• Längtandsfull

    Hur bra är egentligen Frontline till katter? Fungerade det på er katt?

    Funderar på att köpa det medlet.. Jag är såå rädd för fästingar och skulle ALDRIG kunna ta en fästing på nån eller något.

    Hur bra fungerade frontline på er katt?
    Fick katten fästingar endå?

  • Svar på tråden Hur bra är egentligen Frontline till katter? Fungerade det på er katt?
  • Joyo81

    Har inga katter själv men det e grymt bra för hundar!
    Min syster har 2 utekatter och hade en gång problem med fågel-loppor som katterna drog in och Frontline fixar även det:
    även fästingarna hålls jättebra borta säger hon!!!
    Kör på det, blir ju iallafall bättre än inget!

  • Jinx2

    Funkade inte så bra på min kisse, men jag har hört flera andra som tycker det fungerar superbra!

  • Lisun

    Ja de e skitbra! Har 1 hund o 3 katter...hittade endast 3 fästingar sammanlagt på dem förra året...

  • Panzarlarv

    Är inte frontline till för mask? .. fästingar finns det massa naturläkemedel till som inte är svårt att göra, allt som behövs är i princip vinäger, vitlök , citron och rosmarin... det är nog bättre för missen.

  • Lisun
    Panzarlarv skrev 2009-04-28 22:31:30 följande:
    Är inte frontline till för mask? .. fästingar finns det massa naturläkemedel till som inte är svårt att göra, allt som behövs är i princip vinäger, vitlök , citron och rosmarin... det är nog bättre för missen.
    Nej frontline är mot fästingar, loppor osv. Vätska man droppar i nacken som sedan sprider sig ut i huden..antar att skadedjur inte gillar doften el nåt! Ska hålla i typ 1 mån.
  • JBC

    Har prövat det mesta på min utekatt (i naturlig väg, preparat som inte finns på apoteket) men har sen ca 8 år tillbaka använt Frontline. Han har väldigt tjock päls och det var svårt att ha koll på fästingarna men med frontline har det aldrig vart nåt problem. Använder det även på hundarna sen många år tillbaka och det funkar fint det också! Huskurer och liknande ger jag inte mycket för....

  • Kuddig

    Frontline är underbart!, mina katter är i stort sett fästingfria. Men effekten minskar ganska fort efter 3 veckor så man bör helst fylla på inom 4 om man vill vara säker

  • Längtandsfull

    härligt att höra att det är bra... ja man får väll ha koll på att man ger en ny laddning efter 4 veckor så det inte går en tid i mellan..

  • Larsson

    Läs bipacksedeln på nätet innan du köper preparatet. Har köpt det med kommer inte att använda det mer.
    Har köpt en O´Tom Tick Twister, det blir den i fortsättningen.

  • Bibbielf

    funkar väldigt dåligt på min katt,de har minskat men tar ca 7-10 stycken varje dag trots att Leo fått frontline.trodde att det skulle bli fästingfritt!!Inte nöjd

  • Mooomin
    Lisun skrev 2009-04-29 08:39:51 följande:

    Nej frontline är mot fästingar, loppor osv. Vätska man droppar i nacken som sedan sprider sig ut i huden..antar att skadedjur inte gillar doften el nåt! Ska hålla i typ 1 mån.


    Inte gillar doften? Det är mer eller mindre gift...! :/
Svar på tråden Hur bra är egentligen Frontline till katter? Fungerade det på er katt?