• Malia75

    Vilka våtservetter är bäst respektive sämst?

    Vilka våtservetter är bäst? Vilka är sämst? Varför?

    Jag föredrar COOPs, ffa för att de har ett lock att stänga så servetterna håller sig fuktiga.

    ICAs är sämst....de har ingen fungerande "dra-funktion" där nästa servett följer med utan man får pilla efter en ny varje gång. Dessutom stinker de!

  • Svar på tråden Vilka våtservetter är bäst respektive sämst?
  • MIC

    Jag skrev fel innan *oops* det är Pampers våtservetter vi har...


    Isak - min solstråle - 080701
  • Malia75

    Tingelina skrev 2009-01-29 08:25:45 följande:


    De är alla sämst. Usch. Tvättlappar med bara vatten om jag är ute, med lite olja om jag är hemma. Tjejen har jättefin rumpa, aldrig varit röd och inga eksem. Förutom då vi var bortresta i någon dag och jag använde våtservetter för första gången, då hon fick massa röda prickar. Det var natusans.Skulle ni tvätta ert eget underliv med våtservetterna? Jag skulle aldrig komma på tanken ens. Parfymerat och med massa kemikalier. Huden känns kladdig när man torkat med dem. Kan inte vara bra för mitt underliv och inte heller barnens.
    Nu var det ju visserligen inte den sortens åsikter jag var ute efter, jag ville veta vilken sort de som använder våtservetter använder.......men för att svara på dina frågor så, jo jag använder själv våtservetter och varken jag eller min son har fått besvär av dem.
  • e girl

    Jag gillar Natusan och Pampers bäst.

    Jag har känslig hy och fick utslag av ICAs samt att de inte "hakar" i varandra.

  • Njord

    apolivas från apoteket tycker vi är bäst, nu när liberos våtservetter inte längre finns att få tag på här....

  • Njord

    ...apolivas därför att de är oparfymerade och innehåller endast: vatten, alkohol denat och glycerol.

  • Pippiputti

    Njord skrev 2009-01-30 03:50:21 följande:


    apolivas från apoteket tycker vi är bäst, nu när liberos våtservetter inte längre finns att få tag på här....
    Bra tips! Jag saknar också liberos våtservetter. Utgick ju från testfaktas resultat när jag valde märke.
    Så nu har jag inhandlat änglamarks våtservetter, coop extra eller vanliga coops för de var ok enligt mig o testfakta
    Men jag skall genast inhandla apolivas o pröva.
  • fryxan

    pampers är mest blötast o skonsam.
    lidl tar ca: 10:- mindre än hemköp i göteborg.

  • Mandi74

    Hemma: vanliga tvättlappar, ljumet vatten och olja.

    Borta : Vanliga tvättlappar och en flaksa varmt vatten.

    Det är det bästa för barnets rumpa i alla fall.


    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Hannaliten

    Huggies Sensitive tror jag att jag kopte sist.

    Finns inte "servett varmare" att kopa i Sverige? Det kanske ar nat amrikanskt pafund. Jag fick en av svarmor och den ar toppen sa har pa vintern.

Svar på tråden Vilka våtservetter är bäst respektive sämst?