• Barba bok

    Fin och passande barnvisa?

    Har tänkt att vi alla närvarande anhöriga ska sjunga en fin barnvisa till gravsättningen i mitten på maj. Någon som vill dela en tanke till vad som passar. Jag känner mig så vilsen?

  • Svar på tråden Fin och passande barnvisa?
  • sagorummet 3

    Carolas jag vill alltid älska hade den på min 15 åriga bror begraving som en vän gjorde om och sjöng blev jätte fin. Ett tips bara

  • Barba bok

    sagorummet 3 skrev 2009-04-26 21:07:30 följande:


    Carolas jag vill alltid älska hade den på min 15 åriga bror begraving som en vän gjorde om och sjöng blev jätte fin. Ett tips bara
    Jag har funderat på den men jag tänkte mig mer en barnvisa som vi alla ska sjunga. Du kanske har någon sådan ide också? Tack för ditt svar!
  • jomma

    Vi sjöng "sov du lilla videung" vid asksättningen vid graven. Det var den sången vi sjungit till bebisen då hon var i magen.

  • AnnaKarin79

    jag hade tänkt att sjunga 'nu i ro, slumra in' vid vår minnesstund, men jag orkade aldrig det. ångrar det, men den sången har en speciell plats i mitt hjärta..

  • Anjo2

    Sarek har väl en ny låt som heter mitt barn eller lilla barn eller nåt sånt tror jag annars tror jag sarek har några fina visor, kansek inte barnvisor på det sättet men som kanske skulle passa ändå?


    Felicia min pärla. Nova min juvel. blomglantan.blogspot.com/
Svar på tråden Fin och passande barnvisa?