Inlägg från: Änlamamma |Visa alla inlägg
  • Änlamamma

    Nya vi som försöker få syskon till våra änglar

    smultronr...
    Nej jag tror inte på att man kan märka dagen efter... Det är nog den största myten av dem alla=)
    Men att man mår illa av Äl, ja detv vet jag alltför väl...så det är säkert det.

    Han som du försöker skaffa syskon med, är ni super bra vänner så att ni kan prata och allt det där? Kommer han vara en del av barnets liv?
    (Funderingar=)

    enbebisimagen: Hinner du ej med? Jisses...jag har vart med här alltför länge och i början var det typ mer än tio sidor per dag...då var det aktivt, jag tycker det är lungt här nu =)

  • Änlamamma
    Fossing skrev 2009-05-07 15:04:55 följande:
    Ego: Är hemma från jobbet idag, jobbar sedan förra veckan halvtid men idag gick det inte. Tycker de flesta på jobbet behandlar mig konstigt. I stort sett är det ingen kom kommenterat det som hänt. Vet inte heller vad man ska kunna begära av arbetskollegor?! Har varit hos kurator men kände inte hon kunde ge mig något. Min kollega tyckte jag skulle gå tillbaka dit men det är ju med dem på jobbet jag har problemet för hur de behandlar mig. Varför kan ingen bara fråga hur jag mår, varför är folk såå rädda att fråga när de vet att svaret inte är positivt.För övrigt går livet sakta framåt och saker och ting faller på plats igen
    Kram till dig.
    jag antar att de är rädda för svaret för alla normaltbegåvade fattar ju att du inte mår bra!!
    Kram till dej igen och det är bra att du är hemma och lyssnar på din kropp/inre röst osv- Orkar du inte så gör det inte. Det är viktigt!

    Kram kram
  • Änlamamma

    xweroniqa...åh vad glad jag blir över den nyheten *kramar om*

    Enna: jag har alltid haft på känn att jag skulle ha svårt att bli med barn. har aldrig använt preventimedel med mina pojkvänner någonsin och det hara ldrig tagit sig... tills en dag spontant med rick... Så min PCO har alltid funnits där men efetrsom jag inte aktivt försökt bli med barn har jag ej uppsökt för svårigheter att bli gravid!

    Fossing:
    ÅH vad glad jag blev att du vågade maila!=) Det jobbigaste är väl att man INTE vill se det ur ngn annans synvinkel... om de är rädda och tycker det känns svårt, hur tror dom då ni har det? Bra och fint svar ändå du fick av din kollega. Hoppas et hädanefter kommer kännas bättre på jobbet!

    Smultronr, Jag vill bara påpeka att jag INTE dömer ngn som gör barn på icke kärnfamiljsvis=) Så länge det kännns rätt och bra=9 psst jag tror inte att barn uppväxta under kärnfamiljs satus har det bättre än andra.
    Hoppas det funkar som du vill nu då=)
    Kram

  • Änlamamma

    Melkers mamma skrev 2009-05-11 16:37:39 följande:


    Enna och enbebismagen: Ja, saknaden är enorm. Man var ju så förväntansfull och förberedd på att nu få ha en liten att ta hand om och så har allt det bara ryckts undan för en. Det är jättejobbigt!Cat79: Härligt med en helg på Öland!Ego: Var på återbesök på gyn idag. Bad läkaren kolla om det stämde att jag hade ÄL för jag fick utslag på testet imorse. Det stämde sa hon, kunde se en stor fin äggblåsa. Hoppas, hoppas att det är "guldägget" denna gång. Så nu är det bara att försöka igen och sedan vääääääääääänta.
    HÅLLER VERKLIGEN ALLA TUMMAR och HOPPAS SÅ INNERLIGT!
    Hejja hejja hejja
  • Änlamamma

    Välkommen hit ni två nya änglamammor...jag är så ledsen att lilla malte och Elistabeth inte fick stanna hos er=(

  • Änlamamma
    SofiaL skrev 2009-05-21 13:37:45 följande:
    MalinF; Kan inte göra annat än att hålla med om varje ord du säger! 7,5 månad sen Liam gick bort, inget händer.. Hoppet börjar sakta glida från mig.. Kram till dig vännen!!
    jag VET, känns förjävligt. För mig är det 1 år och sju månader... men så har jag haft nu avbrott sen rick och min seperation i julas... innan dess fullkämpade vi från november till december, över ett år...det rä så jävla...SKIT!

    KRAM till er
  • Änlamamma
    ica003 skrev 2009-05-21 21:31:58 följande:
    kram alla vackra kämpande mammor! Ni finns i mina tankar även om jag inte skriver så ofta längre. (Jag och maken börjar komma på banan igen och kanske att vi kan ta tag på allvar med bebisverkstad efter sommaren. "På allvar" = be om nån slags hjälp. vi har inte skyddat oss på 2 år..mer än att under vissa perioder inte haft sex pga av olika orsaker.. längtar sönder mig efter en till liten älskling. ) 
    Vad lustigt...jag tänkte på dig bara för några minuter sedan och undrade hur det gick för dig.
    hade hoppats på positiva besked...men att ni är på banan igen är ju visserligen jätte positivt!

    KRAM till dig vännen
  • Änlamamma
    SofiaL skrev 2009-05-22 00:20:12 följande:
    MalinF; Ja det finns ju flera som kämpat så länge nu, och det kan göra mig så arg, varför är livet så förbannat svårt?! Ska man va tvungen att förlora ett barn och ha svårt att få syskon?? Förbannade skit.. Ja vi ska få våra plus iaf, så är det bara, hoppas inte någon behöver vänta mycket längre!! KramÄnlamamma; Ja med det är verkligen skit, jag förstår inte hur man orkar egentligen. Hoppet driver en, men nu börjar det bli mindre oxå.. Om jag fick bestämma så skulle ni som kämpat länge nu få en liten i magen nu på störtt.. Men man har ju tydligen inget att säga till om i det här jäkla piss livet.. Kram
    Ja,,,om man fick ngt att säga till om så...

    Men men, jag har ju lagt alla såna planer på hyllan för ett tag. Tar upp den sedan, om något år. Känns rätt skönt att ligga låg till nästa år 2010, jag satsar på personlig utveckling så länge.
    men hade jag och rick varit tillsammans ännu så hade jag nog varit mer besatt än vanligt!

    Massor av kramar till dig och till er alla andra.
    Ni vet att jag hejjar på er, och ni kommer säkerligen ha en liten i magen lååångt innan m ig. För mig känns det på ett sätt sorgligt att tänka så, är så många som kommit och gått i tråden sedan jag kom hit. men på ett annat sätt så är det ett val jag själv tagit,. att hejda mig och fixa iordning lite annat innan.
    (även om jag ej valde det från början då det var rick som gjorde slut och allt det där ni redan vet)

    KRAM
  • Änlamamma
    SofiaL skrev 2009-05-22 17:52:29 följande:
    Änlamamma; Ja jag vet ju att planerna är lite pausade. Hoppas atten lite hoppar in i din mage direkt när du tar upp dem igen! Låter bra att du har lite egentid nu iaf! Jag kan känna nu när hela pergo karusellen är igång (vilket jag absolut inte klagar på, hoppas det funkar bara) att man kan känna att man vill ha lite tid för sig själv. Man vill ha sin egen kropp ifred utan att 5personer är insatta i medicinering, VUL och ÄL. Utan alla hormoner som en betyder bebis i magen. Det är ju väldigt ansträngande med bebisverksad när den inte funkar Men det behöver jag ju inte tala om. Kram
    Ja vännen precis så... ha tid för sig själv och sin kropp!
    Jag hoppas att det funkar för er med pergotimen.
    Jag hoppas så å dina vägnar!

    KRAM
  • Änlamamma
    SofiaL skrev 2009-05-23 15:05:12 följande:
    Tack, det värmer verkligen! Första tabletten idag, så håll tummarna nu alla Kramar
    jag håller mina två hårt hårt=)
  • Änlamamma

    åh melkers mamma, faaan vad glad jag blir, graaaatttttis

    malinF, härligt med stenen, skönt att den är där nu!

    kraaam

  • Änlamamma

    Grattis på morsdag.

    När rick kom hem från jobbet idag (ja vi bor ju fort ihop)
    så gav han mig två presenter, sa dem var från noel.
    Usch och fy vad jag började grina.

    blaoga.blogspot.com
    Har bloggat om min morsdag... andra utan Noel.=(

  • Änlamamma
    SofiaL skrev 2009-05-31 20:45:35 följande:
    Kram till dig vännen!! Pingvinen va så söt, den gillar nog Noel Tårarna rinner när jag läser din blogg, du beskriver känslan på pricken!!
    Söt du är! =)=)

    Melkersmamma; nej jag blev ruskigt förvånad själv.
    Skönt din man ändå är den han är, för han vill du ju ändå inte byta ut ;)

    KRAM o godnatt alla fina mammor
  • Änlamamma
    Angelmommy skrev 2009-06-03 15:25:55 följande:
    Tack :) Men när kan man ha samlag igen? När man slutat blöda?
    Får säga hej och beklaga din sorg o grattis till att ha blivit föräldrar och allt sånt på samma gång...

    Men nu till mitt citat, jag och rick hade sex två dagar efter förlossningen... o då blödde jag ännu (förlåt för osmakligheten) men herregud, minns den känslan som igår. vi behövde få vara så nära vi bara kunde och då blev det så... minns att vi grät efteråt i armarna på varandra,

    blrjade minnas tillbaka lite här... usch vad jag saknar Noel.
  • Änlamamma
    tan73 skrev 2009-06-05 18:56:12 följande:
    Hej hej!Kikar in på mitt vanliga veckobesök... läser varje dag, nästan iaf, men skriver inte så ofta...Tror att det tillkommit ännu fler änglamammor här sen  mitt senaste besök: Välkomna! Men så ledsen för orsaken till att ni hamnat här...Ayla: Grattis till att ha blivit fru! Härligt! Hoppas på tur i bebisverkstan nu...anniloo: kikade på din lille Erik, sååå söt och fin! ego: har i veckan hämtat hem en liten kattunge, Lucifer, bilder finns på FB... härligt med nåt litet i hemmet... ingen bebis, men ändå...Sen har jag varit i Malmö i veckan... men inte för nåt med IVF... utan jag har sökt till Robinson... Och döm om min förvåning när dom ringde och ville träffa mig för intervju!!! Min sambo är skitsur på mig för att jag sökt, men det struntar jag i! Jag vill kanske  ha ut lite mer av livet än att sitta i soffan och glo jämt! Så nu får man vänta och se om man går vidare till nästa casting med... spännande, men det trodde jag aldrig!
    jag lovar att om du är med i robinson nästa år skall jag trotsa vad jag gillar det programmet och faktsikt kolla och hejja=)
  • Änlamamma

    vill bara säga välkommen till alla nya, och beklagar er sorg och grattis till era underbara barn,.

    ni märker nog att jag ligger lågt här...men kollar ändå till er mina fina underbara vänner.

    grattis till Fossing! Vad glad jag blir

  • Änlamamma
    ica003 skrev 2009-06-20 10:49:42 följande:
    Hejsan alla goingar!Lite muntrare idag..annars brukar jag ju logga in under deppstunder.Hade en br dag igår..en mindre grej bara, träffade en kompisa som har fått samtidgt som mig båda gångerna... en dotter som åär som Joel och en född ett halvår efter Zack..hon skall så klart ha barn igen..why not..Annars hade vi en fin dag igår. Hoppas ni också hade det.Har ringt till gyn i veckan och vi står nu i kö till utredning. Om vårdgarantin funkar blir det inom 3 månader. Skönt att göra nåt som man styra lite över..En fråga..om anhöriga som ställer saker på graven. I början sa jag inget,,men nu känns det suckigt. Sätter vi en ängel på graven står det snart 2 till, lägger vi ett hjärta ligger det 2 till.. det börjar se plottrigt ut. Vi har plockat bort.. men jag är rädd för att såra andra och vad ska jag göra med alla grejer? Vet ju inte vem som ställt vad..gissar på att en del är mammas dock.. Sen i veckan kritiserade mamma vår skötsel.. tyckte vi skulle hälla på mer jord! Visst, vi haar inte gjort jättemycket det senaste, men vi sköter våran grav bättre än många andra. Jag blir så trött att hon lägger sig i... www.metrobloggen.se/myblackones
    ÅH vad svårt=/ Hur skall man tackla det där...
    men vännen, jag tror på att iallafall säga åt din mamma att inte kritisera er skötsel, säg som det är att det är jobbigt när hon gör det osv.
    Även om det känns svårt.
    Det där med att andra människor ställer saker på graven... ni vet ju ej vems det är...så ni skulle kanske ta upp det i samband med att ni säger till om skötseln?
    (eftersom ni tror det är mormodern som gör det)
    Typ
    "Jag skulle verkligen uppskatta om du ej kritiserade vår skötsel av graven, det är så himla jobbigt när du gör det och jag får dåligt samvete.,..och på tal om graven det är ngn som alltid ställer dit massa grejer, det är ju jätte snällt, men jag tycker det blir för mycket grejer och skulle vilja ha lite kontroll över vad som finns där nere"

    Typ
    Men vad vet jag, ...det där är ju så svårt=(

    KRAM till dej min kära du
Svar på tråden Nya vi som försöker få syskon till våra änglar