Inlägg från: Bebiiis88 |Visa alla inlägg
  • Bebiiis88

    För oss som fick våra små Juli-08 DEL 5

    DEL 1 www.familjeliv.se/Forum-11-230/m31445121.html
    DEL 2 www.familjeliv.se/Forum-11-230/m33850357.html
    DEL 3 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36117935.html
    DEL 4 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39088896.html

    Tiden bara springer iväg! Den 4:e tråden stängdes så nu var det dags att göra en ny!

    FD = födelsedatum

    siren, BF 7 juli, FD 13 juli, pojke
    Bebisnoja, BF 7 juli, FD 8 juli, pojke
    kromme, BF 8 juli, FD 19 juli, flicka
    pallonhaj, BF 10 juli, FD 22 juni, flicka
    Bebiiis88, BF 11 Juli, FD 24 juli, flicka
    Mme K, BF 11 juli, FD 29 juni, flicka
    Sagofe, BF 12 juli, 21 juli, flicka
    Zoolie, BF 14 juli, 8 juli, flicka

  • Svar på tråden För oss som fick våra små Juli-08 DEL 5
  • Bebiiis88

    Hej! Hoppas alla hittar hit nu när man inte kunde skriva i den andra längre. Anledning till att jag inte skapat någon ny tidigare är för att vi ju haft fullt upp med flytten till vårat HUS!! :D Yeeey. Vi har heller inte haft något internet men nu så ska vi väl börja uppdatera och komma igång igen. Har inte orkat läsa igenom alla inlägg från senaste tråden som jag missat så hoppas det inte vart alltför viktiga/stora grejjer :)

  • Bebiiis88

    Ursäkta Mrs Ekka att jag glömde ändra ditt alias =/

  • Bebiiis88

    Hoppas att alla hittar hit och att jag inte missat någon!

  • Bebiiis88

    Jag tjatade på sambon att han faktiskt fick lov att koppla in internet för att tråden gick ut den 7:e och att jag var tvungen att göra en ny ;) Men det blev ju senare som ni ser, det går inte fort när det gäller karlar... Men nu är det ju fixat iallafall.

    Det är jätte skönt med huset, jag stormtrivs. Det är så jäkla skönt att slippa känna sig trängd som man gjorde i våran lilla lägenhet på 56kvm. Nu är det så stort och bra så man nästan tappar bort varandra ibland och får springa och leta vart den andre är, hahaha. På lördag ska vi ha lite inflyttningsfika för släkten, sen blir det inflyttningsfest för vänner och så längre fram.

    Dags att ta sig mot sängen. Trött trött trött. Kikar in mer imorgon, gonatt!

  • Bebiiis88

    Va gullig han är lille alvin =)

    Här kommer det också bara mer och mer snö känns det som. Är så jäkla trött på skiten, nu vill jag ha vår!!!

    Imorse va vi på bvc igen. Tilda hade ju inte gått upp ett gram på en månad sist vi va där men hon hade ju haft influensan så, så blev ett litet "återbesök" för att se att hon gått upp bra igen. Det hade hon givetvis :) 500g på två veckor, tycker jag är bra :D Iallafall så frågade bvc sköterskan om hon vänt sig från mage till rygg ännu? Hon har gjort det några få enstaka gånger förut men ja, hon ligger där på mage och ströt vrålar till man kommer och vänder på henne eller tar upp henne. Iallafall så la jag henne i sin säng för att sova för en stund sen, tror ni inte ungen ligger och vänder sig fram och tillbaka flera gånger? ÄNTLIGEN! Så jag hoppas hon fortsätter med det nu och gör det överallt och inte bara i sängen :P Vore så skönt, hon blir ju genast så mycket mer självständig när hon kan röra sig mer!

    Ska väl ta och göra lite nytta? Medan lillfisan ändå sover.

  • Bebiiis88

    Är det bara min tjej som inte gör knappt någonting? Börjar med va hon KAN göra:
    *Vända sig från rygg till mage
    * Sitta
    *Vända sig från mage till rygg i sängen på nätterna Thats it?

    Hon vänder sig inte tillbaka från magen till rygg, bara som sagt i sängen på nätterna. Ligger hon på golvet skriker hon till man kommer, hon blir bara stelare och stelare och vägrar göra saker ännu mer ju längre tid hon får kinka/gråta (försöker vänta ut henne en stund). Hon vet inte hur man går i gåstolen, ibland puttar hon väl ifrån med benen men jag tror hon mest blir förvånad över vad som hände när hon åker iväg en bit. Gör hon inte väldigt lite för att vara 8 månader snart? Vet att vissa barn är sena med saker men jag blir så frustrerad. Mest över det att hon inte vänder sig ordentligt och eller att hon inte vill försöka ens åla sig varken framåt eller bakåt. Jag har sagt att jag inte ska jämföra men det är så frustrerande att det tar så lång tid innan hon lär sig något nytt. Alla andras barn lär sig något nytt var och varannan dag, och det händer mycket innan dom knappt är 6 månader.

  • Bebiiis88

    Mrs ekka va skönt att Aövin slipper nässonden. Förstår att stackarn haft ont och kanske inte mår på den bästa sidan efter operationer och allt men skönt att det för med sig mycket positivt ändå!

    Vi kommer nog vänta ett tag med fler barn. Självklart kommer Tilda få minst ett syskon men jag känner att jag vill njuta av tiden med Tilda och hennes uppväxt. Hon är vårat första barn och vårat enda barn ju nu för tillfället så jag känner att jag vill skämma bort henne lite extra, nej, inte så hon blir bortskämd på det viset, men ja, ni förstår säkert. Jag vill umgås och betrakta hennes framsteg och utveckling. Vill inte att det ska gå för lång tid mellan syskonen så får väl se om 2-3 år hur det ser ut då :)

    Usch, nu är klockan mkt. Känns som att jag skulle kunna skriva hur mkt som helst, men faktum är det att jag nog prioriterar sängen först och främst nu :P

  • Bebiiis88

    Nu har vi köpt ny stol till Tilda också. Blev en Akta cosmic här också :). Va roligt att ni har barn som gillar att bada. Tilda skriker såfort hennes tår snuddar vatten ytan om ens det. Hon börjar kräla på mig så fort jag sätter på vattnet.

    Idag har hon börjat säga mdaadabaaamaaanaaa osv osv så jag bara längtar till hon säger mamma :P Eller pappa då såklart.

    Har en vana att alltid sätta mig här så sent, så när jag väl börjat skriva ett inlägg blir jag trött och orkar inte skriva så mycket mer.

    Nåväl, ska försöka börja skriva mina noveller här snart igen, inte idag bara :)Gonatt gonatt

  • Bebiiis88

    Ja, idag har vädret vart helt underbart. Uppåt en 15 grader varmt. Blev en promenad innan jag skulle sätta igång och städa. Det var det tänkt iallafall, efter promenaden blev det någon timme framför tvn och sen va det bra med det :P nåja, får ta tag i städandet imorgon...Kanske...

    Tilda har börjat vinka :) Jätte gulligt. Hon fick feber igår kväll. Jag höll på å bli galen. Stackarn ska hon få lov att bli sjuk nu igen. Va inte ens 1½ vecka sedan hon hade tre dagars febern. Hon har sån hosta och är jätte snorig så trodde det kanske va nå ordentligt skit men imorse så kände jag i munnen på henne så då hittade vi på två små vassa tandingar som hade spruckit upp :D. Idag har hon förutom lite kinkighet vart pigg. Tuggat och drägglat.

    Imorgon ska vi nog grilla för första gången i år, måste bara in till stan och köpa en grill först :)

  • Bebiiis88

    Det går trögt på min front här på familjeliv iallafall känner jag. Tittar inget anant förutom läser era inlägg då och då. Men ska försöka bli bättre. Tilda är förkyld och hostar och har gjort det två veckor snart. Suck, jäkla förkylningar alltså. Hon hade magsjukaför tre veckor sen också. Så här tycker jag aldrig det är friskt men får hoppas på bättre tider nu när det börjar gå mot sommaren. Kanske räknas som sommar nu reda? Fast det tycker inte jag för det är då tammesjutton inte skönt ute. Blåser storm och är bitande kallt. Brrr.

    Tildas ögon rinner hela tiden och kladdar lätt ihop på morgnarna eller om hon blir minsta lilla förkyld och har gjort det ända sen födseln så hon har väl trånga/igentäppta tårkanaler. Har fått remiss till ögonkliniken i höst så blir det operation. Förhoppningsvis hinner det växa bort tills dess!

    Lilltösen kryper fortfarande inte men vi har köpt gåvagn nu så nu har hon kommit på det där med att stå så nu vill hon stå mot allt och kämpar för kung och fosterland att komma upp och stå men det är ju inte alltid så lätt. Så våran tös tar nog gåendet på en gång och hoppar över krypandet :)

    Nu ska jag passa på att äta potatisbullarna jag lagat medan Tilda fortfarande sover.

  • Bebiiis88

    Tilda började åla sig för kanske två veckor sen och nu har hon krypit en vecka :) Hon sätter sig själv och ställer sig på fötterna med händerna i marken som om hon ska göra en kullerbytta. Ställer sig upp vid vissa bänkar och grejjer. Allting kommer på en gång nu känns det som. Riktigt kul och se för nu är det stora nya saker som händer nästan varje dag.

    Som sagt har jag vart dålig att följa tråden nu på sistone så jag har ingen koll. Hur långt har era små kommit? Någon som börjat gå ännu?

Svar på tråden För oss som fick våra små Juli-08 DEL 5