• theosen

    Våra tvåor gillar våren/sommaren.

    {#lang_emotions_flower}    Nu fortsätter vi   {#lang_emotions_flower} 

    Livet rullar på, vissa av oss har nu tre barn.

    Impala--------------------------Emma 02------- Elina 080223
    theosen-------------------------Theo 04---------- Elsa 080229
    Beccas krypin-------------------Rebecka 04------- Timothy 080304
    Malin med Tim-----------------Tim 05-------------Måns 080311
    ljb-------------------------------Ludwig 06--------- Julia 080312
    0000000000-------------------Félix 06------------ Elliot 080314
    Blå Hallon----------------------Nike 00--------- Ebbe 080314
    Vanadiz-----------------------Wilma 02---------- Elliot 080314
    Skorpion----------------------Isa 05---------- Lova 080314
    sstl----------------------------Dexter 07--------- Trix 080314
    This is me--------------------Oliwer 04---------- Wilma 080314
    NK80-------------------------Colin 05--------- Simone 080316
    Noklen------------------------Moa 05---------- Saga 080326
    kajsa835---------------------Malkolm 05--------- Douglas 080329TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-08 18:55
    schnatte---------------------Elin 06--------- Anton 080319

    Klart du ska va med oxå...
  • Svar på tråden Våra tvåor gillar våren/sommaren.
  • Mylove040811

    Ringde sjukrådgivningen, hon sa att hade det inte gått över efter helgen ska jag kontakta VC, vi är inne på 4:e dagen nu *suck*

    Theosen: Hoppas för er skull att det inte är magsjuka.

  • Impala59

    Hej o hallå....

    Tänkte bara skriva att vi lever men har inget nytt att berätta...

    Livet knallar på o Elina lika så.. Snackar som tusan

  • Gladabarnensmamma

    Ja här susar det tystnad vill jag säga. Jag pluggar som en IDIOT och hinner knappt andas om dagarna, Elliot går hos dagmamma full vecka denna vecka.

    Han svänger väldigt i humöret men är mer interaktiv nu tycker jag. Han härmas och kommunicerar bra med sina egna små tecken & ljud (storebror pratade vid 2 år så det tar nog sin lilla tid för Elliot också... 3 språk blir nog lite mycket i hans lilla knopp!).

    Idag ringde dagmamman för att berätta att Elliot tagit 11 STEG !!

    Det finns hopp att vår lilla mini-kille kommer gå en dag
    (han har fortfarande stl. 74, lillfisen)

  • theosen

    Nej, det är ju inte fullt ös härinne längre.

    Våra dagar knallar på.
    Vi hade planerat att jag skulle börja jobba igen 1 sept. Men nästa vecka blir jag förmodligen varslad. Det är 9 personer som ska gå, räknar man bakifrån e jag den nionde personen in. Usch, vad jobbigt det är att inte veta.

    Iaf ville min chef att jag skulle ta ut en del sparad semester, och skjuta lite på när jag kommer tillbaka. I det läget man sitter i kändes det ju inte riktigt som jag har så mycket alternativ.

    Någon härinne som vet om semester räknas som uppsägningstid, när jag fortfarande går hemma och tar ut 2 veckor? (hoppas nån fattar hur jag menar)

  • Gladabarnensmamma

    theosen; låter inte skoj alls. är det ett litet företag? Hur är chefen i övrigt?
    Jag skulle få lite kalla fötter av chefens snack om att 1) ta ut sparad semester och 2) skjuta på när du kommer tillbaka. Tar du ut semestern nu blir det färre innestående semesterdagar att betala ut om du blir uppsagd. Tror inte det finns ngt generellt regelverk, men uppsägningstid brukar vara arbetsfri; dvs. du får lön som vanligt men har inte närvaroplikt. Jag tror nog att man kan ha semester under uppsägningstiden (inte säker, men jag skulle inte chansa).

  • theosen

    Från början var vi ca 44 st på golvet. 10 st har redan blivit varslade. Dey blir alltså en halvering av personalstyrkan.

    Våran personalchef har jag fullt förtroende för. Men han har inte mycket att säga til om. Hans Chef bestämmer allt och hon är riktigt oberäknelig.

    Företaget sparar ju inga pengar förräns min uppsägningstid är slut. Det blir ju i början på nästa år nån gång.
    Och semestern de vill att jag ska ta ut är sparade semesterdagar. Jag hade 24 st, och det är ganska mycke.

  • theosen

    Det jobbigaste just nu e att man inte kan påverka något alls, än mindre för att man fortfarande går hemma heltid. Mycket tankar fram och tillbaka.....

  • Gladabarnensmamma

    Hm, jag fattar inte riktigt... vill dom att du ska avbryta mammaledigheten & ta ut semesterdagarna nu? Om jag vore dig skulle jag inte röra semesterdagarna förrän varsel alt.uppsägningar är klart.
    Förstår att det är frustrerande. Kan du ta ett snack med personalchefen? Finns det ett fackförbund som är involverade? Jag jobbade inom ett stooooort företag en gång och det var helt andra regler som gällde för de tjänstlediga (pga. studer t.ex) som blev uppsagda än de som jobbade som vanligt. Jag hade jobbat där i 10 år och fick 3 fjuttiga månader i uppsägningslön BARA för att jag pluggade (planerat att börja jobba igen 2 månader efter jag blev uppsagd). Min kompis pluggade också, men hans chef var bussig och ringde upp honom och sa att han skulle avbryta studierna & jobba BUMS. Sagt och gjort - på pappret avbröt min kompis sina studier & återgick i tjänst (fast tog semester - han pluggade ju fortfarande) och VIPS... han fick 12 månaders uppsägningslön (fast han bara hade jobbat på samma företag som mig i 5 år).
    Så det kan finnas kluriga knep att skrapa ihop en massa pengar trots man blir uppsagd... det gäller att veta vad som gäller (och att ha en bra chef).

  • theosen

    Sorry nu blev det lite väl mycke snack om mig härinne känner jag....
    Nollan jag har inboxat dig lite frågor....

  • MizzTez

    Det är inte kul alls det här med alla uppsägningar nu.. Min karl har blivit varslad från 18/6 och sen vet vi inte vad som händer! Jobbigt värre eftersom han är den som har inkomsten i det här hushållet, jag har ju bara min futtiga fp som snart är slut. Känns verkligen att vi kommer gå ner i ekonomi som tusan när han går över på stämpling. Suck! Jag lär nog inte få något jobb heller när min fp är slut..

    Sur är jag dessutom, fått ett inkasso brev på en fritids-skolräkning men saken är den att jag ska inte ens betal något för min dotter på fritids eftersom jag har så låg inkomst. Allt har kaosat ihop sedan skolan brann ner, har inte hört något om dagis åt gossen, får konstiga räkningar, vet ännu inte vart min dotter hamnar i skola efter sommaren och det gör att jag har ingen aning om vart jag ska skola in gossen på dagis!! Vill ju hellst inte ha dem på varsin del av stan.

    Oj vilket ego inlägg det blev.. Hoppas alla har det bra och att ni har sommar väder nu, här har det varit så fint 12 grader varmt i en vecka ända tills i går då blev det -1 och kom snö!

    Ha det bra allihopa! *vinkar*

Svar på tråden Våra tvåor gillar våren/sommaren.