• Anonym

    sex efter abort?

    gjorde en midicinsk abort i januari, 2 mån sen, sen så skrapades jag igår pga rester kvar, är det lugnt om man skulle ha sex nu ?

  • Svar på tråden sex efter abort?
  • Anonym

    Du ska vänta 2 veckor efter en skrapning.. fick du inte info om det????

  • Anonym
    Svar på #1
    jo det fick jag, men är det väldigt farligt att ha sex nu?
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-03-11 09:12:54 följande:
    jo det fick jag, men är det väldigt farligt att ha sex nu?
    JA, du kan få en infektion... sa de inte varför du inte fick ha sex??
  • Anonym

    nej dom sa inte varför. därför jag undrar. vill ha sex nu
    kan väl inte vara altl för farligt, infektion kan man få ändå.
    men fick aldrig nån info egentligen om nått, varken hur operationen gick till eller så.
    blir man sydd eller nått innuti vid en skrapning?

  • Anonym
    Anonym skrev 2009-03-11 09:15:04 följande:
    nej dom sa inte varför. därför jag undrar. vill ha sex nukan väl inte vara altl för farligt, infektion kan man få ändå.men fick aldrig nån info egentligen om nått, varken hur operationen gick till eller så.blir man sydd eller nått innuti vid en skrapning?
    Ja, men ha sex då... en infektion kan leda till sterilitet.. men det är upp till dig...jag bryr mig inte om du blir steril.....

    En skrapning är innebär att hela slemhinnan i livmodern är utdragen och det är som ett "sår" i livmodern som kan bli infekterat....
  • Anonym

    Men herre gud! Du gemongick en skrapning IGÅR och frågar om du kan ha sex IDAG! För det första fattar jag inte hur man ens kan vara sugen dagen efter, för det andra borde du väl begripa olämpligheten i det???

  • Nyfiken gul

    så länge du blöder ska du absolut INTE ha sex what so ever!!

    Du har ett stort sår i livmodern som blöder och som MÅSTE få läka!

    Du har inte mens - utan ett SÅR. Och det kan bli SJUKT infekterat om du är där och har sex - spelar ingen roll om du har kondom eller bara fingersex - Du ska INTE HA SEX!

    En infektion kan du dö av och inget du ska leka med.

    Herregud, kan du inte vänta?


    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • bodegapeppe

    eller med andra ord, skiter du i om du kan få barn resten av livet så kvittar det. Tror du att du kanske någon gång i ditt liv vill ha barn så ska du vänta.

  • bodegapeppe

    Ja, just det. och så kunde du ju dö av en eventuell infektion.
    OMG!....

Svar på tråden sex efter abort?