• Hihi2

    Uppkörning i Sollentuna

    Ska ha uppkörning i Sollentuna nu i veckan. Är det någon här inne som gjorde sin uppkörning där? Hur var det, var det trevliga kontrollanter eller vad de nu kallas? vart fick du köra? hur länge? vad fick du köra? fickparkering, backning, järnvägskorsning...etc.

  • Svar på tråden Uppkörning i Sollentuna
  • ajmaj

    Jag gjorde det, för ett år sen.
    Hade en kvinnlig kontrollant, hon var helt okej.
    Jag fick köra E4:an till Rotebro, sen mot industriområdet där, och knixa mig upp bakom Kom köpcentrum. Sen fick jag parkera vid centrumet (på valfri plats) och därefter åka mot E4a:n igen, och tillbaka till VV.
    Inga konstigheter alls.

    Ser nu på datumet att du kanske redan kört upp - hur gick det? :)

  • ajmaj

    På det viset. :)

    MINA GOA BARN skrev 2009-01-23 14:55:41 följande:


    Det heter förarprövare!
  • Hihi2

    tack för svaret!

    jag hade idag. jag klarade det inte. jag fick köra E4 mot arlanda. svänga av vid rotebro och fortsätta mot Rotebro C. där fick jag parkera och sen åka vidare mot ett villaområde i närheten där jag fick backa lite. sen tillbaka mot vägverket. jag tyckte det gick bra men tydligen så var jag för snabb in i korsningar :S det är ju inget jag håller med om eftersom jag hela tiden tänkte på att försiktigt närma mig korsningarna lugn och sansat för att hinna kolla ordentligt att det var fri väg liksom. men tydligen så ska man vara övertydlig. annars gick allt bra, kontrollanten sa till och med att jag kör bra...men det är väl bara att ta nya tag helt enkelt..men det känns lite surt ska jag erkänna!

  • Hihi2

    jag hade också en kvinnlig kontrollant kanske jag ska tillägga. Pia tror jag att hon hette, typ 45 år, rött hår. var det samma som du hade?

  • ajmaj

    Åååh, vad tråkigt. :(
    Men tappa inte sugen nu!

    Tror inte det var samma förarprövare som jag hade, hon var nog i 50-årsåldern.

    Nästa gång kommer du säkert klara det!
    Lycka till

  • Hihi2

    ja, det är lite tråkigt, eller ganska mycket tråkigt! men det är bara att ta nya tag och hoppas att det går bättre nästa gång!

    :D

  • Nettie81

    Hej
    Gjorde också teoriprov förra vecka, men klarade inte det, och imorgon ska jag köra upp, så nervös så jag mår lite illa , hoppas det går bra då.
    Hoppas det går bra för dig också!

  • ajmaj

    Får man köra upp fast man inte klarat teorin?

    Lycka till!


    Nettie81 skrev 2009-01-26 00:40:12 följande:
    HejGjorde också teoriprov förra vecka, men klarade inte det, och imorgon ska jag köra upp, så nervös så jag mår lite illa , hoppas det går bra då.Hoppas det går bra för dig också!
  • Nettie81

    ajmaj

    Yes, får man göra så, först om man klarar uppkörning då har man 2 månader på sig klara teoriprov om har missat innan, annars får göra allt om igen efter 2 månader gått ut, om jag nu kommerihåg rätt :)

    Idag körde jag upp, icke godkänd, körde lite för fort och bromsade lite för hårt, hoppas det blir bättre nästa gång, ska köra igen upp den 18 feb :/

  • ajmaj

    Jaha, det hade jag ingen aning om! :)

    Vad tråkigt för dig att det inte gick så bra.. Men nu får du ligga i hårdträning fram till nästa tillfälle, så hoppas vi att det går bättre då!


    Nettie81 skrev 2009-01-26 18:52:19 följande:
    ajmajYes, får man göra så, först om man klarar uppkörning då har man 2 månader på sig klara teoriprov om har missat innan, annars får göra allt om igen efter 2 månader gått ut, om jag nu kommerihåg rätt :) Idag körde jag upp, icke godkänd, körde lite för fort och bromsade lite för hårt, hoppas det blir bättre nästa gång, ska köra igen upp den 18 feb :/
  • Joanaoa
    ajmaj skrev 2009-01-26 15:16:46 följande:

    Får man köra upp fast man inte klarat teorin?

    Lycka till!


    NEJ! För att få körkort för personbil ska du göra ett godkänt teoriprov och ett godkänt körprov. Du måste ha klarat teoriprovet innan du kan göra körprovet.
Svar på tråden Uppkörning i Sollentuna