• Temugg

    Har gått genom nått hemskt DEL 3

    Jag har inte skrivit på länge men varit inne och kikat ofta.
    Nu sitter jag sitter med gråten i halsen när jag läser vad som har hänt. Jag fattar det inte! Han som ska SE EFTER sina barn och soc som är så BLINDA att de inte fattar hur han manipulerar dem!
    Jag blir som vanligt glad i allt elände att du är så stark och positiv när det gäller dina barns välbefinnande, att du nu skaffat dem en egen advokat! Du är en riktig tigermamma och med din inställning, attityd och agerande tror och hoppas jag att även de som bestämmer snart får upp ögonen för vad det elaka kräket är kapabel till! Han borde sitta inspärrad och inte vara ute löst bland folk - speciellt inte i närheten av sina barn!
    Hoppas ni får en lugn natt och krama dina små älsklingar en extra gång från mig.

  • Temugg

    Jag blir så arg när jag ser vad du skriver! Fast det var ju bra med jourkvinnan som ringde och blev illa bemött! Hoppas nu bara ni får tag på en jouråklagare innan barnen ska till sin s.k. pappa igen!
    Hoppas ni har en lika härlig dag som vi har, men det kanske inte är kul att ge sig ut med halsfluss... Rå om varandra riktigt ordentligt. Dina barn vet att du älskar dem och gör allt för dem fast det verkar lite tokigt just nu med den dumma pappan som kommer och stör friden!

    Glöm inte att vi allihop vet att du är tigermamman som gör precis allt för sina barn - och du kommer att vinna det här slaget även om det känns tufft ibland, och just nu extra tufft. Du hör ihop med dina barn och de hör ihop med dig, det är bara soc som ska behöva fatta detta också, och det kommer de snart att göra!!!

    Härligt med ett positivt inlägg av Cicci med! Håller tummarna för dig med!

  • Temugg

    Vill höra hur det går men det är ju viktigare att du är med dina barn än hänger här.... Hoppas innerligt att ni fått tag på jouråklagaren och att barnen får stanna hos dig tills vidare.

  • Temugg

    Har varit inne och kikat hela kvällen för att höra hur det gått... Huvudsaken är att ni mår bra men när vi inte hör något känns det minst sagt olustigt.
    Tanken slog mig att du kanske fått nog av allt och gått under jorden tills de på soc fattar att de gjort fel! Eller kanske fått barnen inlagda tillfälligt av en hjälpsam doktor som förstår, hade inte det varit toppen?
    Nåväl, ska inte spekulera, jag hoppas bara att ni mår bra allihop och att lyckan lett mot er under helgen! Kram till er!

  • Temugg

    Nu tolkar jag ts frånvaro som något positivt! Om hon är med sina små har hon inte tid med att vara här. Om hon hade lämnat ifrån sig dem igår hade hon säkert haft tid att lägga in en rad här! Önsketänkande i alla fall...

    Tänk vad vi tar åt oss av ts öde och undrar hur det går och mår allmänt dåligt över situationen - och det är ändå INGENTING mot vad hon och hennes barn får utstå!

    Hoppas på ett positivt livstecken snart.

  • Temugg

    Jag förstår att det varit en otroligt mörk vecka för dig. Jag blir riktigt mörkrädd när jag läser vad som händer både hos dig, Cicci och andra. Det verkar inte som du fått tag på "rätt åklagare" men jag hoppas ändå att det är en person som går att få tag på framöver och med gott resultat.
    Jag såg att du skulle få hem dina små idag. Hoppas allt gått bra den här veckan så de inte mår lika dåligt som de gjorde sist. Vet att du kommer krama om dem extra mycket ikväll. Hoppas också du får tillbaka lite av tigermammans enorma kraft du har inom dig men som har kommit lite i skymundan, det är klart att situationen tär på dig! Ha en riktigt skön kväll med dina små inom husets väggar och låt kraften komma tillbaka i stor dos!

  • Temugg

    Åh vad skönt att höra lite positiva nyheter! Som vanligt nöjer vi oss med ditt ord på att du upplever situationen som ljus och att något positivt snart kommer att hända! Det enda vi bryr oss om är att du och barnen har det bra!

    Vad bra att farmor tagit hand om barnen - måste vara bättre än pappa! Har du haft någon bra kontakt med henne tidigare? Sen har han väl "gjort fel" genom att lämna vidare barnen, eller? Fast för deras skull kan det bara varit positivt!

    Må så gott allihop!

  • Temugg

    Cicci: Vad glad jag blev av att läsa att din tjej sagt ifrån! Och att kontaktpersonen lyssnade på henne och avrådde från nattumgänge! Ett steg i taget...

    TS: Hoppas du haft en bra dag med alla dina barn. Hoppas fortsatt på goda nyheter!

  • Temugg

    Vilka fantastiska nyheter till att börja med och sen - som vissa redan räknat ut - en psykopat som slår tillbaka. Går det inte att prata med någon av dina gamla kontakter hos polisen? Någon som varit med och vet vilket starkt mål du har? Fast det kanske är någon sådan som du ska träffa imorgon?

    Men du, det är ju något/några steg tillbaka ibland men snart nog kommer ni att springa hundra steg famåt istället!

    Detta gäller Cicci med dotter också!

  • Temugg

    Anonym (Cissi) skrev 2009-05-14 17:02:00 följande:


    Idag skulle det varit ett oövervakat umgänge...men lilltjejen protesterade så till den milda grad att "fadern" inte ville ha henne Och han "förstååååår inte varför hon säger och är som hon är"...haha, som om han inte förstår varför.. Massa kramar till er alla!!
    Heja heja!!! Fantastisk tjej du har!

    TS, isen kommer att bryta för dig och dina barn också!

    Kramar i massor till allihop!
Svar på tråden Har gått genom nått hemskt DEL 3