• linda87

    Söka lgh i sthlm, vilka områden?

    Jag har planer på att flytta till sthlm nästa år och tänkte börja kolla "redan nu" på lgh.
    Vilka ytterområden är det man kan tänkas hitta någon lgh i? Vilka ska jag Inte titta på? Jag söker en 1:a, max 3000:-/månad.

    Jag vill inte hamna i värsta ghettoområdet....:) Känner mig som värsta lantisen nu haha...

  • Svar på tråden Söka lgh i sthlm, vilka områden?
  • Bebisfixerad

    en 1a på max 3000 i sthlm? å du vill inte bo på ghetto?
    ja inget lyx kan du ju hitta för den summan..
    å få egen lägenhet i sthlm kan ta lååång tid

  • linda87

    Jag skrev värsta ghettot ;) jag räknar Inte med innerstan direkt....

    Jag är medveten om att det finns bättre/sämre ytterområden, det är förslag på bättre ytterområden jag söker.

  • Bebisfixerad

    de e svårt att veta vad du menar med bättre..
    eller svårt att hitta ngt som e så pass bra å inte ghetto förutom på fina ställen :P

  • linda87

    Ok där man kan bo utan att vara rädd för att gå hem *S*

    Jag är inte kinkig jag har bott i råtthål förr, men vill undvika att trampa på de värsta minorna...

    så alla sthlm-are HJÄLP! :D

  • Bebisfixerad

    men kolla typ runt nacka där e de rätt lungt :P
    eller slussen gamla stan:)

  • Moniqe1979

    oj att hitta en hyres lägenhet här är inte det lättaste och än mindre nått för runt 3000:- om det inte är en bra bostadsrätt typ... bor i nacka/orminge men även här börjar det bli så att man kanske inte riktigt vill gå hem själv alla dagar (måste passera orminge centrum) och "gängen" har börjat samlas där med numera har varit luuuuugnt länge annars.

  • linda87

    misstänker att jakten kommer bli knepig...

    hmm slussen? det är väl I stan...jag tänker mer Utkanten av sthlm ;)

    Fler förslag tack :D

  • Moniqe1979

    ja slussen är "stan" men inte inner stan knutpunkt på ena sidan stan typ men visst ganska lugna bostads områden runt omkring. annars enskede typ svedmyra, solna sundbyberg, nacka ektorp finntorp mm är områden jag tycker är rätt ok.

  • Moniqe1979

    älta är rätt lugnt vad jag vet tycker personligen det ligger lite "off" om man inte har bil men det är jag. flemingsberg har säkert många lyckliga invånare men inte ett område jag personligen skulle välja då "flempan" har haft ganska dåligt rykte länge och jag är en inbiten nacka bo

Svar på tråden Söka lgh i sthlm, vilka områden?