• JoanJett

    Ingen reklam, tack? Var då?

    Nu är jag sååå irriterad på all skräpreklam som hamnar i brevlådan hos oss (ja, INTE min "inbox" på "hotmailen" utan i den fysiska Brevlådan, hihi).

    Var finner jag såna där "Ingen reklam, tack"-klistermärken????
    Snälla, var????

  • Svar på tråden Ingen reklam, tack? Var då?
  • ettplustack

    Ingen reklam tack men gärna sammhällsinformation har vissa , själv skulle jag inte vilja vara utan reklamen :)

  • Nanay

    Har satt upp en egen, hyfsat stor "ingen-reklam-tack-lapp", men får ändå en jäkla massa "skräppost".
    Icke läskunniga brevbärare? Vet inte, men ett tag la jag tillbaka all reklampost utanför dörren. Hjälpte inte heller...
    Så, om du frågar mig känns det rätt överambitiöst att inhandla en schysst liten skylt, eftersom den ändå bara kommer att bli ignorerad.

  • JoanJett

    Skriva en egen, har jag testat, men eftersom vi bor i hus så regnar den bort då den ju blir fästad med vanlig tejp....
    Brevlådan står ju utomhus, vilket gör det mer eller mindre omöjligt att göra en egen liten husmorslapp....

    Finns det verkligen INGEN här som vet var man skaffar såna klistermärken, alltså??

  • Mjolle

    Tejpa över hela lappen. Fler lager tejp. Då regnar den inte bort.

    Köp annars en Dymo-maskin och skriv ut egen klisterremsa.

  • Aiwendil

    Jag har också gjort en egen men laminerat lappen
    Då regnar den inte bort..
    Och nej, jag vet inte vart man får tag på såna klistermärken tyvärr...


    Isak 07 03 09 - Pyret BF 09 08 27
  • nean82

    Ikea kan ha. Inte att köpa, men sådana som det står att du inte vill ha reklam men gärna en av deras kataloger. Har sett sådana på lägenhetsdörrar.

  • EllieMay
    Nanay skrev 2009-03-23 20:06:47 följande:
    Har satt upp en egen, hyfsat stor "ingen-reklam-tack-lapp", men får ändå en jäkla massa "skräppost". Icke läskunniga brevbärare? Vet inte, men ett tag la jag tillbaka all reklampost utanför dörren. Hjälpte inte heller...Så, om du frågar mig känns det rätt överambitiöst att inhandla en schysst liten skylt, eftersom den ändå bara kommer att bli ignorerad.
    Fungerar inte hos mig heller, när brevbäraren är på G brukar jag tejpa för brevlådan. Där står han och sliter, jag öppnar dörren och frågar vad det är för post. - ÖÖÖh reklam!
    Brukar då fråga om personen inte är läskunnig då jag har ett A4 ark på dörren där det står ingen reklam tack.
    Hihi har funkat
    Inget vatten utan regn
  • ettplustack
    EllieMay skrev 2009-03-24 17:18:53 följande:
    Fungerar inte hos mig heller, när brevbäraren är på G brukar jag tejpa för brevlådan. Där står han och sliter, jag öppnar dörren och frågar vad det är för post. - ÖÖÖh reklam!Brukar då fråga om personen inte är läskunnig då jag har ett A4 ark på dörren där det står ingen reklam tack.Hihi har funkat
    hi hi vad roligt :) Annars brukar man kunna köpa på marknader, typ knallmarknader
  • sinkadus

    Har haft en egen lapp längemen har nu köpt en snygg metallskylt på Village... för 39 pix.

  • Themis

    Vi önskade oss en graverad ingen-reklam-skylt i mässing när vi flyttade-bara för att bli tagna på allvar eller nåt.

    Det funkade!

  • Chili mum

    Jag skrev en egen,
    Vill jag veta något om reklamen som kommer med posten så kan jag fråga min man


    L 041216 & M 060224 BF 090718
  • EllieMay
    ettplustack skrev 2009-03-24 18:27:03 följande:
    hi hi vad roligt :) Annars brukar man kunna köpa på marknader, typ knallmarknader
    Åh kom på en sak, egentligen skulle man skaffa en makapär som går igång så fort någon öppnar brevlådan, som typ halv skriker, lite läskigt så där. Med tanke på att reklamen kommer sent på natten. Vore idiealiskt, lär ju dem skita på sig garanterat, å andra sidan så vill man ju inte heller bidra till en hjärt attack
    Inget vatten utan regn
  • JoanJett

    Åhh tackar för dessa tips!

    Ska iväg o kolla claes ohlson idag =)

Svar på tråden Ingen reklam, tack? Var då?