Inlägg från: ssk mamma |Visa alla inlägg
  • ssk mamma

Anna Wahlgren och Scientologikyrkan?

Men jösses! Att ni bara orkar...

Kan man inte instämma med någons åsikt utan att vara det eller det? Jag instämmer med en massa saker i flera olika religioner; måste jag vara medlem av alla då?

Dessutom väljer man ju faktiskt själv om man vill lläsa Barnaboken, göra SHN-kuren osv. Det är inte ert ansvar att bestämma åt folk vad de vill eller inte vill.

• ssk mamma

Roisin Dubh skrev 2009-02-18 10:14:47 följande:

Låt mig gissa.Du är en av de som läser barnaboken och hänger på Anna Wahlgrens kultforum? Jag frågar för jag har en teori där.
    Själv tycker jag att det är tämligen oetiskt och klart olämpligt att som redaktionsmedlem föra en diskussion som du gör här. Det är det jag reagerar på. Står hela Familjelivsajten för det du skriver här?

Du är självklart fri att ha hur många teorier du vill, jag tänker dock inte ingå i din högst ovetenskapliga undersökning genom att svara.
  • ssk mamma

Roisin Dubh skrev 2009-02-18 11:56:02 följande:

Jag diskuterar hur mycket jag vill här som privatperson.När jag debatterar är det inte i egenskap av redaktionen. Så blanda inte in mitt jobb här, det har inte med frågan att göra.Din ovilja att svara säger mig nog mer trots allt. Jag har ännu inte stött på en enda människa som är villig att rusa till Anna Wahlgrens försvar som inte är ett stort fan av henne.Och det är väl egentligen inte så konstigt. Varför skulle man annars vilja ställa upp och försvara någons medlemskap i KMR? Såvida man inte själv är KMR:are förstås men då gäller samma princip.Jag vet inte riktigt vad eller vem jag ska jämföra med för jag har väldigt få idoler men om t.ex. en författare jag gillar skulle visa sig stödja KMR eller någo annan vansinnig organisation hade jag definitivt varit besviken.
    Då kanske ni borde ha det som på andra forum - att ni har ett privat nick att kasta skit på tredje person med?

Jag är en privat vän till Anna och nej jag går inte in i denna diskussion. Däremot har jag informerat henne och råder henne att vidta åtgärder.
  • ssk mamma

Beyond Eternity skrev 2009-02-18 11:57:33 följande:

.jag vet inte bar du jobbar men låt säga att du jobbar som ekonom på en bank, pratar du då för hela bankens räkning om du uttalar dig på ett forum som handlar om ekonomi?Din fråga känns en aning långsökt, alla är vi individer med egna privat åsikter bakom våra nic, oavsett om vissa av de som skriver här också hjälper till här på
    Det framgår av mitt nick vad jag jobbar med.
  • ssk mamma

My 2 skrev 2009-02-18 14:02:58 följande:

Bläddra tillbaka lite så hittar du mer än en länk som förklarar hur. Sidan 42 och framåt   bland annat att "chefen för IAHP Janet Doman är medlem i Scientologkyrkan"
    Jaha då låter vi väl alla dessa hjärnskadade barn som får hjälp där vara sjuka då *himlar med ögonen*
    Undrar dessutom var du fått den uppgiften ifrån.
  • ssk mamma

Nogula skrev 2009-02-18 14:09:49 följande:

Jag mailade Aftonbladet och Expressen, fler kan väl kontakta samma tidningar så att de ser att det finns intresse för detta från flera håll
    Jag trodde inte att uppvigling var tillåtet enligt forumreglerna.
    Men det kanske var på det andra föräldraforumet som konkurrerar- det som är lite mer seriöst...
  • ssk mamma

Roisin Dubh skrev 2009-02-18 14:21:57 följande:

Min gissning (som aldrig kan bli annat än en gissning) är att Anna helt enkelt inte känner till KMR så bra och är med i diverse organisationer hon tycker låter bra. Utan att egentligen kolla upp vad de egentligen pysslar med.Det är den mildaste förklaringen jag kan komma på till att hon så oblygd skriver:"Jag är (sedan många, många år) medlem av Kommittén för mänskliga rättigheter däremot."Mänskliga rättigheter låter ju väldigt bra. Om man inte bryr sig om att kolla upp närmare vad organisationen propagerar för.Men som sagt, detta är bara en gissning från min sida. Jag hoppas att det är så. Annars är det ju riktigt riktigt illa.
    En liten fråga bara: Hur kan du hinna med att häcka i denna tråd om du jobbar?
    Har inte dina chefer på Familjeliv synpunkter på det?
  • ssk mamma

mammapappabebis skrev 2009-02-18 14:35:59 följande:

ssk mamma skrev 2009-02-18 14:24:16 följande:
    Alltså, vad har detta med KMR och Anna Wahlgren att göra? Det låter som ett försök att komma ifrån sakfrågan... Slut på argument?
    Inte alls slut på argument. Men jag är tacksam att inte min arbetsgivare anlitar konsulter som ägnar tiden åt att debattera i deras namn.
  • ssk mamma

Roisin Dubh skrev 2009-02-18 15:08:30 följande:

Nu får du lägga av.Jag debatterar inte i någons namn. Jag debatterar som privatperson. Vilket jag tydligt och klart redan förklarat för dig.Har du verkligen inget mer konstruktivt att komma med i den här debatten än att hitta på dumheter att angripa andra debattörer med? Hade jag varit en kändisdebattör av Anna Wahlgrens kaliber skulle jag månne känt mig smickrad av denna fantastiska uppmärksamhet jag får. Men jag kan åtminstone svara ordentligt och ge besked om vad som gäller.Jag kan försäkra dig om att min uppdragsgivare får vad de betalar för. Men det har som sagt inte med vad jag gör på min fritid att göra.
    Du debatterar inte som privatperson när du har ett nick som innehåller "redaktion". Då representerar du Familjelivs redaktion och jag tycker det är otroligt att du inte förstår det.
    Vill du debattera privat gör du det under ett nisk som inte innehåller Redaktion.
    Och om Familjelivs redaktion tycker det är ok så är det pinsamt.
Svar på tråden Anna Wahlgren och Scientologikyrkan?