• MammasälskadeMinna

    då var man gravid igen..

    den 5 november 08 förlorade vi vårt barn vid förlossningen...

    Nu är jag gravid igen. det gick snabbt. Men det som känns konstigt är att jag blev gravid exakt samma datum som med minna och det blir samma bf datum.. fast ett år efter... Jag vet inte riktigt hur detta känns. känns som en repris liksom. Men det är väl bara att gilla läget?

    Behövde bara skriva av mig..

  • Svar på tråden då var man gravid igen..
  • Myscho

    Grattis !
    Det kommer gå bra du måste tänka framåt och ändå minnas ditt änglabarn...

  • MammasälskadeMinna

    tack..

    me det känns som att jag vill att hon ska ha en alldeles egen dag på året och om allt nu går bra så kommer födelsedagarna bli så tätt... alla kommer glömma liksom..

  • Aaglars

    Vad fruktansvärt att ni förlorade erat barn vid förlossningen. Jag beklagar sorgen - och gråter inombords när jag tänker på det.

    GRATTIS till den nya graviditeten

    KRAMAR i massor

  • Myscho

    MEN du kommer inte glömma och det är det viktigaste !

    och om barnet skulle komma på samma dag se det som en gåva.

    Jag brukar alltid tänka att ( hur tråkigt det än låter i denna tråden ) att kroppen dör men själen lever vidare!

    och själen hittar alltid hem :)

  • MammasälskadeMinna

    Myscho skrev 2009-03-01 11:42:50 följande:


    MEN du kommer inte glömma och det är det viktigaste ! och om barnet skulle komma på samma dag se det som en gåva. Jag brukar alltid tänka att ( hur tråkigt det än låter i denna tråden ) att kroppen dör men själen lever vidare! och själen hittar alltid hem :)
    det var fint skrivit Tack
  • Myscho

    Man ska alltid tänka possitivt :) allt kommer lösa sig. Tror också i o med att det gick som det gick förra gången så tror jag att dom kommer ha dig under hård uppsikt under gravv och under förlossning så du kommer nog inte behöva vara orolig, allt du ska göra är att tänka possitivt :D

  • MammasälskadeMinna

    Myscho skrev 2009-03-01 11:57:24 följande:


    Man ska alltid tänka possitivt :) allt kommer lösa sig. Tror också i o med att det gick som det gick förra gången så tror jag att dom kommer ha dig under hård uppsikt under gravv och under förlossning så du kommer nog inte behöva vara orolig, allt du ska göra är att tänka possitivt :D
    ja det kommer dom nog ha.. fast iof blir det snitt nästa gång.. så det kanske inte blir på just samma dag då Men det blir nog bra, det var ju detta vi ville...
  • MammasälskadeMinna

    Myscho skrev 2009-03-01 12:08:04 följande:


    Då är det bara att njuta och lycka till med bäbisen i magen :D
    tack så mycket!! Känns konstigt ändå.. känns som ett tecken liksm
  • Mamsen1

    Beklagar förlusten av Minna men gratulerar till Minnas lilla syskon. Jag förstår att det är en skräckblandad förtjusning att vara gravid igen, så var det för mig iallafall.
    Jag kunde inte riktikt glädjas åt min graviditet efter att vi förlorat vår son under förlossningen. Jag ville först ha ett levande barn hos mig innan jag kunde vara riktigt glad.
    Lycka till denna gången och hoppas du får den hjälp du behöver på alla vis./ Jenny, mamma till 4 varav en änglason

  • alem

    07 förlora vi en liten grabb som skulle kommit 19,e dec
    exakt på samma dag fast året efter fick vi + på stickan och
    08 fick vi en liten tjej som var beräknad till 19,e dec (hon kom 17,e)

    Grattis och lycka till med allt!


    (¯`°?.¸ ღ♥ www.nevertheless.webblogg.se ♥ღ¸.?°¯)
  • LaMama

    Hej

    Känner verkligen igen mig i dn här situationen. Min dotter skulle födas omkr. 25 juli 08. ( hon dog ca 2 v innan). hennes lillasyster/bror har fått BF 2 augusti. Äer verkligen en skräckblandad lycka det här.

    Så lika, men ändo olika. och med ett bättre slut! ( hoppas hoppas!!)

    Ta hand om dig!

Svar på tråden då var man gravid igen..