-
jo vi var ju runt och kollade på några ställen och hittade ett par ställen som kändes rätt. och det var innan jul. Sen när vi var jullediga hela familjen så sa vi att vi skickar i väg dem efter alla helger... men ja det är lång mellan tanke och handling här. Sen så har vi räknat ut att vi hamnar på maxtaxan vilket är typ 1200 kr/mån för 15 timmar/v. Vilket jag tycker är fruktansvärt dyrt, och att vi kan hitta på mkt roligt med Wille för 1200kr i månaden. Ekonomiskt så behöver han inte gå på dagis, men det är ju det där att han behöver andra barn. Så man är ju kluven också där då det känns lite som att kasta pengarna i sjön när vi kan gå gratis på ÖF och sedan göra nåt skoj på helgerna hela familjen för dagiskostnaden. Dumsnålt kanske, jag vet inte. Och snart kommer våren och sommaren, så vi kan hitta på mer saker och vara ute hela dagarna. Jag har kompisar som har barn i samma ålder, men det är ju så himla svårt att få tummen ur och träffas. Jag är skitfeg att köra bil på vintern, så jag kanske har kört bil 5-6 gånger sedan november, och då har det varit 1 mil till BVC. Så det är ju också ett hinder, så vi blir hemma jämt. Nej fy för snön och vintern. Vi har varit på ett lekland några gånger här och då är Wille hur snäll som helst och skiner som en sol innan vi går in. Han säger varje dag att han vill åka och leka med bollar i bollhavet Hittade en tråd här föresten som jag kände att vi passade in, för det var en tråd om aktiva barn, så typ alla är som Wille så det känns ju tryggt att världen kryllar av vildar och att man kan ventilera sig lite.hallon80 skrev 2009-02-23 13:40:27 följande:TessanJa, precis....ens barn är ju ändå ens allt och älskling.Kanske han bara behöver komma till dagis...hur va det nu med det?? Ni ville ha nånstans...??Säkert inte ADHD, men man tänker ju alltid det värsta. Kram till dig än en gång
-
tack Neah och joss för era svar. Jo det är nog så att Wille söker uppmärksamhet mer nu när Ludvig finns. För när jag tänker efter så gör han de flesta sakerna när jag gör nåt med Ludvig tex matar eller byter blöja. Och det är oftast Ludvigs saker han kastar, så det är väl hans sätt att visa att han också finns till och var med mamma först . Han är jättesnäll mot Ludvig som tur är iaf.
Det där med att vara konsekvent klarar jag ibland och ibland inte, det beror helt på vad det gäller och hur trött jag är. Men jag måste skärpa till mig och visa att jag bestämmer. Det brukar funka att avleda han med nåt annat, eller säga typ: ta den här istället, så kan du ställa den saken där osv . För säger jag NEJ, då blir det jätteroligt. Men jag säger ju givetvis nej hela tiden också känns det som.
Jag tror att ni har rätt faktiskt med att han behöver stimulansen av barnen som jag inte kan ge han nu. Ska prata med sambon ikväll om det här, så vi får iväg papperen snarast. Man måste inte ha dem där 15 timmar varje vecka eller?? tänkte ifall man ville hitta på nåt nåndag när det är "dagisdag" . Vet inte alls hur det funkar. Och på sommaren, får man ha han hemma när sambon har semester..eller det kanske man måste? Jag är som sagt en sopprot på det härmed dagis Nu har Wille sovit ochär hur mysig och snäll som helst, så det mesta av sattygen kommer innan han sover, så det är väl övertröttheten som tar över.
Gud vad jag längtar tills trotsåldern är förbi, fast då är det väl bara att invänta nästa
-
TinaZ: Lycka till imorgon
-
tack för ditt svar. Kändes faktiskt "skönt" att det finns fler som är åt det vildare hållet, inte får att det är skoj att Clara är vild mot er, men ja du förstår nog vad jag menar jag har blivit arg några gånger jag med och det har precis som du säger inte hjälpt ett enda dugg, Jag har de gångerna fått så dåligt samvete för jag brusat upp, så det vill jag helst undvika, så jag försöker räkna till tio.. eller hundra nu oftast Menibland så tryter orken och man har sagt nej typ hundra gånger, dåorkar jag inte mer och kan bli arg. När sambon kommer hem så är han med wille och det känns skönt så att han får ta striden lite grann också, så jag slipper säga nej hela tiden.Mary Cherry skrev 2009-02-23 18:30:08 följande:Tessan: Om du blir arg eller inte spelar ingen roll kan jag berätta. Clara är ofta mer vild än tam, hon kastar också grejer omkring sig och lyssnar aldrig på vad jag säger. Och jag blir ARG, jag känner mig som en eldsprutande drake. Dock sover hon till 7-8 på morgonen men Disa äter fortfarande på nätterna så jag är ju aldrig riktigt utsövd, vilket naturligtvis påverkar humöret. Fast det går bättre nu när jag inte är hemma på dagarna.
-
tack nessi och alla ni andra som delat med er av era barns vardag. Nu känner jag mig lugnare och inte alls så ensam längre. tack ni är underbara allihop i tråden
-
Lägger in bilder på mina kottar Wille gjorde en fin traktor med play dooh imorse *stolt*
här är resultatet :
-
och så avgasröret på förståss, det är viktigt
-
ja han går nog i pappas fotspår som jobbar med att konstruera traktorgrävare det är inte klokt vad de tar efter allt man gör och säger I morse så sa han vid frukostbordet till våran hund när hon tiggde: Gå och lägg dig hundskrälle ..undra vart det kommer ifrånhallon80 skrev 2009-02-24 08:13:58 följande:TessanFina bilder som jag skrev i din gb...duktig han är på att bygga med lera.
-
myys.. var det nu på morgonen det var dax?hallon80 skrev 2009-02-24 08:23:07 följande:Åhhh....undra hur det går för Tina..? Snart får hon gosa med den lill*
-
grattis Tina gött med en bebis i Ludvigs viktklassMajalaja skrev 2009-02-24 13:18:53 följande:Då så! Nu har jag fått mess från TinaZ som skriver att allt gått bra. Det var en rejäl gosse hon fick, 54 cm och 5,1 kg. Han är världens goaste, såklart! GRATTIS!!!!!