• Hampan

    Supermorsorna 2006 kör vidare

    Tiden går fort när man har roligt och nu går vi vidare med våran 15:e tråd! Vi är ett gäng supermorsor med barn födda i juni, juli och augusti 2006 som har hängt ihop i tre år - sen vi blev gravida hösten 2005. Och det är fortfarande liv i tråden. Här fortsätter vi babbla på om oss själva, våra familjer och vårt vardagsliv. En del syskon har det blivit i denna tråd också och de är naturligtvis hjärligt välkomna att dela med sig av sina framsteg

    Våra tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5324097.html (nov05-dec05)
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m6127378.html (dec05-mars06)
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m7849660.html (mars06-juni06)
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m9954725.html (juni06-sep06)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m12205221.html (sep06-nov06)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m14811439.html (nov06-feb07)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m17639105.html (feb07-maj07)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20987971.html (maj07-aug07)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23803559.html (aug07-nov07)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26569823.html (nov07-feb08)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m29453456.html (feb08-maj08)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m32290610.html (apr08-juli08)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m34871132.html (juli08-okt08)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m37541903.html(okt08-jan09)

    ...och så har vi barnens(06: orna) födelsedagar:
    Lina 14/6
    Lowe (Peaks) 22/6
    Måns 23/6
    Axel 28/6
    My 30/6
    Amelia 3/7
    Alex (Vovvsings) 5/7
    Olivia 7/7
    Nils 8/7
    Filippa 10/7
    Alva 14/7
    Alex 16/7
    Gabby 17/7
    William 18/7
    Laban 18/7
    Nathalie 25/7
    Engla 26/7
    Alvia 1/8
    Linnea 4/8
    Karin 7/8
    Clara 9/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-17 09:41
    Ny lista med födelsedagar:
    Axel 28/6
    My 30/6
    Amelia 3/7
    Alex (Vovvsings) 5/7
    Olivia 7/7
    Nils 8/7
    Filippa 10/7
    Alva 14/7
    Alex 16/7
    Gabby 17/7
    William 18/7
    Laban 18/7
    Nathalie 25/7
    Engla 26/7
    Alice 1/8
    Alvia 1/8
    Linnea 4/8
    Karin 7/8
    Clara 9/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-17 20:59
    De 3 översta barnen försvann i nya listan så den som startar nästa tråd får komma ihåg dessa 3:
    Lina 14/6
    Lowe (Peaks) 22/6
    Måns 23/6

  • Svar på tråden Supermorsorna 2006 kör vidare
  • jossposs

    todilo alla glada
    Här vare fan dött i veckan, säger som hallon:; SKärpning.. fast vi å andra sidan har ju skrivit.. hihi. Men ni som bara varit inne och kollat.. skriv och säg hej ni oxå, lite roligare läsning då.

    Sitter på jobbet och blickar ut över ett soligt vackert ullevi.. är otroligt fint väder ute och blå himmel och såååååå himla varmt. Det är väldigt lugnt och skönt på jobbet vilket i och för sig är himlans skönt.

    I kväll ska vi grilla hemma..johan har vitlöksmarinerat ryggbiff och gjord spett av champinjoner, paprika samt att vi skall grilla majs. Till det blir det klyftpotatis och tzatsiki.. göttans

    ha en fortsatt bra helg alla.
    STOR KRAM

  • Hampan

    Säger väl hej när jag ändå är in och kikar

    Har en liten fundering, är det någon som tar på sig att starta ny tråd???
    Denna går ut den 17/4.


     


    Vi har haft en trist påsk med örvärk på Hamåus, men idag är han uppe och ute och leker så skönt


    Igår låg han hela dagen, kunde inte ens sitta upprätt för han hade så ont. Läkarna tror att röret är på väg ur och att det finns vätska bakom som trycker........

  • hallon80

    Joss
    Synd att vi redan är bortbjudna...annars hade jag kommit till dig och grillat!!
    Ja, vi har ju knappt skrivet heller...:-O
    Skönt att du har det lugnt på jobbet...Antar att du är hemma nu!!
    Ha en skön kväll vännen.
    Kram till er

    Och till er andra en skön och glad påskafton!!


    Mina älsklingar A & F
  • rebeckaa
    Neah skrev 2009-04-09 06:59:41 följande:
    Nixxi. kramar om.
    Ok, dagens rapport. Jag e öppen ca 2 cm fick jag veta efter att jag harit hos läkare och diskuterat förlossning igår. Hoppas det sätter igång snart. Man kan ju alltid hoppas iallafall.
    GLAD PÅSK!!   Tittar troligtvis in mer innan påsk men man vet ju aldrig.
     
    hej hoppas att allt går bra om det snart blir bebis.
  • rebeckaa

    glad påsk !

    nixxi hoppas att det blir bra med hunden.

    sk snart ut i parken

  • Neah

    Hej hopp!

    Frågar som Hampan gjort tidigare....Vem startar ny tråd????????? {#lang_emotions_smile} Skulle gärna göra det men vet inte hur man länkar in alla gamla trådar så därför överlåter jag det till någon annan denna gång.

    Hoppas alla har det bra och njuter av att det är fint väder och lite lidighet. Själv håller jag på att "boar" som det kallas. Sätter upp gardiner och putsar förntren. Skall mura lite i eftermiddag om kroppen tillåter detta. Allt för att locka ut bebisen.

  • Tjenne

    Har lite att läsa ikapp nu men börjar med att uppdatera lite.

    I tisdags fiick min lilla Milton andningsbesvär efter att ha blivit förkyld på måndagen. Ringde min husläkare som rådde oss att avvakta för det fanns inga mediciner iaf till så små barn. Under kvällen blev han sämmre å jag ringer sjukvårdsrådgivningen å sköterskan tog mig på allvar å ringde på barnjouren å pratade med en barnläkare varpå hon rådde oss att avvakta det var så många som var förkylda nu så.... Sköterskan tyckte att man skulle ta ett så litet barn med andningssvårigheter på allvar så hon faxade papper till barnkliniken så vi fick åka in.
    Efter lång väntan så blir M undersökt å prover tas. Han har gulsot som ligger på 243 å gränsen för aatt sola e 250 så bara på de håller dom oss kvar.
    Kl 12 på natten åker Patrik hem till våra andra barn å kl halv 1 komer det en sköterska å talar om att vi måste ner på lungröntgen me M eller jag då. Blir ju lite lagom orolig kan jag lova. Kl halv 2 får min lilla raring en sond  så han ska få i sig mat då han ätit dåligt å inte gått upp i vikt.
    Å sen halv 3 blir det ett till bakslag då läkaren kommer in å talar om att M måste läggas i sepup-maskin för han andas inte som han ska eller han kan inte syresätta sig tillräckligt. Fy fan va jag grät kan jag säga....Nu finns det en sköterska på rummet dygnet runt, får inte lämna han utan uppsikt när han ligger med andningshjälp.
    På morgonen tas mer prover å till lunch på onsdagen får vi svar han har RS-virus.
    Men vilken liten krigare vi har på torsdagen fick han komma ur maskinen å har bara blivit bättre å bättre sen dess. Å igår fick vi komma hem till resten av klanen.....

    Så ett tips till er alla..... lite på er magkänsla..... Hade jag avvaktat hade det blivit en betydligt längre sjukhusvistelse för oss.


    *Jenne-970412* *Hampe-991210* *Hugo-060703* *Milton-090330*
  • rebeckaa
    Tjenne skrev 2009-04-12 22:21:31 följande:
    Har lite att läsa ikapp nu men börjar med att uppdatera lite.I tisdags fiick min lilla Milton andningsbesvär efter att ha blivit förkyld på måndagen. Ringde min husläkare som rådde oss att avvakta för det fanns inga mediciner iaf till så små barn. Under kvällen blev han sämmre å jag ringer sjukvårdsrådgivningen å sköterskan tog mig på allvar å ringde på barnjouren å pratade med en barnläkare varpå hon rådde oss att avvakta det var så många som var förkylda nu så.... Sköterskan tyckte att man skulle ta ett så litet barn med andningssvårigheter på allvar så hon faxade papper till barnkliniken så vi fick åka in.Efter lång väntan så blir M undersökt å prover tas. Han har gulsot som ligger på 243 å gränsen för aatt sola e 250 så bara på de håller dom oss kvar.Kl 12 på natten åker Patrik hem till våra andra barn å kl halv 1 komer det en sköterska å talar om att vi måste ner på lungröntgen me M eller jag då. Blir ju lite lagom orolig kan jag lova. Kl halv 2 får min lilla raring en sond  så han ska få i sig mat då han ätit dåligt å inte gått upp i vikt.Å sen halv 3 blir det ett till bakslag då läkaren kommer in å talar om att M måste läggas i sepup-maskin för han andas inte som han ska eller han kan inte syresätta sig tillräckligt. Fy fan va jag grät kan jag säga....Nu finns det en sköterska på rummet dygnet runt, får inte lämna han utan uppsikt när han ligger med andningshjälp.På morgonen tas mer prover å till lunch på onsdagen får vi svar han har RS-virus. Men vilken liten krigare vi har på torsdagen fick han komma ur maskinen å har bara blivit bättre å bättre sen dess. Å igår fick vi komma hem till resten av klanen.....Så ett tips till er alla..... lite på er magkänsla..... Hade jag avvaktat hade det blivit en betydligt längre sjukhusvistelse för oss.
    tur att sjuksköterskan reagera o tog det på allvar, att man inte kan lita på läkare, e så trött på dem. när det gäller ett litet barn så är det väl bättre att åka in o kolla än att bli hemma o det kan bli värre. förstår att du blev orolig, skönt att ni fått komma hem, hoppas det blir bra ed milton nu.
Svar på tråden Supermorsorna 2006 kör vidare