• Hopp2009

    Vanligt att bli tillbakaflyttad vid tidigt VUL?

    Hej!
    Jag var på mitt VUL idag och trodde då jag var längre gången än jag var, antar jag! Jag trodde jags kulel få se en bild på mitt lilla liv där inne med ett pickande hjärta men det var SÅ litet att läkaren inte kunde se vilken vecka jag var i. Hon sa dock att hon såg ett hjärta slu, men ett väldigt litet sånt så jag ska tillbaka om ca 2 veckor.

    Någon som varit med om detta? kan jag vara i vecka 6 fastän jag tror det är vecka 8? Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Vanligt att bli tillbakaflyttad vid tidigt VUL?
  • Sunset 79

    Jag blev också tillbakaflytad på tidigt vul i vecka 4.Hon sa att jag var i vecka 4 men på nästa ultraljud var det vecka 5.Svårt att se så tidigt i graviditeten ibland.

  • Hopp2009

    Var du på VUL så tidigt som vecka 4, då kan man väl knappt göra graviditetstest ens..

  • hejo79

    Jag var på VUL i v.8+1 och blev då tillbakaflyttad en vecka exakt till 7+1. Så jag hade äl senare än vad jag trodde. Jag plussade inte förrän BIM+8.
    Men av vad jag läst här på FL så verkar det vara vanligt att bli tillbakaflyttad eftersom det är svårt att veta exakt när äl varit.

  • Hopp2009

    Hejo79: Hur mycket syntes av ditt lilla liv då? Hur långt var det? Jag är så orolig...

  • Fru  W

    ...blev tillbaka flyttad 10 dagar med min son...och han föddes två dagar innan bf. Så dom hade väl ganska rätt :)

Svar på tråden Vanligt att bli tillbakaflyttad vid tidigt VUL?