• kids is my life

    tar willys emot kort?

    Jag tänkte gå och handla på Willys snart.
    Men har bara kort. tar dom emot Nordea kort när man ska betala?

  • Svar på tråden tar willys emot kort?
  • LaFontaine

    Ja, självklart tar de emot kort. Så länge du inte har ett bankomatkort vill säga, men det fungerar ju inte i någon butik.

  • kids is my life

    Men Nordea kort där det är pengar, är ju bankomatkort?

  • LaFontaine

    kids is my life skrev 2009-01-18 19:58:11 följande:


    Men Nordea kort där det är pengar, är ju bankomatkort?
    Nej, det är ett betalkort med uttagsfunktion. Det finns kort som enbart fungerar som uttagskort. Vanligt hos barn och ungdomar och min bakåtsträvande sambo som har kvar sitt
  • miababia

    mmm, har du ett betalkort? för det tar de ju så klart.

  • Schnooglewookiemush

    Kan du betala med ditt kort på affärer övh, så kan du betala på willys.
    Kan du endast ta ut från bankautomater, så kan du självklart inte betala med det.

  • kids is my life

    Hm okej. för min bror köpte godis och då betalade han med sitt nordea kort.. men undrar bara om wilys tar emot det.

  • LaFontaine

    kids is my life skrev 2009-01-18 20:00:37 följande:


    Hm okej. för min bror köpte godis och då betalade han med sitt nordea kort.. men undrar bara om wilys tar emot det.
    Tar butiken emot kort tar den också alla bankkort, med möjliga undantag för exempelvis First Card och Amex. Självklart tar Willys kort. Ingen kedja vill att kunderna betalar sina storhandlingar kontant...
  • Freiya

    klart dom tar kort :) det gör väl nästan alla affärer nu, och speciellt mataffärerna!annars brukar det ju finnas bankomat ganska nära affärerna, om ditt kort inte är ett betalkort menar jag.

  • dazazz

    du menar kanske electron? då krävs att affären har direktuppkoppling till banken, är ju säkert inga bekymmer i större affärer som willys, men visst finns det affärer som inte tar electron. problem kan även uppstå om det av någon anledning är störningar så de inte kan komma åt banken. med andra kort så kan du betala ändå då, men inte med electron.

Svar på tråden tar willys emot kort?