Inlägg från: Moniqe1979 |Visa alla inlägg
  • Moniqe1979

    Underbara Majbarn - del 7

    wiiiiie ny fin oanvänd tråd min buse vägrar somna idag = skiiiiiit jobbigt *hihi*

  • Moniqe1979

    tror det var detsamma här tänder altså men bara en som bråkar just nu tand nr 7 nån som har koll på hur många de skall få nu här i början? sen kommer väll nya tänder runt 6 år igen va?

  • Moniqe1979

    oj då lär gnisslandet pågå ett tag huuu 14 till stackars barn sen börjar det ju om när mjölkisarna skall bytas huuuua..

  • Moniqe1979

    stackars lucas hoppas han kryar på sig snabbt.

    här väntar vi på "biverkningar" Samuel fick tuberculos vaccin idag var jätte duktig surade till över att bli fasthållen men sa inte ett pip över att de stack honom

  • Moniqe1979

    Tuntalisa . man vaccinerar bara om man "tillhör risk grupp" samuels plast farfar är syrier och hans släkt kommer hit titt om tätt och de åker dit osv samt att hans kusins mamma är ryska och samma där mycket släkt som åker fram och tillbaka så därför fick samuel tbc vaccinet oxå ingår altså inte i det allmäna vaccinations programmet.

    Ang tvätta under förhuden har fått från bvc att det skall man INTE göra ännu utan först senare när de själva kan dra tillbaka förhuden än sålänge kan det vara rejält smärtsamt för dem att få den tillbaka dragen.

    Håller med Pacgirl lindex utbud just nu är rätt tråkigt kapahls är roligare i färger etc MEn passar inte på min skrutt då de är breda och koprta i modellerna och han är rätt lång å smal. behöver 80-86 på länden i byxor men 68-74 är det enda so,m ,si,tt,er u
    ppe

  • Moniqe1979

    härligt med klipp foton samuel var hos frisören idag och bättrade på utseendet lite gick bra men han vred sig lite dumt så han stack sig på saxen i örat. stackars lille mannen

    går full fart men bara med vagn eller en hand att hålla i tror han skulle kunna själv om han bara vågade *hihi*

    MAJ:

    5 Samuel
    8 Freja
    8 Lucas
    23 Wilhelmina
    28 Albin

  • Moniqe1979

    hihi hans farmor är frisör med salong i anslutning till hemmet så på sätt och vis var han hos frisören iallafall

  • Moniqe1979

    mysigt med de första stegen känns som samuel verkligen vill men får inte till det riktigt men han står inte utan stöd heller ännu så men det närmar sig eller jo han står när han glömmer hålla i sig men blir livrädd så fort han upptäcjker det och krampar sig fast i något direkt.

  • Moniqe1979

    samuel tackar för grauttulationerna (om än lite sent) och skickar lite grattis till freja och lucas.

    tog sina första 2 steg idag (eller igår är ju övermidnatt ooops) reste sig även från golvet till stående utan något att stödja händerna mot (har stått lite inann men då rest sig mot möbel eller så och sedan släppt) känns som det börjar släppa för honom nu så smått kanske blir en tultande samuel som ringbärtare om en månad med tur

    sytt klart våra dukar till bröllopet nu hu vad skönt att ha det gjort (30 st 100x150 cm stora)

  • Moniqe1979

    hihi ikea är bra...

    men dubbelt tyg i dukarna är du inte rädd att det blir knöligt när du syr ihop dem?
    Min mamma tyckte jag var knäpp har köpt allt porslin(100 kuvert) 35 stora blockljus en hel bal med tyg (oblekt bomull som blev dukar) hihi men hallå man gifter sig ju inte var dag precis

  • Moniqe1979

    pappersdukar?? är du galen människa? *ryyyyser* pappersduk + kräftskiva=fine, Pappersduk + barnkalas= kanon Papperduk+ bröllop =uuuuuuuhhhh
    hoppas kunna hyr låna ut mina saker lite sen vid andra fester dukarna kommer jag om de är frächa donera till den skola där vi har festen då de hyr dukar etc på sin skolbal kände inte för att hyra tallrikar för 4 kr st när jag kunde köpa mycket finare för 5 kr... *hihi*

  • Moniqe1979

    klabbis: gillar man att sy så orkar man *ler* kan sitta uppe till 2 på nätterna och sy barnkläder (www.Mmadeit.se) bara för att det är himla roligt svårt att få nått gjort på dagarna för Samuel vill ju så hjärtans gjärna "hjälpa till" Sista tiden har det dock mest blivit klänning gav mig på att sy min egen brudklänning svårt men attans fin den blev

    Samuel har 80/86, han behöver ofta 86 på längden i benen men drunknar i midjan lika med boddys behöver 80-86 på längden men kan ha 74 på bredden...

  • Moniqe1979

    Lena Wow vilket kap.... har iofs inte äkta siden i min osv men kändes som en kul grej att göra sin egen när man har intresse för sömnad (mamma har hjälpt till vid provningar osv) betalat 150:- för tyget hihi sprang på en ytförsäljning så var hela rullen för det priset, kommer iofs inte heller gifta mig i vitt då det gör min blivande make däremot

  • Moniqe1979
    klabbis skrev 2009-05-25 21:16:07 följande:
    Oj, är det din hemsida där du säljer saker du sytt? Vad fin det var! Är .
    Tack. nja säljer inte exakt det som är på sidan bilderna där är exempel på sånt jag gjort tidigare men syr upp och säljer på beställning.
  • Moniqe1979

    Samma med samuel han behöver minst 80 helst 86 på längden i benen men skulle lätt kunna ha en 68 eller 74 när det gäller midje måttet kör mest lindex eller åhlens då jag tycker de är ialllafall något smalare i modellerna än tex hm eller kappahl.

    samuel var 78 lång och vägde 9,7 vid ett års kontrollen men har som jag långa ben i förhållande till min överkropp (jag har samma benlängd som sambon som är 20 cm längre än jag)

  • Moniqe1979

    hej hur är det med alla? någon som varit på charter semester med liten? vi fick en resa till bulgarien i augusti i bröllops present och jag håller på att nojja ihop totalt kan inte hitta bra info ang tex säng för samuel på plats osv vad sjutton skall man tänka på tro?

Svar på tråden Underbara Majbarn - del 7