoppar...hela tiden! Macho! Skämt åsido, det är en helt naturlig fas, om än lite obekväm när man är bland folk (det kan jag förstå)

  • Schnooglewookiemush

    Anonym (mamma) skrev 2009-01-17 01:45:55 följande:


    Anonym skrev 2009-01-17 01:43:43 följande:
    Har försökt...men det hjälper inte... Är det kanske bara en fas? kommer han över det?
    Såklart han kommer över det.
    Hur många tonåringar rör sig på snoppen inför sina föräldrar...?
Svar på tråden Min son tar sig på snoppen hela tiden!