Inlägg från: Fjolltuss |Visa alla inlägg
  • Fjolltuss

    Här härjar 5 små vildar "A, L, M, K, S"

    Påskhelgen var helt underbar. Kalas väder, trevligt sällskap o alkohol :)
    Kommer upp till göteborg imorn så på fredag hade det varit kul om fler kunde ses.. Var ju jätte längesen. Tiden springer iväg oh barnen växer för fulla muggar...

    Hoppas det är bra med er annars.!

  • Fjolltuss

    Jo men om inte alla kan så kanske nån kan ses :D

    Åh va duktig han e. Själv går det segt på altheas front men skyller på tjockleken..haha:P

  • Fjolltuss

    tack tack. Blev en flicka som jag gissat.. 3.8 kg. Hade blivit lite dramatiskt efter hon hade kommit ut men hon mår bra nu. Ligger kvar på Neo-avdelningen några dagar till.. Så blir nog en vanessa eller julia som det låter nu :)
    Eric förlorade vadet så han ska planera.laga mat och diska hela nästa vecka.. haha underbart :D

  • Fjolltuss

    hehe jo det är grymt skönt. åker hem på söndag vid 4.

  • Fjolltuss

    tack själv Malin.
    hoppas du får det bra nu hos din mamam idag ':d
    ta hand om er så hörs o ses vi... kram kram från oss

  • Fjolltuss

    hej hej..
    Hoppas alla mår bra och att sixten återhämtat sig från magsjukan.
    Här är det bara bra. Ska ut och ragga nu vagn till althea då hon vuxit ut sin gamla.. puhh..
    Fick besked i dag att den 13de aug har althea dagis plats på det dagiset ja hade hoppats på. 3 min gångtid från mig. Underbart :D Känns lite hemskt att lämna bort henne men men..

    kommer nog upp till götet den 7de maj så hade varit kul om man kunde ses nått då..
    ta hand om er..
    kram kram

  • Fjolltuss

    håller med johanna.. Lite mysigare och sitta utomhus eller hitta på något ute än inne. =9
    Jag åker nog med tobias upp nu på söndag och blir nog där uppe hela veckan.
    Althea tog sina första krypsteg igår och som "belöning" fick hon en ny räcer vagn...haha..

    Jag går gärna på promenad varje dag.. Skönt o komma ut :D
    Hör av mig när ja e uppe i göteborg nästa gång.. :)

  • Fjolltuss

    åh va mysigt med picknick :) jag är på om de är fint väder =)

  • Fjolltuss

    Det låter kalas bra.. Ska bli så kul oh se er igen :D Får inge glömma kameran då bara :D

  • Fjolltuss

    kan vi väl göra men är juh nästan ingen som kan på bestämt tid. Lite trist.

    Johanna : Får ta nån mer promenad nu när ja e kvar här. Bara hojta. Tack för en trevlig dag igår med öppna förskolan åxå :)

  • Fjolltuss

    jag åker vidare på fredag. Men nu har ja åkt på en rejäl förkylning så alla ligger dåliga här hemma.. En annan gång som vanligt :P

  • Fjolltuss

    Klart johanna att vi kommer när allt med huset är klart. Ska bli så kul att ni äntligen får flytta dit :D

    Här är vi fortfarande förkylda. Suck. thea har varit det en vecka. Börjar bli drygt.
    Var påå bvc nu med. 76 cm lång o 11820 gram tung. gått upp 420 gram o vuxit 2 cm. Helt normalt eftersom hon följer sin kurva så fint .
    Nu har hon börjat krypa riktigt ännu mer. Kul men ovanligt att se :P

    Måste ses när ja e uppe i götet igen. Barnen har juh vuxit tok mkt sen sist.

  • Fjolltuss

    jag kommer upp nu på onsdag den 27de maj. Hade varit kul om vi kunde ses på torsdagen eller fredagen allihopa :) Nu är jag ute i god tid :P

  • Fjolltuss

    Jättekul o ses igår johanna. Sugen på promenad eller nått idag så hojta :)
    Härligt hus ni hade fått tag på.. Förstår att du tycker det känns bra :)

  • Fjolltuss

    Åhå ja e så glad idag. Althea tog 4 egna steg imorse. Tobias missade inte det heller. Sen att de är på mors dag är juh bara underbart :D
    Ha en kalas bra dag nu...

  • Fjolltuss

    Haha önskar att althea kan vara lugn på tågen åxå. Hon blir juh så fort uttråkad även om man låter henne stå o kolla på de hon vill.. 3 timmar på tåg är juh ingen höjdare precis.

    Som sagt johanna ni har all tid i världen att fixa huset. Vill inte att kurt ska komma redan.

    Åh bara myser av tanken att snart ska ha ett till.. =) Oh ja tiden har gått super fort. Känns som om det var en månad sen ni sa det...

    Hoppas ni har det bra annars.. SJälv längtar ja efter min bäbis. Hon är i stan men är med tobbe utanför stan hos hans mormor. Men imorn är hon min igen :D

    Ha en kalas helg !

  • Fjolltuss

    Althea ska till bvc den 7de och få sprutan. Gillar inte det riktigt så tobbe får nog ta henne dit :) .
    usch jobbigt men snart är bäbisen ute. SÅ mysigt,

    Idag åker ja till linköping o blir där under helgen och ska festa med mina gamla kompisar ja inte sett på snart 3 år. sen blir det tripp till västerås o hälsa på familjen o hjälpa syrran med hennes lägh. Kommer till göteborg tors 25de till söndag. Sen ängelholm o fixa syrrans hus. Dop på lördagen. Full rulle som sagt. =)

    Var på info på altheas dagis i tisdags. Så super nöjd med det och personalen verkar vara hur bra som hellst vilket känns super skönt. Så den 13de aug o 2 veckor frammåt är det inskolning. lite nervöst :)

    Hoppas ni mår bra och får en bra midsommar..
    kram från oss

  • Fjolltuss

    jo althea är jätte grinig hon med över värmen.. även om hon bara har blöja på sig om dagarna. Dricker massa men äter lite mindre..
    Nu går hon för fullt hemma och kan ställa sig upp själv utan stöd om hon ramlat. lärt sig klappa händerna åxå o blir överlycklig över det.. Går frammåt.
    Nu imorn är det dax o förbereda hennes 1 års dag med tårta o allt sånt som hör till.. suck...
    hemmkommen efter 2 veckors flaxande i sverige. Känns lite konstigt o inte riktigt veta vad man ska göra om dagarna men det löser sig nog :)

    hoppas ni överlever värmen o att era små bäbisar kommer snart =)

  • Fjolltuss

    Var på bvc den 7de .
    79.5 cm lång o 12810 gram tung. Knas läkare sa att det vore bra om jag drog ner lite på maten då hon ligger över "normal vikt kurvan" sen tyckte han att det var konstigt att hon var så lång så ville ta blodpro för att vara säker att de inte är nått fel på henne. men det stoppade jag. Är Inget fel på henne.. gillar mat o bättre lite övergödd än undernärd. lagom sur på honom när ja gick därifrån..

    Grattis kevin på 1 års dagen. Shit va tiden går fort.. =)

Svar på tråden Här härjar 5 små vildar "A, L, M, K, S"