• tant Plasthandske

    svartsjuk under graviditeten???

    Någon mer än jag som blivit extremt svartsjuk under graviditeten???

    Är i normala fall inte alls sån men i takt med att magen växer och man känner sig som en valross ungefär så blir svartsjukemonstrena större och större.
    Jag känner mig jättelöjlig när jag blir svartsjuk på att min kille tycker att en annan tjej är snygg( oftast kändisar då)
    Igår när vi kollade på melodifestivalen så kom vi in på Marie Sernholts(stavar hon det så?) och min kille sa att "hon är ju riktigt snygg"
    Och jag riktigt känner hur svartsjukemonsterna dansar tango i huvudet på mig, och säger till han att "snälla sitt inte å kommentera andra tjejer när jag ser ut som en svällande elefant, för det är ganska jobbigt".
    Fast jag tror inte att han tog mig riktigt på allvar, just för att jag ALDRIG annars har varit svartsjuk.

    och det stannar ju inte där, för sen när jag blir själv om kvällarna( min kille jobbar natt) så kan jag ligga vaken och älta det och bli helt övertygad om att det är en tidsfråga innan han är otogen mot mig. På en nivå vet jag att jag är så fruktansvärt löjlig, men på en annan så mår jag riktgit skit över det och tar jag upp det med nån av mina vänner så får jag ju bara höra att jag är barnslig.

    Snälla, säg inte bara är jag som fått mentala problem under graviditeten. Känns ju alltid bättre om man vet att man inte är ensam om det

  • Svar på tråden svartsjuk under graviditeten???
  • Disela

    Haha, oj vad jag känner igen mig! Men tro mig, det är hormonerna som spökar. Jag var helt vansinnig i mellanåt. "Du älskar inte mig längre, du vill ha nån som är snygg och smal" lät det från mig var och varannan dag. Sambon är ute med jobbet ibalnd, det var det värsta som kunde hända! Jag mådde så dåligt., Men som sagt hormoner...


  • GullpuckotMe

    jag är precis likadan! litar ju på min karl men inte på andra folk.

    och det känns som nu om han skulle vara otrogen skulle liksom allt vara kört..

    Aah.. svårt att förklara hur man känner men jag var inte ett dugg orolig förut men nu e det hemskt. har då sagt detta till min sambo som inte förstår varför jag är såhär.. jobbigt...

  • Himalya

    Samma här. Sambon har riktigt tröttnat på mitt tjat. Men sen någon vecka har det börjat ge med sig. Känns mycket bättre nu.

    Sa till sambon igår under melodifestivalen att undrar vad Marie Sernholt skulle säga om hon var gravid med allt det underbara som hör till och så är han iväg och övar med tjejerna som var med igår. hehe.

  • tant Plasthandske

    haha, skönt att veta at tjag inte är ensam om att vara paranoid

  • JBC

    Inte första gångerna man har hört om ökad svartsjuka under graviditet. Trodde jag också skulle bli det men det har vart otroligt lugnt. Min sambo ger mig inga orsaker till att vara speciellt orolig eller svartsjuk, varken nu eller i vanliga fall så för mig är det inga problem. Men vem vet, det kanske kommer med barnet. =)

  • Madelenin

    Jag har haft pms-aktiga besvär under min graviditet och jag har ibland känt mig hemskt svartsjuk. PÅ ingenting. Jätteknäppt. Är inte svartsjuk i vanliga fall.

    Men i princip varje natt drömer jag att han ligger med någon annan och att jag får se det med egna ögon. Svårt att få den bilden ur huvudet när man vaknat. Tror att mina elaka drömmar bidrar till de jobbiga känslorna man får.

    Då är min karl ändå ett skolboksexemepel på hur man ska uppföra sig. Han talar om för mig i alla fall fm gånger om dagen att an älskar mig och vill leva hela livet med mig. Ändå tror jag att han ska lämna mig för en gatsten eller vandrande pinne.

    Ja inte blir man smart av att vara på smällen.

  • Kävlingetjej

    då får jag nog me erkänna att jag e likadan :o/ min kille åkte till luleå med en arbetskamrat idag, o det enda jag sitter o tänker på här nu är hur hon ser ut o vad dom sitter o pratar om....bläää...kommer inte kunna sova inatt

  • Tvåtusennio

    Hehe måste säga att jag kom på mig själv härom dagarna att jag råkade på samma sak.
    Brukar inte tänka på att min karl kommenterar andra kvinnor, för även jag kan göra det ibland både gällande killar o tjejer.
    Men så låg jag o tittade i en tidning i sängen o där fanns en bild på en gullig bebis o dennes "mamma" om det var på bild eller om det var bebisens riktiga mamma vet jag inte.
    Då visade jag bilden för honom ock sa "titta vilken söt bebis hihi". "Ja det var det" svarade han. "Hon var oxå lite fin."
    Då kände jag bara nån form av svartsjuka så jag blev jätte sur på honom :(
    Jag sa åt honom att han inte ska säga så för det är helt ointressant för mig att veta vem som är fin ock inte, framförallt inte på morgonkvisten.
    När han försökte be om ursäkt o hålla om mig så vevade jag bara bort hans arm o vände mig om med ryggen emot honom hahaha . Idag kan jag inte annat än skratta åt det.
    Hände samma sak när vi såg på tv oxå två ggr.
    Blev jätte ledsen :|

    Jag vet att jag inte har något att oroa mig över då det bara är på tv o bild.
    Han säger ju själv att om man går ute någonstans så vore det enormt respektlöst att tala om vem som är fin som går förbi, så det skulle han aldrig göra. Inte jag heller.är det ointressant hehe.

    Konstigt denna svartsjuka som dykit upp, för jag känner mig vackrare än någonsin med min mage o visar stolt upp den för min karl o han tycker att jag är jätte fin med "gravidmage" . Så det är konstigt att jag ens reagerar.
    Men det är väl något som ligger o gror kanske hehe vem vet.
    Personligen är det skönt att höra andra som känner någorlunda likadant , för han blev riktigt trött på min svartsjuka o vi har grälat en del om det faktis :(
    Har ju känt mig som en riktig kossa emot honom :(


    Marina ♥ Håkan
  • Sirendes

    Jag känner igen detdär från min första graviditet. Var jätterädd för att förlora killen, drömde mardrömmar och var allmänt väldigt svartsjuk, även om jag inte visade det så mkt. Mådde dåligt själv av det. Min kompis, som annars aldrig är svartsjuk, reagerade likadant när hon var gravid förra gången. Nu har jag inte känt mig så denna gången, vilket är oerhört skönt, men om han skulle säga något halvklantigt kan jag mkt väl tänka mig att jag skulle kunna må dåligt över det. Håll ut tjejer, jag vet hur jobbigt det är..

  • timberhochmandie

    Japp, känner igen. Blir sån även av p-piller...

  • tant Plasthandske

    ja det är lite konstigt för man känner sig ju faktiskt jättefin med sin mage, en av de få perioderna i livet som man inte nojjar sig över sin lite degiga mage och sina breda lår typ

    Fast till skillnad från de flesta andras killar som tycker det är fint när deras tjejer är gravida så tycker ju inte min kille det. Han tycker jag ser rolig ut och att mina bröst är enorma, och för en kille som gillar små bröst så är det inte en bra sak. Jag visste ju vad han tyckte innan jag blev med barn så det kom ju inte som en överraskning som tur är.

    Fast det känns ju lite tråkigt ändå, att inte få höra från ens kille att man är fin när man själv går och känner sig som en gudinna haha

  • JuliaDoris1981

    Var faktiskt med om detta alldeles nyss. Min sambo var på toaletten och jag satt i sovrummet och tänkte: Aa nu har han mobilen med sig och vem messar han med nu? Till saken tillhör att hans ex hör av sig och tjatar om att vilja ha honom tillbaka. Jag blir ju gaaalen :-/ Skönt att läsa att detta med svartsjukedrakar existerar hos de flesta gravida. Man skäms ju lite nu. Ha en super kväll

Svar på tråden svartsjuk under graviditeten???